Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er SÅ trøtt for tiden at jeg bare har lyst å sove gjennom hele dagene!

Var hos legen i går for jeg mener at det må være noe " galt".

Jeg har prøvd Ginseng i flere uker , til ingen nytte.

Så jeg mente kaskje at jeg manglet noe ( vitaminer, etc).

Men legen sier bare at hun har ventet på at kroppen min kom til å reagere slik etter mange tøffe år!

Hun mener at jeg rett og slett er utbrent , og at det ikke er noe galt.

Men hvorfor bli utbrent NÅ!?

Det burde jo ha kommet for lenge siden...

Har dere noen gode rå¨d / tips om hva som kan hjelpe?

Naturmedisin som får meg til å kvikne opp litt.

Håper på noen gode råd ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107794-ingen-forklaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, Shizandra har bla mye bedre effekt enn Ginseng. Har selv hatt positiv erfaring med en urtedrikk som hjelper på energinivået og hjelper kroppen til å komme i balanse( inneholder bla. shizandra), samtidig med en ekstrakt av gurkemeie og artisjokk som renser leveren og kroppen for avfallsstoffer slik at den bedre tar til seg næring, vitaminer og mineraler.

Det blir i prinsippet det kineserne kaller yin-yang.

Vil du vite mer så kan du jo gi meg et hint, ikke sant?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107794-ingen-forklaring/#findComment-633589
Del på andre sider

Gjest Homeopatica

Om du i utgangspunktet er veldig sliten så hjelper det dårlig med oppkvikkende urter som ginseng, shizandra o.l. Dette fordi disse bruker av din egen energi - den du egentlig burde spare på i slike situasjoner.

Ginseng og dens like bør bare brukes i kortere perioder der man trenger litt ekstra (eksamenslesing, kortere periode med overtid osv.). Når jeg sier kortere perioder mener jeg 1-3 uker.

Det du bør gjøre er å se på kostholdet ditt. Spiser du regelmessig, minst hver 3 time? Det bør du gjøre. Spiser du minst 5 porsjoner med frukt og grønt? Det bør du også. Spiser du mye enkle karbohydrater (sukker i alle former, hvitt mel, poteter osv)? Det bør du ikke gjøre.

Får du nok frisk luft? Får du sovet nok? (Det er mange i vårt samfunn som legger seg rundt midnatt og som står opp ved 6-tiden. Da blir det alt for lite søvn. Vi bør legge oss ved 22-tiden slik at vi får 8 timers søvn. Ikke bare for skjønnheten, men også for helsa.)

Av tilskudd bør du ta dobbelt dose med multivitamineral, Omega-3 og evt. probiotika (hvis du har hatt noen antibiotikakurer, eller kortisonbehandlinger i ditt liv).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107794-ingen-forklaring/#findComment-634778
Del på andre sider

Om du i utgangspunktet er veldig sliten så hjelper det dårlig med oppkvikkende urter som ginseng, shizandra o.l. Dette fordi disse bruker av din egen energi - den du egentlig burde spare på i slike situasjoner.

Ginseng og dens like bør bare brukes i kortere perioder der man trenger litt ekstra (eksamenslesing, kortere periode med overtid osv.). Når jeg sier kortere perioder mener jeg 1-3 uker.

Det du bør gjøre er å se på kostholdet ditt. Spiser du regelmessig, minst hver 3 time? Det bør du gjøre. Spiser du minst 5 porsjoner med frukt og grønt? Det bør du også. Spiser du mye enkle karbohydrater (sukker i alle former, hvitt mel, poteter osv)? Det bør du ikke gjøre.

Får du nok frisk luft? Får du sovet nok? (Det er mange i vårt samfunn som legger seg rundt midnatt og som står opp ved 6-tiden. Da blir det alt for lite søvn. Vi bør legge oss ved 22-tiden slik at vi får 8 timers søvn. Ikke bare for skjønnheten, men også for helsa.)

Av tilskudd bør du ta dobbelt dose med multivitamineral, Omega-3 og evt. probiotika (hvis du har hatt noen antibiotikakurer, eller kortisonbehandlinger i ditt liv).

Takk for flott innlegg og nyttig informasjon!

Når det gjelder søvn , så kan jeg ikke gjøre så mye med den.Har kronisk syke barn som jeg til tider er oppe omtrent hele nettene med. Slik har det var i mange år , men jeg har funka greit nok for det....

Men det var flott du nevnte det med antibiotika. Jeg har gått på profylaktisk behandling av antibiotika i mange år ( har vært uten det i et par mnd. nå) på grunn av hyppige urinveisinfeksjoner og dårlig nyrefunksjon.

Får en kjøpt probiotika reseptfritt ?

Takker for svar ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107794-ingen-forklaring/#findComment-635299
Del på andre sider

Gjest Homeopatica

Takk for flott innlegg og nyttig informasjon!

Når det gjelder søvn , så kan jeg ikke gjøre så mye med den.Har kronisk syke barn som jeg til tider er oppe omtrent hele nettene med. Slik har det var i mange år , men jeg har funka greit nok for det....

Men det var flott du nevnte det med antibiotika. Jeg har gått på profylaktisk behandling av antibiotika i mange år ( har vært uten det i et par mnd. nå) på grunn av hyppige urinveisinfeksjoner og dårlig nyrefunksjon.

Får en kjøpt probiotika reseptfritt ?

Takker for svar ;o)

Ja, du kjøper det på helsekosten. Be om å få levende bakterier. De er dyrere, men absolutt mye bedre.

Du bør opp i rundt 4 milliarder bakterier daglig - fordelt på 2 inntak. Ta det til et måltid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107794-ingen-forklaring/#findComment-635459
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...