Gjest Mississippi Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Min bror på 29 (jeg er 27) har innrømmet for meg at han er pedofil. Har vært det siden han var 15. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere på dette. Hadde det vært en annen enn min bror så hadde jeg såklart foraktet mennesket til døde. Men dette er min bror, som jeg har hatt veldig god kontakt med helt siden siden vi var små og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det. Han sier han ikke har gjort noe eller kjøpt materiale av pedofil art, men tenker mye på det visstnok. Jeg synes jo såklart dette er helt forjævlig, men hva kan jeg gjøre? Jeg er jo glad i han og har tenkt han som normal hele tiden. Han har jo hatt jentekjærester hele tiden, ikke for tiden. Selv har jeg to døtre på 4 og 8 som har ofte vært på besøk hos han og det er klart jeg ikke tør å tillate det nå! Men han sverger at han ikke har gjort dem noe og jeg tror han. Jentungene mine er også veldig glad i han så jeg har ingen grunn til å tro motsatt. Men han ber meg om å stole på han og ikke vende meg bort fra han og det sliter jeg med! Jeg kan ikke la være å tenke på det han har fortalt meg og vil gjerne fortelle resten av familien det (har en bror som også har små barn som er mye på besøk hos han), men samtidig har jeg lovet å ikke si noe...dette er en svært vanskelig situasjon. Jeg har ikke fortalt det til noen andre og lurer på hva jeg skal gjøre. Det er jo min bror dette! Er det noen som har noen erfaring med en pedofil i familien og hva en skal gjøre? Han vil ikke gå til noe terapi fordi han sier det ikke er et problem så lenge han ikke gjør noe med det. Men en dag vil han vel få barn og da kan det jo bli et problem?! Men det sier han at han må ta det problemet når det dukker opp. Det går jo bare ikke!! Uff er det noen som kan gi noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107219-n%C3%A5r-du-oppdager-en-pedofil-i-familien-dinlangt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest placebo Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg ville postet dette innlegget på psykiatri så kanskje du kan få et godt svar av NHD. Hvis din bror er frisk og oppegående mentalt utover denne legningen kan det sikkert være mulig for han å kontrollere det. Det vil si: ikke begå overgrep. Ikke alle pedofile klarer å skille egne behov og barnets behov. Var jeg deg ville jeg nok vært til stede når ungene besøkte han. Dette har han sikkert forståelse for. Jeg vet ikke om det fins behandling for pedofili, men de som er pedofile har i en del tilfeller møtt mye motgang i oppveksten og sliter med å finne seg selv. Kanskje fins det en tøff terapeut med innsikt i slike problemer? Pedofile vil i mange tilfeller ikke greie å ha et normalt forhold til en kvinne i et forhold, så det kan jo være at pedofilien i din bror ikke sitter så dypt. Får håpe det og at han kan få hjelp. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107219-n%C3%A5r-du-oppdager-en-pedofil-i-familien-dinlangt/#findComment-628667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg har en kamerat som antakeligvis er pedofil. Hans oppførsel går hele tiden på grensen av hva som er normalt, uten å komplett krysse den linjen .. Unger hater ham iallefall. Jeg lar han aldri være alene med vesla, det er iallefall sikkert. Vi er heldigvis ikke nære venner, men jeg har enda ikke problemer med å ha ham på besøk/middag/kaffe f.eks. Og nå har han fått seg fullstilling som førskolelærer ... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107219-n%C3%A5r-du-oppdager-en-pedofil-i-familien-dinlangt/#findComment-629213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandex Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg har en kamerat som antakeligvis er pedofil. Hans oppførsel går hele tiden på grensen av hva som er normalt, uten å komplett krysse den linjen .. Unger hater ham iallefall. Jeg lar han aldri være alene med vesla, det er iallefall sikkert. Vi er heldigvis ikke nære venner, men jeg har enda ikke problemer med å ha ham på besøk/middag/kaffe f.eks. Og nå har han fått seg fullstilling som førskolelærer ... bare et spørsmål til deg... har du tenkt å la han jobbe som førskolelærer uten å tipse noen om hvordan/hva han er??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107219-n%C3%A5r-du-oppdager-en-pedofil-i-familien-dinlangt/#findComment-630222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 bare et spørsmål til deg... har du tenkt å la han jobbe som førskolelærer uten å tipse noen om hvordan/hva han er??? Jeg vet ikke .. det er akkurat det da. Han gjør ting jeg synes er på grensen, men kan ikke på NOEN MÅTE klart vise at han er pedofil. Skal man ødelegge livet hans på mistanken? Klarer ikke finne klare "beviser" eller noe som overbeviser meg. Men noe rart er det iallefall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107219-n%C3%A5r-du-oppdager-en-pedofil-i-familien-dinlangt/#findComment-630264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.