Gå til innhold

Candida kur, BioCare


Gjest GIN%3A-)

Anbefalte innlegg

Gjest GIN%3A-)

Hei! Jeg har hørt om denne kuren, er det noen som vet om den finnes på nettet noe sted?

Mangler egentlig motivasjon til å begynne på noe slikt, men deler kan kanskje følges??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBlue

Ja den fins der ute et sted -

jeg lurte på det samme som deg - men leste ALT hva man skulle unngå, og fant ut at jeg ikke kunne leve normalt lykkelig om jeg skylle følge den Candidakuren.

Så jeg vet ikke - er du fortsatt interessert? Jeg kan jo rote den frem til deg? (husker ikke helt hvor den er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg også

Jeg slutter meg til etterlysningen.

Har blitt behandlet med homeopatisk medisin, men fått tilbakefall. Alt må prøves.

Håper Betty Blue finner frem kuren! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBlue

Hadde et innlegg tidligere om dette, da jeg var ganske rystet.

Jeg feiga altså rett ut!

(men er ikke sikker på hvor på nettet jeg fant det, men det virket absolutt seriøst)

Hva du må unngå:

Melk, ost, smør, yougurt og andre melkeprodukter.

Hvete, rug, havre, bygg, ris, mais og andre kornprodukter.

Soyabønner og soyaolje.

Kylling og egg.

Sukker, svart te, kaffe og alkohol.

Sitrusfrukter og juice.

All ferdiglaget, bearbeidet, hermetisert og sprøytet mat (heller ikke røkt eller saltet mat).

leskedrikker og snacks. Ristede og salte nøtter.

Andre forholdsregler:

Før du begynner på dietten er det viktig at du reduserer din eksposisjon ovenfor kjemikalier til et minimum, fordi reaksjoner mot kjemikalier ellers kan forvanske tolkningen av matvartestene. Hvis du røyker må du slutte med dette da røyking er blant de viktigste faktorene som forverrer allergier. Unngå vanlig tannkrem som inneholder mange kjemikalier, bl.a. formaldehyd. I steden kan du bruke natriumbikarbonat pulver eller en blanding 2:1 av havsalt og natriumbikarbonat (fås på apotek).

Unngå parfymert toalettartikler (deodorant, kremer, parfymer etc.).

Jeg må jo få legge til at det viktigste i candida-dietten, som jeg har forstått det, er at man unngår primært:

Gjær og sukker! (inkl. alkohol - og selvfølgelig ganske mye annet)

Løkke te!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset

Hadde et innlegg tidligere om dette, da jeg var ganske rystet.

Jeg feiga altså rett ut!

(men er ikke sikker på hvor på nettet jeg fant det, men det virket absolutt seriøst)

Hva du må unngå:

Melk, ost, smør, yougurt og andre melkeprodukter.

Hvete, rug, havre, bygg, ris, mais og andre kornprodukter.

Soyabønner og soyaolje.

Kylling og egg.

Sukker, svart te, kaffe og alkohol.

Sitrusfrukter og juice.

All ferdiglaget, bearbeidet, hermetisert og sprøytet mat (heller ikke røkt eller saltet mat).

leskedrikker og snacks. Ristede og salte nøtter.

Andre forholdsregler:

Før du begynner på dietten er det viktig at du reduserer din eksposisjon ovenfor kjemikalier til et minimum, fordi reaksjoner mot kjemikalier ellers kan forvanske tolkningen av matvartestene. Hvis du røyker må du slutte med dette da røyking er blant de viktigste faktorene som forverrer allergier. Unngå vanlig tannkrem som inneholder mange kjemikalier, bl.a. formaldehyd. I steden kan du bruke natriumbikarbonat pulver eller en blanding 2:1 av havsalt og natriumbikarbonat (fås på apotek).

Unngå parfymert toalettartikler (deodorant, kremer, parfymer etc.).

Jeg må jo få legge til at det viktigste i candida-dietten, som jeg har forstått det, er at man unngår primært:

Gjær og sukker! (inkl. alkohol - og selvfølgelig ganske mye annet)

Løkke te!!

Kjære BettyBlue.

Det finnes et utall av forskjellige Candida-kurer der noen er strengere enn andre. Hovedprinsippet er å unngå mat og drikke som inneholder gjærsopp pga faren for kryssallergiske reaksjoner. Dessuten anbefales en diett med lite sukker som er det eneste soppen lever av. Et liv der man unngår helt kjemikalier etc er vanskelig å gjennomføre og jeg vil anbefale kontakt med en kyndig terapeut i stedet for å behandle seg selv med strenge dietter. Erfaringsmessig vil man trenge hjelp og råd underveis...

Med vennlig hilsen Stig Bruset, alternativ lege

For en sikker vurdering av problemstillingen(e) du tar opp i innlegget, må du eventuelt rådføre deg med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kjære BettyBlue.

Det finnes et utall av forskjellige Candida-kurer der noen er strengere enn andre. Hovedprinsippet er å unngå mat og drikke som inneholder gjærsopp pga faren for kryssallergiske reaksjoner. Dessuten anbefales en diett med lite sukker som er det eneste soppen lever av. Et liv der man unngår helt kjemikalier etc er vanskelig å gjennomføre og jeg vil anbefale kontakt med en kyndig terapeut i stedet for å behandle seg selv med strenge dietter. Erfaringsmessig vil man trenge hjelp og råd underveis...

Med vennlig hilsen Stig Bruset, alternativ lege

For en sikker vurdering av problemstillingen(e) du tar opp i innlegget, må du eventuelt rådføre deg med legen din.

Vennlig hilsen

Det er ikke bare bare å gå til legen sin. Det har jeg prøvd og de fleste leger ser dumt på deg eller tror at du later som om du er dårlig. Det er i hvertfall min erfaring.

Finnes det noe sted der man kan opsøke leger som tar en seriøst på dette temaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stig Bruset, alternativ lege

Det er ikke bare bare å gå til legen sin. Det har jeg prøvd og de fleste leger ser dumt på deg eller tror at du later som om du er dårlig. Det er i hvertfall min erfaring.

Finnes det noe sted der man kan opsøke leger som tar en seriøst på dette temaet?

Kjære Nina.

Mange leger har fått øynene opp for at tarmfloraen er viktig for helsen, selv om de fleste er skeptiske til strenge candida-kurer og at det finnes et candida-syndrom med kronisk tretthet, allergier etc. Lege Heiko Santelmann (Oslo) har interessert seg for problemet i en årrekke og ved Balder-klinikken (Oslo) finnes også leger som arbeider med denne problemstillingen. Du kan også gjerne prøve leger som er med i Norsk forening for helhetsmedisin eller andre leger fra "Helsehåndboka" fra Faun forlag www.helsehaandboka.com.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...