Gå til innhold

Opp og ned i vekt på et døgn, 2 -3 kg

Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg har min årlige razzia på kiloer, og legger merke til at vekta går opp og ned med 2-3 kg hver dag. Metoden min er å bestemme hvor mye jeg skal spise i løpet av en dag, putte det i en boks, og småspise av det. I dag var det to grovbrødskiver med ost, en pizzabit, litt bønner med saus i boks, rødbeter, vannkastanjer, sopp og en pose vok-grønnsaker. I morgen fisk i stedet for pizzabit, en annen dag noe annet kjøtt eller fisk. Til sammen ca 1000 - 1200 kcal. Jeg sykler i snitt 10 min pr dag, ikke hver dag.

Men hvorfor går jeg oppp og ned et par-tre kilo hver dag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pimpernella

1. Du har en altfor dårlig vekt (sjekk batteriet dersom den er digital)

2. Du er en av mange som har mye vann i kroppen. Skaff deg vanndrivende. Folk med mye vann i kroppen går stort sett opp og ned rett som det er - pga ujevn vannbalanse

3. Veier du deg til samme tidspunkt hver dag?

4. Hvis du f.eks spiser alt det u nå nevnte på kveldstid den ene dagen og om morgenen den andre (for å sette det på spissen) så er det klart du ikke har fordøyd alt morgenen etter, og du vil ergo veie mer.

5. Kanskje du er premenstruell? ;-))

hehe - lykke til iallefall høres ut som du har en knallhard diett?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

1. Du har en altfor dårlig vekt (sjekk batteriet dersom den er digital)

2. Du er en av mange som har mye vann i kroppen. Skaff deg vanndrivende. Folk med mye vann i kroppen går stort sett opp og ned rett som det er - pga ujevn vannbalanse

3. Veier du deg til samme tidspunkt hver dag?

4. Hvis du f.eks spiser alt det u nå nevnte på kveldstid den ene dagen og om morgenen den andre (for å sette det på spissen) så er det klart du ikke har fordøyd alt morgenen etter, og du vil ergo veie mer.

5. Kanskje du er premenstruell? ;-))

hehe - lykke til iallefall høres ut som du har en knallhard diett?!

>>1. Du har en altfor dårlig vekt (sjekk batteriet dersom den er digital)

Gammeldags med skyvevekter, hvor sitter batteriet på dem :-)

Vanndrivende, hva da ?

>>3. Veier du deg til samme tidspunkt hver dag?

Morgen og kveld.

Spiser litt hele tida for ikke å bli for sulten.

>>5. Kanskje du er premenstruell? ;-))

Eller gravid ?

>>hehe - lykke til iallefall høres ut som du har en knallhard diett?!

Egentlig går det greit. Som alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gang jeg pleide å veie meg (for ca. 10 - 12 år siden), kunne jeg også variere 2 - 3 kg. fra morgen til kveld.

Jeg kastet vekta, og har ikke veiet meg siden. Bruker nå bare øynene for å avgjøre om jeg er fornøyd med vekta eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojohopp

>>1. Du har en altfor dårlig vekt (sjekk batteriet dersom den er digital)

Gammeldags med skyvevekter, hvor sitter batteriet på dem :-)

Vanndrivende, hva da ?

>>3. Veier du deg til samme tidspunkt hver dag?

Morgen og kveld.

Spiser litt hele tida for ikke å bli for sulten.

>>5. Kanskje du er premenstruell? ;-))

Eller gravid ?

>>hehe - lykke til iallefall høres ut som du har en knallhard diett?!

Egentlig går det greit. Som alltid.

Om du veier deg morgen _og_ kveld er det jo klart du fyker opp og ned. Alle er jo tyngre om kvelden enn de er om morgenen, det er helt naturlig det. Slutt å veie deg om kvelden, gjør det bare om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Den gang jeg pleide å veie meg (for ca. 10 - 12 år siden), kunne jeg også variere 2 - 3 kg. fra morgen til kveld.

Jeg kastet vekta, og har ikke veiet meg siden. Bruker nå bare øynene for å avgjøre om jeg er fornøyd med vekta eller ikke.

Vekta er med på motivasjon, selv om jeg ikke trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Om du veier deg morgen _og_ kveld er det jo klart du fyker opp og ned. Alle er jo tyngre om kvelden enn de er om morgenen, det er helt naturlig det. Slutt å veie deg om kvelden, gjør det bare om morgenen.

OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.

Regelen er at man skal veie seg om morgenen, etter dobesøket og uten klær. Noen ganger kan kroppen bestemme seg for å holde igjen mer vann i kroppen enn vanlig osv, og dette vil selvfølgelig påvirke vekten. Dette er bare vannvekt, og ikke noe å bekymre seg over. Jeg anbefaler deg IKKE å skaffe deg vanndrivende! Det kan forstyrre elektrolyttbalansen din, og har du brukt vanndrivende vil kroppen 'ta igjen' ved å holde igjen ekstra mye vann i kroppen i opptil 72 timer etter at du tok pillene. Ingen grunn til å ta piller for å kvitte seg med vannvekt med mindre man har plagsomme ødemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Regelen er at man skal veie seg om morgenen, etter dobesøket og uten klær. Noen ganger kan kroppen bestemme seg for å holde igjen mer vann i kroppen enn vanlig osv, og dette vil selvfølgelig påvirke vekten. Dette er bare vannvekt, og ikke noe å bekymre seg over. Jeg anbefaler deg IKKE å skaffe deg vanndrivende! Det kan forstyrre elektrolyttbalansen din, og har du brukt vanndrivende vil kroppen 'ta igjen' ved å holde igjen ekstra mye vann i kroppen i opptil 72 timer etter at du tok pillene. Ingen grunn til å ta piller for å kvitte seg med vannvekt med mindre man har plagsomme ødemer.

Jeg tar ingen piller men det er notert.

Takk ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ingen piller men det er notert.

Takk ! :)

Gammeldagse vekter kan bli "slitt" og dermed gi mindre sikre veieresultat.

Står vekta på mykt eller skeivt underlag kan også det påvirke.

Målebånd viser fortere endring om du er ute etter noe som motiverer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Gammeldagse vekter kan bli "slitt" og dermed gi mindre sikre veieresultat.

Står vekta på mykt eller skeivt underlag kan også det påvirke.

Målebånd viser fortere endring om du er ute etter noe som motiverer! :)

Skal sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddrun1365380422

Dette vil jeg tro har med væskebalansen å gjøre. Bl.a. hvor mye du drikker. Husk også at det finnes væske i mat.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...