Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 1. Jeg har skrevet til Dr.Onlines leder om dette. Psykologstudenten og hans veileder er identifisert. DOLs leder har gitt tillatelse til at kontakt opprettes via DOL. Så langt er saken helt ok. 2. Jeg har på eget initiativ og på grunnlag av egen forskningserfaring spurt DOLs ledelse om ikke studien skal ha godkjenning av Datatilsynet og Forskningsetisk komite. Så vidt jeg kan se har det ikke kommet svar på dette. Det får være hver enkelt bruker sin avgjørelse og ansvar om en velger å bli intervjuet. Jeg kan personlig ikke gå god for at alle formalia er i orden. 3. Jeg mener det er riktig at undersøker og veileder samt universitet identifiseres. Dette er noe annet enn den generelle regelen om ikke å oppgi navn og mailadresse. Undersøkeren er psykologistudent Tommy Bysveen. Veileder er Bengt Jansson, Psykologisk institutt, Gøteborg universitet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108069-saken-intervjupersoner-s%C3%B8kes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.