Gå til innhold

Vanp på senter i Oslo for barn m/spiseforstyrrelser

Letta

Anbefalte innlegg

Sønnen vår på snart 4 år har sannsynligvis Aspergers syndrom. Han har en rekke særtrekk, hvorav det ene er spisevegring. Vi har hørt om et senter i Oslo som "behandler" nettopp barn med spiseforstyrrelser. Siden han er såpass liten trenger vi absolutt hjelp. Vi bor nordpå, men har fått positive tilbakemeldinger fra helsestasjonslegen på at hun vil henvise oss videre til Oslo. Er det noen som kan hjelpe oss med navn på dette senteret? Har sett om det på TV for ikke så lenge siden.Hører også gjerne fra andre foreldre som har små barn med Asperger. Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trinelisa

Har fått den diagnosen to ganger tidligere,mens habiliteringstjenesten for autismespekteret ikke var enig i den diagnosen.Kom ut på en nevropsykologisk test hvor jeg oppfylte kriterier for ADHD.

Nå har jeg fått en spiseforstyrrelse i tillegg,og min gamle behandler som jeg gikk hos før mener på at det er et uttrykk for at jeg har Asperger syndrom, og at du kunne klassifiseres som Asperger syndrom.Hva tror du min gamle behandler som jeg hadde før,mente med det?

Siden du har litt peiling i og med at du har en gutt på 4år som har sannsyneligvis Asperger syndrom, så lurte jeg om du kunne forklare meg sammenehengen mellom spiseforstyrrelser og Asperger syndrom.

Det har jeg ikke helt skjønt hva det har sammenheng med hverandre å gjøre.

For å svare på ditt spørsmål, så er jeg ikke helt sikker hva senteret i Oslo for barn m/spiseforstyrrelser heter, Der i mot har jeg hørt et navn på et slikt senter som heter Modum bad,men jeg tror ikke at det er det senteret helsesøstra mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Felicia24

Mulig helsestasjonslegen mener Sogn senter for barne- og ungdomspsykiatri. Det ligger i Oslo. De har visst en egen avdeling for behandling av barn med spiseforstyrrelser. Når det gjelder Modum Bad så behandler de bare de som er over 18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...