trorjegersyk Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg er en mamma til 2 unger på 7 mnd og 2 år. Siden nummer to ble født har jeg blitt så annerledes. Den minste lille ting irriterer meg, og jeg kjefter på eldste ungen min konstant. Hvis h*n ikke hører når jeg snakker til h*n må jeg holde h*n fast til han gjør det. For eksempel når det gjelder å kle på seg ting og tang/pusse tenner osv. Jeg har også lett for å riste i h*n hvis jeg blir sint.Jeg var hjemme med begge to fra minste ble født og har ikke fått hvilt en eneste dag siden fødselen. Pappa'n jobber bestandig også helligdager og helger.Så jeg har lite voksenkontakt og ingen rundt meg til å avlaste meg. Jeg er red jeg en dag komemr til å sprekke helt og kanskje slå ungen min hvis ting ikke bedrer seg. Trenger ro, hvile, og har hele tiden trodd det vil hjelpe, men nå begynner jeg å tro at jeg kanskje har psykiske problemer jeg ikke klarer å takle selv... Vet ikke om jeg er på rett sted her men prøver! Vær så snill å svar meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107006-aggresjonsproblemerensomhetosv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MammyBlue Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Du burde skynde deg til fastlegen din og si hvordan du har det og be om råd/henvisning videre. Du skal IKKE vente og se. Du er helt opplagt utslitt og slått ut av situasjonen du er i (alltid aleine med småbarn). Risting og å holde ungen fast støtt og stadig er ikke særlig bedre enn å slå. For din egen skyld og barnas skal du søke hjelp - fort! Det blir fort "psykisk" om en kommer inn i en slik vond sirkel som du er nå, du trenger ikke ha en eller annen skummel "diagnose" for det. De fleste av oss har perioder i livet da vi får psykiske plager. Ikke lur på om det er noe og hva det er, be om hjelp. Livskriser er ikke sykdom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107006-aggresjonsproblemerensomhetosv/#findComment-626736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
happy1365380345 Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hei Føler med deg. Du er sliten og det er lov med to så små barn. Ingen er imidlertid tjent med at denne situasjonen fortsetter. Jeg regner med at du kan snakke med mannen din og jeg synes du bør forklare alvoret i situasjonen til han. Han må da kunne stille opp - så du kan få litt hvile. Det er vel i grunnen lite en lege kan gjøre med at du er sliten. Det er jo barna og mangel på avlastning som gjør deg sliten og aggressiv så vidt jeg forstår av innlegget ditt. Hva med avlastning i form av noen timer i park for eldstemann - slik at du kan få litt tid med minsten. Evnt. en jente som liker å passe barn som kan ta noen trilleturer med minsten. Bare forslag - men det er helt klart at du trenger hvile - før dette går så langt at du ikke lenger har kontroll på handlingene dine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107006-aggresjonsproblemerensomhetosv/#findComment-626799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg er enig med de andre. Du må få hjelp, dessuten kan det jo være at du lider av svangerskapsdepresjoner. Det er helt normalt, jeg har hatt det selv men heldigvis bare med førstemann. Litt enklere da når man ikke har ett stort barn som vil ut og greier. Når jeg fikk andremann var jeg også hjemme i tre år. Han var mye syk og jeg gikk ofte oppe med ham hele natten. Dessuten var jeg dagmamma så det var lite søvn når nabogutten ble levert kl. 0700. Vi løste det på den måten at vi sto opp hver vår gang i helgen. En lørdagsmorgenen og en om søndagen. Ammer du fremdeles? Hvis ikke kan du kanskje få noen til å passe ungene en hel helg så dere to kan få litt tid for dere selv og få snakket osv. Men søk lege i alle fall, du kan som sagt ha svangerskapsdepresjoner. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107006-aggresjonsproblemerensomhetosv/#findComment-626837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.