Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare og kurere fly og tunnellskrekken min

Anbefalte innlegg

Gjest Fobisk

Har slitt noen år med angst og fobi mot fly og tunneller.Føler jeg ikke får puste nok i dei situasjonane og kroppen anspenner seg veldig. Nå nærmer ferien seg og jeg må gjennom noen tunneller for å komme fram.Har noen tips om hvordan jeg klarer å mestre dette!Gruer meg veldig,og blir deprimert av disse problema.

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det er vel med denne fobien som med andre. Du må tvinge deg selv, men du må ha støtte. Du må begynne med små tuneller som går raskt og så øke opp til de hvor du ikke ser utgangen. Jeg hadde edderkoppfobi. Jeg måtte også tvinge meg til å venne meg til dem og etter ett par år klarte jeg det og nå kan jeg til og med løfte de minste opp i hånden.

Men sånt tar tid, det er ikke gjort i løpet av noen dager så du må begynne med en gang. Fortell deg selv at du kan komme deg ut uansett og at det er dumt å være redd etc. Tving deg selv til å klare det. Kanskje du ikke klarer det første, andre eller tredje gangen men til slutt går det nok greit skal du se.

Da blir det nok litt verre med flyskrekken. Der må du nok ta ett flyskrekk kurs.

Lykke til, håper du greier å bli kvitt angsten til ferien. :o)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...