tiliti Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg har i 15 års tid hatt problemer med en skulder. Hver gang jeg har løftet tungt, bært, strøket klær, vasket opp får jeg ufattelig vondt mellom skulderbladet og ryggen. Dette varer fra 1-3 dager før det går over av seg selv dersom jeg tar det med ro. Dersom jeg bare driver på og ikke tar hensyn, bruker smertestillende for å døyve smertene, sprer det seg etterhvert til oppå skuldra og ut til skuldertuppen. Men denne smerten som sprer seg er anderledes. Den kjennes som brennende svie. Den smerten jeg får mellom skulderbladet og ryggen kjennes ut som noen stikker der med en kniv når jeg løfter armen/strekker den ut. Jeg har lett scoliose i ryggen, og 1cm beinlengdeforskjell kortest på motsatt side av skulderen, om det er av betydning. Jeg holder også blyanten feil når jeg skriver. Første møte med problemet var etter å ha løftet et bord i 8-års alderen. . Deretter holdt det seg egentlig borte til 10-års alderen der det eksploderte i enorm smerte etter å ha bært en ryggsekk over en lengre strekning. Da ble jeg diagnostisert med forstrukket sene ELLER muskel av leirlegen. Så .. noen ideer? Hva er problemet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106961-skulderproblemer-trenger-litt-synsing/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Dette høres ut som det samme jeg har. I mitt tilfelle kom det av mye bruk av PC-mus (ironisk at jeg sitter her så mye da, men...). Det sitter en muskel i ryggen, under skulderbladet som hjelper til å holde armen oppe. Denne kan bli utmattet og betent. Jeg fikk det så ille at jeg ble sykemeldt og måtte gå på diverse piller. Ryggen låste seg helt. Det eneste som hjelper er mindre PC bruk + bedre stilling foran PC'en, samt trening. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106961-skulderproblemer-trenger-litt-synsing/#findComment-626361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høne I Frikassè Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Dette høres ut som det samme jeg har. I mitt tilfelle kom det av mye bruk av PC-mus (ironisk at jeg sitter her så mye da, men...). Det sitter en muskel i ryggen, under skulderbladet som hjelper til å holde armen oppe. Denne kan bli utmattet og betent. Jeg fikk det så ille at jeg ble sykemeldt og måtte gå på diverse piller. Ryggen låste seg helt. Det eneste som hjelper er mindre PC bruk + bedre stilling foran PC'en, samt trening. Godt at du presiserte at det var PC-mus. Vi kunne jo blitt villedet og trodd at det var annen mus det var snakk om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106961-skulderproblemer-trenger-litt-synsing/#findComment-626368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest selje Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Godt at du presiserte at det var PC-mus. Vi kunne jo blitt villedet og trodd at det var annen mus det var snakk om. Mitt innlegg ville vært identisk med Petter Smarts. Og derfor er det like ironisk/tåpelig at jeg sitter på DOL så ofte! Jeg får mye mer vondt av internett enn bare allminnelig skriving. I dag har jeg lagt opp en shorts (pent vær!) og strøket ei skjorte i tillegg til jobben og har så vondt at jeg blir tullete i hue av det. Dessuten glemte jeg meg og lukte i et bed. Det er nesten det verste: trekke og dra i gjenstridige røtter. Bare en ting er verre om man har sånn "knute" mellom ryggrad og skulderblad, og det er å trekke opp rødsvinskorker som ikke vil, med gammeldags korketrekker...det g jorde jeg sist helg og lider for det nå. Jeg veit ikke noe som får det til å gå permanent over. En gjennomgående anspent livsstil er helle rikke til hjelp. Ble du trøstet? Nei, det tenkte jeg nok at du ikke ble. Men vi er i alle fall mange som har det! Prøv å liksom t-r-e-k-k-e hele ryggsiden ut fra ryggraden, hold pusten og SLIPP! Det hjelper, om du får det til. Det hjelper også å stå med lett