Gå til innhold

Behandling ved stiv nakke?


Gjest Ibux

Anbefalte innlegg

Nå ser eg at det er ei anna som har spurt ang. stive muskler.

Men eg lure på kva som er best av akupunktur, kiropraktor og fysioterapaet når det gjeld stiv nakke, som går ut i spenningshodepine?(eg har allerede prøvd å trena opp nakken ved helsestudio) Faren min meine at eg bør prøva akupunktur, men kva behandlingsform er det som hjelper fortast?,før eg ender opp som pillevrak. Og kan soneterapi hjelpa? Er det mange her inne som har erfaring med dei forskjelige metodene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv vært en del plaget med skikkelig stiv nakke. Jeg har gått fast til en fysioterapeut med spesialutdanning innen såkalt manuell terapi, dvs spesialist på nakke, rygg og bekken. Han har behandlet meg på en måte som minner om kiropraktikk. Han har "knekket" på ryggsøylen, slik at låsninger i søylen har løsnet. Dette har jeg hatt kjempegod effekt av. Det høres kanskje litt ekkelt ut med denne behandlingen, men det er ikke så ille. Dessuten må det av og til litt skikkelige krefter til for å løsne en stram nakke. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Jeg vet at Bioflow ofte hjelper på stiv nakke. For mer informasjon mail meg [email protected]

Akupunktur har hjulpet meg en del mot muskelspenninger.

Faktisk kjente jeg effekt etter første behandling.

Anbefales å prøve, evt. i kombinasjon med fysioterapi.

Pris pr. behandling ligger som regel mellom 2-300kr.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset

Jeg har selv vært en del plaget med skikkelig stiv nakke. Jeg har gått fast til en fysioterapeut med spesialutdanning innen såkalt manuell terapi, dvs spesialist på nakke, rygg og bekken. Han har behandlet meg på en måte som minner om kiropraktikk. Han har "knekket" på ryggsøylen, slik at låsninger i søylen har løsnet. Dette har jeg hatt kjempegod effekt av. Det høres kanskje litt ekkelt ut med denne behandlingen, men det er ikke så ille. Dessuten må det av og til litt skikkelige krefter til for å løsne en stram nakke. Lykke til.

Kjære vandreren.

Jeg jobber i et tverrfaglig miljø med fysioterapeut og kiropraktor og kan bekrefte at disse metodene ofte kompletterer hverandre på en bra måte.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset

Akupunktur har hjulpet meg en del mot muskelspenninger.

Faktisk kjente jeg effekt etter første behandling.

Anbefales å prøve, evt. i kombinasjon med fysioterapi.

Pris pr. behandling ligger som regel mellom 2-300kr.

Mvh

Kjære Windsong.

Et lite tips kan være å oppsøke en akupunktør som også er fysioterapeut. Mange har de siste årene valgt denne kombinasjonen.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset

Kjære Ibux.

Alle pasienter er forskjellige så det er vanskelig å si hva som hjelper fortest for deg. I gjennomsnitt vil jeg gradere behandlingene slik: 1. kiropraktikk 2. akupunktur med triggerpunktbehandlinger 3. fysikalsk behandling. Dette er basert på min erfaring og jeg synes også det er svært viktig med trening for vedlikehold av muskulaturen.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...