Gå til innhold

Tilknytningsvansker?

Anbefalte innlegg

Gjest beriket

Hva er egentlig det sett fra den adoptertes ståsted og utgangspunkt?

Er selv adoptert og har aldri hatt slike vanske i forhold til mine a-foreldre og mine opprinnelige foreldre. Likevel har mine a-foreldre med sikkerhet ment at de har slitt med "tilknytningsproblemer" sett fra sine forventninger og forutsetninger, Min a-mor har fortalt meg at jeg ikke snakket med henne de første 4 månedene, men bare satt stille å så på henne. Noen tilknytning opplevde hun ikke før jeg hadde passert konfirmasjonen og vel så det. Allid var det godt vennskap og respekt mellom oss, og er ikke det noe som er viktigere enn den slags "tilknytning" slik adoptanter og a-foreldre synes å ønske seg?

Selv om adoptanter glatt adopterer et totalt fremmed barn, må det vel være naturlig at barnet selv utvikler sin egen tilknytning til a-foreldrene utifra sine egne forutsetninger og interesser?

Bare noen tanker fra en voksen adoptert. Hva mener andre voskne adopterte om dette tro?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107501-tilknytningsvansker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...