Gå til innhold

Schizofreni vs. borderline - diagnose

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Martin

Kan noen enkelt og greit forklare meg forskjellen på diagnosen Schizofreni og Borderline?

Jeg trodde de var nokså like, men har tydligvis ikke skjønt det. Begge har vel fellestrekket psykose i perioder, ikke sant?

Håper noen kan forklare. Har nettopp begynt som ekstravakt på en psykiatrisk avdeling, og ønsker å lære mest mulig.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107242-schizofreni-vs-borderline-diagnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hans martin

Får du ikke litt opplæring/innføring før du begynner??

Nei jeg er blitt kastet ut i det, fordi de manglet folk. Også har de bedt meg lese om de forskjellige diagnosene på egenhånd. Ergo tenkte jeg at her på dette forumet var det noen som hadde nok peil til å informere meg :-)

Nei jeg er blitt kastet ut i det, fordi de manglet folk. Også har de bedt meg lese om de forskjellige diagnosene på egenhånd. Ergo tenkte jeg at her på dette forumet var det noen som hadde nok peil til å informere meg :-)

Det står skrevet om de ulike lidelsene hos lommelegen.

http://www.lommelegen.no

Ellers bør du skaffe deg/låne en innføringsbok i psykiatri.

De har det sikkert på arbeidsplassen eller på biblioteket.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...