Gå til innhold

Bipolar ?

Anbefalte innlegg

quietus_crusader

Jeg har skrevet et par innlegg før. I min søken etter bedre psyke har jeg noen spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Jeg fikk for et par år siden diagnosen asperger. Bakrunnen var at jeg slet med depresjoner og angst i flere år. Jeg har brukt AD noen år, men først når jeg byttet til en ny type har jeg følt noen særlig virkning av det. Problemet er at jeg ennå går ned i bølgedaler og kræsjer helt.

Jeg har lurt på om det kan være noe mer galt psykisk, men siden jeg har vanskelig for både å snakke om følelser og å vite hva jeg føler er det vanskelig å komme noen vei.

Det jeg lurte på er, når en er bipolar utløses episodene av stress eller går de sin gang uansett ? Og hvordan kan en vite forskjellen ? Som sagt har jeg gått på tre forskjellige typer AD og hadde liten effekt av 2 av de. Jeg blir regelmessig deprimert, det mottsatt er ikke like uttalt, men jeg har perioder hvor jeg føler meg litt tåpelig og ikke bryr meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107440-bipolar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke så mye om bipolar lidelse, men asperger har jeg selv, så jeg kjenner meg igjen i det du sier om å ha litt (les: veldig) vanskelig for å snakke om følelser. Ekte følelser som jeg har pr. idag, vel og merke. "Gårsdagens" følelser er det lett å snakke om, gjerne om igjen og om igjen...kan drive folk fra vettet, er jeg redd.:)

Men asperger syndrom kan føre til en hel haug med tilleggslidelser og problematikk, bipolar lidelse kan være en typisk tilleggslidelse. Men det behøver det slett ikke være....! Du kan være ekstra utsatt for dette, dersom du har mennesker i nær familie eller i slekten som har eller har hatt bipolar lidelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107440-bipolar/#findComment-630584
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...