Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag var jeg vitne til en mann som hadde klatret opp i en bygning for å ta livet av seg. Det stod tre politibiler og tre ambulanser der og ventet på ham. Hvordan det gikk, så jeg ikke, for vi bestemte oss for å gå før noe skjedde. Håper det gikk bra - håper han ikke hoppet, selv om de hadde lagt ut støtdempere. Gjett om noen havna på lukket avdeling...!

Og så kommer suget. Suget fra den andre siden, lengselen etter å slippe mer lidelse. Den finnes der ennå, den mørke siden. De finnes der ennå. Jeg er fri for nå - pillene holder dem litt på avstand. Men de er der og venter på meg. Alltid dette suget etter å gå med dem, å bli borte, å bli til ingenting. Jeg skulle ønske det var jeg som stod der oppe i dag. Jeg vil gjerne slippe løs noe av følelsene inne i meg, men kan ikke uten at de tar overhånd og dreper meg. Jeg vil ikke være schizofren. Jeg vil ikke være merket. Jeg vil ikke forsvinne i det mørket som venter på meg. I kaoset. De tar alle som er merket, det vet jeg. Psykiateren min tror han er sterkere enn dem, men han forstår ikke deres makt. De har makt til å skade meg, til å dra meg under - jeg er jo deres, jeg er jo merket! Dumme, godtroende lege som tror at de vil holde seg unna meg fordi jeg spiser små, bitre piller. Det er bare et spøsmål om tid. Suget er der. Suget venter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108026-suget/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...