Gå til innhold

Hva med bidrag/skatt + lån til bolig

Anbefalte innlegg

Dersom jeg og min samboer går i frahverandre kommer vi til å dele omsorgen 50/50. Har forstått det slik at da skal man betale bidrag til hverandre.

Bidraget man betaler har jeg forstått at skal trekkes i fra på inntekten, men hva med bidraget man mottar. Er det vanlig skatt på dette, eller blir det holdt utenfor (ikke skattbar inntekt).

Jeg ønsker også å sitte med huset vårt dersom vi flytter i frahverandre. Siden det har vært en viss prisstigning så har vi en verdi i boligen på ca 500 000,- når gjelden er trukket i fra. Siden jeg jo ikke vil klare å betale ham halvparten av dette beløpet, lurer jeg på om det finnes noen gunstige låneordninger slik at det kan være mulig for meg å beholde huset ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10994-hva-med-bidragskatt-l%C3%A5n-til-bolig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...