bøyde knær og hodet ned, og så rulle, knokkel for knokkel, sakte opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106961-skulderproblemer-trenger-litt-synsing/#findComment-626380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 Dette høres ut som det samme jeg har. I mitt tilfelle kom det av mye bruk av PC-mus (ironisk at jeg sitter her så mye da, men...). Det sitter en muskel i ryggen, under skulderbladet som hjelper til å holde armen oppe. Denne kan bli utmattet og betent. Jeg fikk det så ille at jeg ble sykemeldt og måtte gå på diverse piller. Ryggen låste seg helt. Det eneste som hjelper er mindre PC bruk + bedre stilling foran PC'en, samt trening. Jeg fikk dette 11 år før jeg fikk min første pc. Har korrekt sittestilling ved pc og bruker nesten ikke mus, og merker ingen forverring av dette. Men takk for synsingen :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106961-skulderproblemer-trenger-litt-synsing/#findComment-626382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 Mitt innlegg ville vært identisk med Petter Smarts. Og derfor er det like ironisk/tåpelig at jeg sitter på DOL så ofte! Jeg får mye mer vondt av internett enn bare allminnelig skriving. I dag har jeg lagt opp en shorts (pent vær!) og strøket ei skjorte i tillegg til jobben og har så vondt at jeg blir tullete i hue av det. Dessuten glemte jeg meg og lukte i et bed. Det er nesten det verste: trekke og dra i gjenstridige røtter. Bare en ting er verre om man har sånn "knute" mellom ryggrad og skulderblad, og det er å trekke opp rødsvinskorker som ikke vil, med gammeldags korketrekker...det g jorde jeg sist helg og lider for det nå. Jeg veit ikke noe som får det til å gå permanent over. En gjennomgående anspent livsstil er helle rikke til hjelp. Ble du trøstet? Nei, det tenkte jeg nok at du ikke ble. Men vi er i alle fall mange som har det! Prøv å liksom t-r-e-k-k-e hele ryggsiden ut fra ryggraden, hold pusten og SLIPP! Det hjelper, om du får det til. Det hjelper også å stå med lett bøyde knær og hodet ned, og så rulle, knokkel for knokkel, sakte opp. Ibux-gel fungerer faktisk utmerket når det står på som verst :-) Men jeg blir ikke verre av pc, har utarbeidet korrekt sittestilling og støtte + det ene med det andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106961-skulderproblemer-trenger-litt-synsing/#findComment-626383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg fikk dette 11 år før jeg fikk min første pc. Har korrekt sittestilling ved pc og bruker nesten ikke mus, og merker ingen forverring av dette. Men takk for synsingen :-) Det kan skyldes mange andre ting enn PC bruk, men for meg var det uheldige stillinger foran PC'en. Det kan også komme av løfting og annet. Har du i tillegg skjevheter i ryggen blir det enda verre. Prøv å hold ut armen rett ut fra kroppen og litt ut fra kroppen. Beveg hånden fra side til side (hele hånden). Dersom dette gir deg smerter i ryggen er det nok samme muskel du har problem med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106961-skulderproblemer-trenger-litt-synsing/#findComment-626397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 Det kan skyldes mange andre ting enn PC bruk, men for meg var det uheldige stillinger foran PC'en. Det kan også komme av løfting og annet. Har du i tillegg skjevheter i ryggen blir det enda verre. Prøv å hold ut armen rett ut fra kroppen og litt ut fra kroppen. Beveg hånden fra side til side (hele hånden). Dersom dette gir deg smerter i ryggen er det nok samme muskel du har problem med. Jepp, stemmer det. Var ikke særlig behagelig. Men kanskje jeg bare skal vente med å få den rediagnostisert til etter attføringssøknaden. Siden jeg ønsker støtte til å ta it-utdannelse. Hehe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106961-skulderproblemer-trenger-litt-synsing/#findComment-626435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.