Gå til innhold

Rapport fra glad mor: Hun er tørr fremdeles!

Anbefalte innlegg

Gjest anonym her i dag

Jeg skrev i januar om at vi prøvde et spesielt program for vår datter - Azrin og Voxx - og at dette virket positivt. Jeg kan nå - snart 4 mnd. senere si, at hun nå må regnes som helt tørr på dagtid. Hun har hatt enkeltuhell - men dette er nå så sjelden som kanskje en gang hver 3 uke, og gjerne i spesielle situasjoner der hun glemmer å gå inn på WC.

Hun bruker fremdeles nattbleier - for det at hun ble tørr på dagen har nok ikke hatt noen innvirkning på tissingen om natta, men dette anser jeg for å være et mye mindre problem for henne.

Vi har det mye bedre alle sammen nå da vi slipper alle de våte klærne hele tiden, skuffelsene og irritasjonen!

Fortsetter under...

Gjest anonym her i dag

Er det ikke mulig å benytte denne metoden på tissingen om natten også da?

Og vil hun fortsatt ha nattbleie nå som hun har sluttet med bleier om dagen?

Hvor gammel er hun forresten?

Det er ikke lett å benytte denne metoden om natten, nei. Metoden går jo ut på å belønne barnet øyeblikkelig når det merker at blæra er full og går på WC. (Vanskelig å få til om natta) - og også "straffe" når det går galt (vaske stolen/gulvet etter seg, ta av våte klær og legge i vaskemaskinen osv).

Barnet mitt er 6 år - og ingen ting tyder på at hun reduserer urinmengden om natta. hun er lett psykisk utviklingshemmet - og hun har også nedsatt følelse, noe jeg tror kanskje spiller inn. Hun har aldri vært negativ til bleier - snarere tvert i mot. Hun kan gjerne gå med nattbleia - og skvette i den til langt på formiddagen en søndagene når vi tar det med ro - hvis jeg ikke konkret ber henne ta den av. Hun følger heller ikke at det er leit eller flaut i forhold til de andre i barnehagen - men hun har ehller ingen oppfatning av alder/aldersforskjeller eller hva som er "vanlig" i ulike aldre. Eneste diskriminering hun gjør er mellom "baby" og andre barn - opptil kanskje 10-12 år. Så bleie plager henne over hodet ikke.

Jeg vet ikke om hun kommer itl å bli tørr om natta i det hele tatt - foreløpig lar vi det bare være slik og ser det an.

Hun har hatt to uhell igjen på dagtid nå i pinsen - det er når vi "bryter dagsrytmen" at uhellene kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...