Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente som nå i over et år har vært plaget av svimmelhet, kvalme, hodepine osv. Har vært kontrollert for det meste, så det er nok ikke noe "fysisk" i veien med meg. Er sykmeldt fra studier og klarer ikke å gjøre noe. Isolerer meg mer og mer.Har tidligere brukt Seroxat mot bla. sosialangst, egentlig med god effekt, men sluttet på disse etter ett og et halvt år. Det var da jeg sluttet på de at plagene begynte.Legen min mener at å begynne på SSRI igjen, er eneste måten jeg kan bli bedre på. Jeg er selv ganske skeptisk og var glad da jeg klarte å slutte med de. Det blir vel ikke noe bedre neste gang jeg slutter? Vil jo ikke bruke slike medisiner resten av livet! Så hva gjør jeg nå? Orker ihvertfall ikke å ha det sånn lenger!

Skrevet

Hvordan kan det være bedre å være arbeidsufør med store plager enn å bruke medisiner som har vist seg effektive for deg?

Gjest ex-zolofter
Skrevet

Det er mange som sliter med fysiske plager i lang tid etter at de har sluttet med SSRI. Kuttet du tvert, eller gradvis?

Skrevet

Det er mange som sliter med fysiske plager i lang tid etter at de har sluttet med SSRI. Kuttet du tvert, eller gradvis?

Jeg sluttet veldig gradvis.Trodde lenge at alt kunne være senvirkninger, har nemlig lest en del om folk som sliter med det...men nå har det jo gått så lang tid...

Skrevet

Hvordan kan det være bedre å være arbeidsufør med store plager enn å bruke medisiner som har vist seg effektive for deg?

Ja, du sier noe...Er vel ganske skeptisk til å bruke medisiner over lengre tid som en egentlig ikke kan vite om er skadelige. Har i ettertid desverre lest altfor mye om folk som mener SSRI har ødelagt livet deres. Har rett og slett blitt skremt!

Har heller ingen garanti for at de funker mot kvalmen.

Dessuten er jo en vanlig bivirkning nettopp kvalme, orker ikke å bli værre heller (høres kanskje litt teit ut, vet jo at det ofte går over etter noen uker, men dog).

Gjest ex-zolofter
Skrevet

Jeg sluttet veldig gradvis.Trodde lenge at alt kunne være senvirkninger, har nemlig lest en del om folk som sliter med det...men nå har det jo gått så lang tid...

Har du vært til nevrologisk utredning?

Det finnes utallige "diagnoser" her i verden, og dessverre er det ikke alltid våre almennpraktiserende har nok kunnskap om hver enkelt av dem.

Lykke til i alle fall!

Gjest Har det som deg
Skrevet

Har det akkurat som deg, og jeg har også seponert fra ssri, for nesten et halvt år siden, og fortsatt er det fysiske helt jævlig..

Skrevet

"Legen min mener at å begynne på SSRI igjen, er eneste måten jeg kan bli bedre på."

Det tror ikke jeg. Hvis plagene har psykiske årsaker kan også psykoterapi i ulike former være løsningen.

Jeg har hatt mange av de plagene du beskriver - i en periode i stor grad. Min erfaring er at psykoterapi kan hjelpe. Også avspenningsteknikker og meditasjon kan være nyttig. Du må imidlertid belage deg på en gradvis forbedring.

Hvis jeg var deg ville jeg be legen om en henvisning til psykolog. Psykoterapi kan også føre til en mer langvarig løsning på problemet, mens pillene kun fjerner symptomene.

Skrevet

Du hadde en medisin som hjalp, men sluttet og ble verre.

Nå vil du ikke begynne med medisinen på nytt, enda legen anbefaler det. Da kan du vel ikke vente å bli bedre?

Det er mange som må gå på medisiner hele livet. Diabetikere må det, mange revmatikere må det osv.

Er det verre å gå på en medisin som seroxat? Hadde du plagsomme bivirkninger, kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...