Gå til innhold

ADHD?

Gjest Hjelp mitt hode

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelp mitt hode

Hei.

Generellt føler jeg at jeg sklir bra inn i samfunnet. Men jeg har noen problemer jeg føler er viktig å utforske. Jeg har problemer med å konsentrere meg; samle tankene mine, dårlig hukommelse og tar ofte for raske besluttniger. Det største problemet er konsentrasjons svikten. Jeg kan sitte å høre på noen som gir meg en viktig beskjed, tenke at "nå må jeg få med meg dette", men likevel sklir tankene over i andre ting. For meg er dette en katastrofe. Jeg har store ambisjoner i livet, bra pågangsmot, og et engasjement mange misunner meg. Men jeg føler alt dette er nærmest bortkastet så lenge disse problemene er tilstede. Tross dette er jeg såpass stabil at jeg ligger relativt godt ann i min jobb som jeg har hatt i syv år.

Hva feiler det meg? Finnes det en løsning på mitt problem? Hva slags lege burde jeg oppsøke? Har jeg ADHD?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109876-adhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være mye forskjellig det du beskriver.

Kontakt fastlegen din og be om en vurdering av de problemene du har.

Be om henvisning til spesialist; psykiater, nevrolog, psykolog.

Be om å få tatt EEG på sykehus og sjekk stoffskiftet, b12 og jerninnholdet i blodet.

Har du hatt det slik siden du var liten?

Hvordan klarte du deg på skolen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/109876-adhd/#findComment-649402
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...