Gjest Tussijenta 19 Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Jeg har nå gått på Fluoxetin (kapsler) i nesten et år (ca 10mnd). Skal slutte nå, siden jeg er usikker på om de funker, og i det hele tatt har gjort det. Skal rett og slett se hvordan jeg takler det uten. Har brukt t kapsler (altså 40mg), og fikk beskjed med legen om å gå ned til 1 (20mg). Hvor lenge skal jeg ta en, og skal er det hele nedtrappingen, eller skal jeg ta f.eks. 1 annenhver dag? Har ikke mer enn 17 kapsler igjen. Er det nødvendig å få ny resept (på 30 kapsler) når jeg likevel skal slutte? Hva kan skje om jeg slutter brått? Noen annet jeg håper du kan svare (komme med din egen mening, NHD) er: dersom man sliter med tvangstanker og handlinger (til en viss grad. F.eks. det at en føler en trang og tenker ofte på å skade seg selv, og kan også finne på å gjøre dette), kan Vival (eller andre beroligende) være en slags løsning da? Ikke at det tar bort tankene, det vet jeg de ikke kan, men at de gjør en så slapp og trøtt at en rett og slett ikke orker (fysisk, pga. slapphet) å skade seg selv? Sikkert et idiotisk spm, men håper du likevel vil svare meg. Spurte legen om det var mulig å få dette, men han sa at det ikke var noen god ide, da man bl.a. kunne bli avhengig. Jeg vet dette (at man kan bli avhengig), men likevel har jeg på følelsen av at grunnen til at han sa nei er fordi han kanskje synes at jeg ikke trenger medisiner i det hele tatt. At det ikke feiler meg noe, og at alt oppstyret rundt meg (selvskading, selvmordsforsøk) er for å få oppmerksomhet. Ville du, NHD. gitt en av dine pasienter beroligende dersom h*n hadde vært i samme situasjon? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109668-nhd-medisinspm-plz-svar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Jeg må se dine to spørsmål i sammenheng. Nei, jeg ville ikke gitt Valium eller lignende i en slik situasjon. og Nei, jeg ville ikke latt en person med en slik problemstilling slutte med fluoksetin (Fontex). Selv om du ikke er bra, virker de sannsynligvis, og uten dem blir du verre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/109668-nhd-medisinspm-plz-svar/#findComment-647870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.