Gå til innhold

Minidisk inn på data-brennes på CD

Anbefalte innlegg

Gjest Suzie

Jeg prøver å få et opptak fra minidisk inn på datamaskinen for siden å brenne det på CD.

Jeg har:

Minidiscspiller med minijack

Ibook med minijackinngang.

CD brenner med toastprogram.

Men: jeg trenger vel et musikkprogram for å ta imot musikk informasjonen fra Minidisken.

Kan jeg bruke det medfølgende ITunes for det?

Finnes det gratisprogrammer på nettet som ikke er alt for avanserte slik at jeg kan klare det?

Blir veldig glad for svar!

Fortsetter under...

du kan laste ned en demo verson av musicmatch jukebox på http://www.musicmatch.com . denne demo versonen varer i 30 dager før den slutter og virke. når du har installert denne, så går du inn på instillinger så recorder. og her velger du hvilken kilde musicmatch skal hente lyden fra. da velger du "line in". så plugger du minidiscen med "høretelefon" utgangen på spilleren kobla til line in porten på lydkortet ditt (denne pleier å være blå) til dette trenger du en ladning med to hann plugger i hver ende. du kjenner det igjen. så trykker du på "record" på i musicmatch. nå har du fått pc-en til å ta imot lyd. så kan du trykke play på minidisc spilleren og trykke record samtidig. OBS... for best lydkvalitet for filen du vil lage så anbefaler jeg å sette volumet på minisk spilleren på max. når opptaket er ferdig så gir du filen navn og henter den inn på brenne programmet ditt og starte brenne prosessen. og vips så har du alt sammen på cd. musicmatch pleier å legge opptaks filene (mp3 filer) på C:\My Music. du kommer til å miste veldig mye kvalitet i lyden ved å benytte deg av denne metoden men det er nok den billigste og enkleste måten å gjøre det. håper det hjalp deg

Du har fått et svar som ikke hjelper deg siden du har Mac.

iTunes klarer jobben utmerket. Importer det du vil importere, og brenn det på vanlig måte. Eneste haken er at du da vil sitte igjen med en cd med MP3-filer.

Du må ha fullversjonen er Toast for å konvertere til "vanlig cd-format". Fullversjonen (Mac OS 9.X)kan jeg sende deg om du ikke har den.

Gjest Suzie

Du har fått et svar som ikke hjelper deg siden du har Mac.

iTunes klarer jobben utmerket. Importer det du vil importere, og brenn det på vanlig måte. Eneste haken er at du da vil sitte igjen med en cd med MP3-filer.

Du må ha fullversjonen er Toast for å konvertere til "vanlig cd-format". Fullversjonen (Mac OS 9.X)kan jeg sende deg om du ikke har den.

Takk for svar atter en gang.

Skal prøve det i kveld, mp3 format er ok i denne omgangen fordi det kun er for dokumentasjon.

Takk for tilbud om program, kanskje jeg slår til senere. :-)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...