Gå til innhold

Bedre og bedre- år for år.

Anbefalte innlegg

Gjest Theos

Det går bedre enn på lenge. Bedre enn på flere år!

Litt etter litt avslører jeg angstens ansikt og da...DA blir den ikke så farlig lenger. Da forstår jeg, og når jeg forstår...forstår jeg sammenhenger og kan gjøre noe med det.

En dag om gangen, men det går bedre. Absolutt bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107735-bedre-og-bedre-%C3%A5r-for-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så sinnsykt bra Theos!

Jeg er veldig opp og ned selv, men etter sist angst attack for en måned siden har jeg trent hver dag, samt lagt om kosthold helt.. Samtdig har jeg kjøpt en del bøker om frykt, angst og panikk angst på amazon.co.uk og jeg er helt enig med deg om at angsten er noe du må møte for å få den fjernet.. Jeg merker allerede stor fremgang på en måned, men jeg er kanskje ikke så hard rammet som mange andre. Håper bare det vedvarer!

Så fint, Theos!

Har ikke sett deg på DOL på lenge, og blir da litt bekymret.

Derfor godt å se at det går bedre.Du er tøff som klarer å møte angsten, men det er nok den veien som fører til bedring.

Lykke til med neste dag, og neste dag og neste dag!

Klem fra

Så sinnsykt bra Theos!

Jeg er veldig opp og ned selv, men etter sist angst attack for en måned siden har jeg trent hver dag, samt lagt om kosthold helt.. Samtdig har jeg kjøpt en del bøker om frykt, angst og panikk angst på amazon.co.uk og jeg er helt enig med deg om at angsten er noe du må møte for å få den fjernet.. Jeg merker allerede stor fremgang på en måned, men jeg er kanskje ikke så hard rammet som mange andre. Håper bare det vedvarer!

Samtidig som du "møter angsten", så bør du skrive ned de følelsene eller ihvertfall notere deg de følelsene som du har, mens du er inne i angstanfallet.

Det er svært nyttig å være klar over og kartlegge følelsene som blir utløst før, under og etter angstanfallet, slik at du motarbeider angsten bedre, og har sjanse til å bli kvitt den, eller ihvertfall redusere angsten betraktelig.

For ikke å ta på seg for mye, så ble vi i angstgruppen som jeg tilhørte (kognitiv terapi) anbefalt å ikke møte angst som vi regnet som mere enn 60% vanskelig å gjøre noe med. Jeg tror det er for at kroppen på en måte skal kunne hvile mellom slagene.

For blir man sterkere på et felt, så fører det til at angsten også reduseres på andre felt, sånn etterhvert, slik at angst som man i utgangspunktet ville synes at det var altfor vanskelig å gjøre noe med, plutselig viser seg å være overkommelig.

Så flott at du har mindre angst, at du trener osv...!:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...