Gjest Ingrid26 Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg har virkelig fått et "bedre" liv etterat jeg fant et SSRI som passet for meg. Jeg har lest på sidene til 'motkur', og må si at jeg får litt baktanker.. med hensyn til seriøsitet... Greit at mange har dårlige erfaringer med SSRI, men hva da med alle de som virkelig har god nytte av SSRI? Og at noen får ubehagelige bivirkninger det er leit, jeg selv har hatt det, men har likevel gitt SSRI en sjans, noe jeg er glad for i dag. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg av og til tenker veldig på om dette er bra for kroppen min eller ikke, og jeg lurer på hvordan det blir å slutte når den dagen kommer, men så lenge man trapper ned riktig og etter legens anbefalinger så tror jeg det vil gå noenlunde greit. Jeg selv fungerer mye bedre i livet i dag, og takler livet mitt på en mer konstruktiv måte enn før. Men sant skal sies at jeg også går til psykolog, og jeg tror at det er en vesentlig faktor at man samtidig som å gå på SSRI får hjelp til å takle det som gjorde at man i utgangspunktet valgte SSRI eller ble anbefalt det. Og så klart vi må være åpen for at SSRI ikke passer alle. Slik er det jo stort sett med alt. Vi mennesker er ulike. Jeg for min del har valgt å tro på min lege og min psyk. om at SSRI kan være en slags "krykke" for meg i mitt liv en god stund. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108561-hva-med-oss-som-f%C3%A5r-hjelp-av-ssri/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barebare Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Godt for deg Ingrid! Jeg skulle bare ønske at dere kunne vise litt forståelse for oss andres behov... Sitat fra motkur.no i svaret til NHD: 4. MotKur's agenda er å belyse _problematikken_ rundt SSRI. Det blir derfor meningsløst å linke til sider eller publisere historier som forteller om de heldige virkningene. Alle som blir skadet møter en mur av uvitenhet og i verste fall benektelse av problematikken. Bak bitterheten man føler over å faktisk ha blitt skadet av et medikament som skulle hjelpe en, ligger en sorg over at man ikke reagerte forventet på medisinen. Hos noen går dette ut over selvfølelsen. (Man blir en "vanskelig pasient") _____________________________ Dere får da god hjelp av NHD her? MotKur behøves for oss andre!!! Klem til deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108561-hva-med-oss-som-f%C3%A5r-hjelp-av-ssri/#findComment-639121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
zaxxon Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Godt for deg Ingrid! Jeg skulle bare ønske at dere kunne vise litt forståelse for oss andres behov... Sitat fra motkur.no i svaret til NHD: 4. MotKur's agenda er å belyse _problematikken_ rundt SSRI. Det blir derfor meningsløst å linke til sider eller publisere historier som forteller om de heldige virkningene. Alle som blir skadet møter en mur av uvitenhet og i verste fall benektelse av problematikken. Bak bitterheten man føler over å faktisk ha blitt skadet av et medikament som skulle hjelpe en, ligger en sorg over at man ikke reagerte forventet på medisinen. Hos noen går dette ut over selvfølelsen. (Man blir en "vanskelig pasient") _____________________________ Dere får da god hjelp av NHD her? MotKur behøves for oss andre!!! Klem til deg Hvorfor er det, sitat “meningsløst” å linke til sider som forteller om heldige virkninger? Når jeg fikk beskjed fra min psykiater at hun ønsket at jeg skulle begynne med Trilafon så var det første jeg gjorde å søke rundt på internett etter informasjon om Trilafon. Der kom jeg over en del sider som er i samme kategori som motkur.no. Det var ikke måte på hvor ille trilafon var. Da satt jeg der, helt ny i psykiatrien, visste ikke bak frem og var svært usikker, hvem skulle jeg stole på psykiateren eller en masse rapporter fra internett? Jeg brukte masse unødig tid og energi på å bli overbevist om hva som var riktig.I dag bruker jeg Trilafon uten noen gang ha hatt den minste bivirkning. Men jeg brukte altså masse tid på unødvendig angst fordi jeg så på internett hvor “ille” Trilafon er. Andre hadde muligens ikke kommet over denne angsten og gått glipp av et åpenbart behandlingstilbud. Det her er kjernen av min reservasjon ovenfor motkur.no. Målsetningen om et “forum” for de med uheldige virkninger av SSRI preparater er ærlig nok det, men motkur.no må finne en balansegang slik at det ikke bærer galt avsted. Beste hilsner 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108561-hva-med-oss-som-f%C3%A5r-hjelp-av-ssri/#findComment-639251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
oxbow Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Heisann. Det er en interessant problematikk du tar opp. Jeg har selv bare positive erfaringer med å bruke SSRI, men å slutte med det var en helt annen historie. Kanskje du får litt annet synspunkt på det når du selv slutter med SSRI? Jeg fikk en konstant uro/angst følelse i kroppen. Det sies at man ikke kan bli avhengig av SSRI men slik føltes det ikke for meg, det føltes som om jeg hadde abstinenser. Jeg opplevde å få problemer med psyken jeg ikke har hatt før og fikk dette da jeg sluttet med medisiner så tror jo at det er en sammenheng der. Som sagt så har jeg gode erfaringer med å gå på denne type medisin, men det var ikke problemfritt å slutte. I dag, over et halvt år etter sliter jeg enda med problemer jeg ikke hadde i utgangspunktet. Jeg syns det er viktig å få frem alle aspekter ved denne type medisin, både de positive sidene og de negative. Problemet med de negative virkningene ved å slutte med SSRI, er at mange leger benekter for enkelte bivirkninger som erfares ettersom dette ikke er kjente eller dokumenterte bivirkninger. Jeg har selv hatt problemer da jeg sluttet med SSRI som jeg ikke var klar over fantes ettersom jeg ikke har funnet noe informasjon om dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108561-hva-med-oss-som-f%C3%A5r-hjelp-av-ssri/#findComment-639347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.