Gå til innhold

Kontakt med fastlegen over internet

Anbefalte innlegg

Hadde møte med fastlegen og behandleren min i dag. På slutten av møtet fikk jeg spørsmål om jeg var inne på dette med data og e-post. Svaret var selvfølgelig JA. Jeg fikk da tilbud om å ha kontakt med fastlegen min via internet og e-post.

Jeg er kjempe glad. Nå slipper jeg å sitte i lange telefonkøer og irritere meg grønn over at jeg ikke kommer igjennom til sentralbordet en gang på legesenteret.

Nå når jeg skal ha fornyet en resept tar jeg bare og sender fastlegen min en e-post også kan jeg hente medisinen på legekontoret i løpet av dagen.

Er veldig spent på om dette systemet virkelig fungerer slik legen har lovet. Det blir spennende å se neste gang jeg skal fornye reseptene mine om det går så smertefritt som legen sa at det skal gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107684-kontakt-med-fastlegen-over-internet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjernemor

Heldiggris!!!

Mange leger er utrolig trege og sidrumpa når det gjelder utvikling på det feltet? Skulle tro de lett kunne forholde seg til ny lærdom de som har studert i årevis! Kanskje brukte de opp konsentrasjonen sin under utdannelsen (hehe)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Flott!

Slik skal det være (bli)!

Dessverre er regelverket slik at det kun er noen få forsøks-legesenter som får lov å praktisere en slik ordning.

Håper pasienter/brukere kan presse på myndighetene for å få fortgang i dette. Her kan brukerne lettere nå frem enn det legene kan.

Flott!

Dessverre er regelverket slik at det kun er noen få forsøks-legesenter som får lov å praktisere en slik ordning.

Håper pasienter/brukere kan presse på myndighetene for å få fortgang i dette. Her kan brukerne lettere nå frem enn det legene kan.

Grunnen til tregheten skyldes nok i stor grad personværnet/taushetsplikten: vanlig e-post er ingen sikker protokoll for overføring av data, men slike protokoller lar seg selvsagt realisere.

Ellers tenker jeg at det måtte være mye enklere enn det er i dag om pasienter også kunne fylle ut tester som MMPI over nettet, noe som også er realiserbart.

Flott!

Det måtte vært kjempeflott ordning for en som meg, ihvertfall. Jeg syns det er et skikkelig mas med legebesøk.....og blodtrykket kan jeg strengt tatt måle selv, jeg har apparat hjemme, som jeg kjøpte på apoteket i sin tid. Så jeg trenger ikke til legen så ofte, bare for å få resepter.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...