Gå til innhold

lav trygd/tjene litt ekstra på rehabilitering?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hei, jeg går på rehabilitering, og det har jeg gjort nå i årevis, virker ikke som legene vil sette meg på uføretrygd med det første så de forsøker å hale det ut så lenge som mulig. Jeg får utbetalt ca 8000 (noen måneder er jeg nede i ca 7500) + bostøtte på litt over 7000 3 ganger i året, men jeg må betale husleie, strøm osv og da sitter jeg igjen med svært lite, så jeg blir nødt til å låne penger av foreldrene mine for å klare meg mange ganger. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg ut av denne situasjonen, for jeg er ikke istand til å jobbe fulltid eller mye deltid men jeg kunne kanskje skaffet meg en liten deltidsjobb ett par ganger i uka, hadde jeg kunnet tjent 2-3000 ekstra i måneden som man kan på uføretrygd hadde mine økonomiske problemer vært løst. Men kan jeg gjøre det mens jeg går på rehabilitering, eller mister jeg dem da hvis jeg skaffer meg en liten deltidsjobb? Og jeg har gått på rehabilitering nå siden jeg var 22 år, er nå snart 26 år. Jeg sliter med manisk deppresiv lidelse og sosial angst, men klarte på hengende håret å gjennomføre videregående hvor jeg i ettertid har hatt noen korte småjobber jeg enten har blitt sagt opp fra eller sagt opp selv. Jeg kjenner en annen som ble uføretrygdet (han har ADHD), han har ikke vært yrkesaktiv noe særlig mer enn meg og han får utbetalt 12000. Hvorfor så stor forskjell? Har jeg krav på mer? Jeg mener også å huske jeg fikk utbetalt 9000 ca pr måned når jeg startet på rehabilitering og jeg synes stønaden har minket ettersom årene har gått,

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...