Gå til innhold

ønsker svar fra dere som har vært gjennom anorexia!!!

Anbefalte innlegg

hei...jeg er en jente på 15 år

jeg har ikke hatt anorexia selv, men en venninde av meg har det nå, selv om hun enda ikke har innsett det selv....hun går rundt som et vandrende skjellet og det ser helt jævlig ut!

lurte egentlig på om det var noen av dere som har noen gode råd til hva jeg kan si/gjøre for å få henne til å innse problemet?

og hva skal jeg gjøre hvis/når hun innser det?

er så glad i henne og vil ikke miste henne....

PLIIIIIIIZZZZZZZ SVAR!

takknemlig klem fra

Fortsetter under...

hei...skjønner du er i en vanskelig situasjon nå. Det er ikke lett!!! Skjønner godt at du er bekymret for venninnen din. Har du prøvd å snakke med henne om det? Hvis ikke er det det du må gjøre først. Fortelle henne hva du har merket, at du er bekymret for henne og at du er villig til å støtte henne med alt du har. Ikke mas på henne, det gjør bare alt verre, du må ikke gå rundt som et "politi" som skal passe på henne hele tiden, bare vis at du bryr deg.

Jeg vet ikke helt hva du kan gjøre for å få henne til å innse problemet, det kan jo henne hun allerede har innsett det men nekter for det. Jeg tror du skal ta deg en prat med helsesøster på skolen og spørre henne hva du bør gjøre, hun vil nok gi deg noen gode råd. Husk at det venninnen din trenger aller mest nå er en god venn som kan støtte henne gjennom problemene. Vet du forresten grunnen/grunnene til at hun slanker seg???

Ønsker deg iallefall lykke til!!

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære Kozy

Det er tydelig at du bryr deg om din venninde. Det er det du bør fortelle henne. Fortell at du bekymrer deg og er engstelig og gjerne vil hjelpe henne på veien til hjelpeapparatet. Si for eksempel at du kan være med henne til helsesøster eller en annen voksen som hun kan tenke seg å prate med. Kanskje vil hun ikke med en gang, men da vet hun i alle fall at du er villig til å "være ved hennes side". Lykke til!

KJære Kozy

Det er tydelig at du bryr deg om din venninde. Det er det du bør fortelle henne. Fortell at du bekymrer deg og er engstelig og gjerne vil hjelpe henne på veien til hjelpeapparatet. Si for eksempel at du kan være med henne til helsesøster eller en annen voksen som hun kan tenke seg å prate med. Kanskje vil hun ikke med en gang, men da vet hun i alle fall at du er villig til å "være ved hennes side". Lykke til!

setter veldig stor pris på svaret ditt!

har vært hos helsesøster...hun sa hun oxo hadde merket det og at hun gjerne ville ta kontakt med foreldre og profesjonell hjelp!

jeg regnet med at hun visste best.......men venninden min skulker terapitimene hun har fått......og moren og faren fattter ikke at hun har et problem....hva skal jeg gjøre da???

klem

KJære Kozy

sorry

hei...skjønner du er i en vanskelig situasjon nå. Det er ikke lett!!! Skjønner godt at du er bekymret for venninnen din. Har du prøvd å snakke med henne om det? Hvis ikke er det det du må gjøre først. Fortelle henne hva du har merket, at du er bekymret for henne og at du er villig til å støtte henne med alt du har. Ikke mas på henne, det gjør bare alt verre, du må ikke gå rundt som et "politi" som skal passe på henne hele tiden, bare vis at du bryr deg.

Jeg vet ikke helt hva du kan gjøre for å få henne til å innse problemet, det kan jo henne hun allerede har innsett det men nekter for det. Jeg tror du skal ta deg en prat med helsesøster på skolen og spørre henne hva du bør gjøre, hun vil nok gi deg noen gode råd. Husk at det venninnen din trenger aller mest nå er en god venn som kan støtte henne gjennom problemene. Vet du forresten grunnen/grunnene til at hun slanker seg???

Ønsker deg iallefall lykke til!!

hei igjen!

vet ikke hvorfor un slanker seg bortsett fra det at hun synes hun er tykk!

hun er/var modell!

for et halvt år siden fikk hun jobb i Heartbreak modellbyrå,med beskjed om at hun mistet jobben hvis ikke hun la på seg 3kg..

som du sikkert skjønner så har hun ikke den jobben nå lenger...

har vært hos helsesøster, men verken venninden min eller foreldrene hennes vil innse problemet!!

what to do???

klem

Annonse

hei igjen!

vet ikke hvorfor un slanker seg bortsett fra det at hun synes hun er tykk!

hun er/var modell!

for et halvt år siden fikk hun jobb i Heartbreak modellbyrå,med beskjed om at hun mistet jobben hvis ikke hun la på seg 3kg..

som du sikkert skjønner så har hun ikke den jobben nå lenger...

har vært hos helsesøster, men verken venninden min eller foreldrene hennes vil innse problemet!!

what to do???

klem

Hvis hun er veldig syk, bør du kanskje snakke med en lege som har greie på spiseforstyrrelser, dette kan kanskje helsesøster hjelpe deg med. Hvis verken foreldrene eller hun slev innser at noe er hakkande galt snart, må du kanskje få henne tvangsinnlagt. Dette er vel kanskje litt drastisk, men har helsesøster snakket med foreldrene hennes??? Hvis ikke, kanskje de vil høre på henne??

Fint at du bryr deg iallefall, det er godt å ha gode venner når man har det vanskelig. Ønsker dere begge lykke til!!

Hvis hun er veldig syk, bør du kanskje snakke med en lege som har greie på spiseforstyrrelser, dette kan kanskje helsesøster hjelpe deg med. Hvis verken foreldrene eller hun slev innser at noe er hakkande galt snart, må du kanskje få henne tvangsinnlagt. Dette er vel kanskje litt drastisk, men har helsesøster snakket med foreldrene hennes??? Hvis ikke, kanskje de vil høre på henne??

Fint at du bryr deg iallefall, det er godt å ha gode venner når man har det vanskelig. Ønsker dere begge lykke til!!

hei, synes det er fint å høre at du bryr deg om henne...

det er vanskelig å innse det selv...sliter litt der selv enda..tror det ikke på en måte.

det værste jeg kunne tenke meg er at mine foreldre fikk greie på noe, er ikke sikker på om det beste er å prate til foreldrene..

hvis det er en lærer du og hun synes er pålitelig og grei, eller noen andre, råder jeg deg/dere til å prate med han/henne....det hjelper... det VET jeg...lærere har taushets plikt og kan hjelpe mer enn du tror..

ønsker deg lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...