Gå til innhold

Schizoaffektiv lidelse og medisinering

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke med din diagnose, men den har jo trekk fra schizofreni. Og jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne prøve uten før om fem-ti år. Antar det er noe av det samme for deg. Årsaken til dette er egentlig ganske enkel: Dersom du f.eks. neste år slutter med medisinene, og så blir dårlig igjen - hvilket er sannsynlig - så er det mye vanskeligere å behandle deg på nytt med medisiner. Og det blir verre for hver gang... Så vi må nok leve med all dritten..og finne oss i at vi er syke.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det er hovedregelen. Lidelsen har komponenter både fra schizofreni og bipolar lidelse. Ved begge disse lidelsene er også hovedregelen livslang medikasjon.

(jeg har ikke tatt stilling til om du har denne lidelsen, kun svart på spørsmålet ditt)

Ja, det er hovedregelen. Lidelsen har komponenter både fra schizofreni og bipolar lidelse. Ved begge disse lidelsene er også hovedregelen livslang medikasjon.

(jeg har ikke tatt stilling til om du har denne lidelsen, kun svart på spørsmålet ditt)

Takk for svaret. Du svarte på det jeg spurte om, og det var greit det.

Vet ikke med din diagnose, men den har jo trekk fra schizofreni. Og jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne prøve uten før om fem-ti år. Antar det er noe av det samme for deg. Årsaken til dette er egentlig ganske enkel: Dersom du f.eks. neste år slutter med medisinene, og så blir dårlig igjen - hvilket er sannsynlig - så er det mye vanskeligere å behandle deg på nytt med medisiner. Og det blir verre for hver gang... Så vi må nok leve med all dritten..og finne oss i at vi er syke.

Ser ut til at det er for resten av livet etter hva NHD sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...