Gå til innhold

Edderkopp i støvsugern

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Ja men jeg tør ikke bære den ut.

Kanskje jeg tilkaller den terrorgruppa da.

Hvis samvittigheten min begynner å gnage, eller hvis jeg hører inderlige bankelyder fra støvsugeren.

Bare ikke bruk insektspray inn i røret mens maskinen går, da smeller det. Det har vært gjort før.

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BettyBlue

23

• Ulv I Faarikaal

13

• Zirine

8

• rufsetufsa

5

Huff da. Men 10kr er det jo også verdt!

Du vet jo godt at det ikke er uansvarlig av deg eller at du ikke setter dem i reell fare.

Døm æ jo itte fali'e. Eller?

Om jeg setter dem i fare er ikke en diskusjon her. For 10 kr må de være innstilt på å risikere livet om så er. Det er du vel enig i?

Unnskyld meg, men er det ikke litt upraktisk å ha insektfobi ?

Den største som fins i Norge er korsedderkoppen, den kan bite, og det er som et vepsestikk. Men først gjør den sitt ytterste for å stikke av. Det farligste insektet er flåtten med sin infeksjonsfare, selv om det er sjelden det skjer en infeksjon.

Den siste jeg så satt Dypt begravd i tissen på en 12-årig speidergutt. Mormora fikk jobben med å fjerne flåtten. Foreldrene lurte på om det var nødvendig å utsette barn for livsfare i speidern. For meg hørtes det på dem ut som guttungen hadde blitt spist av en løve eller no sånt.

Selv om jeg er litt hysterisk når det kommer til edderkopper, så vil jeg ikke si jeg har insektfobi. Ingen andre insekter jeg reagerer på ...

Annonse

Om jeg setter dem i fare er ikke en diskusjon her. For 10 kr må de være innstilt på å risikere livet om så er. Det er du vel enig i?

Ja selvsagt. Jeg er veldig glad i mennesker, dyr og meg selv.

Dessuten står du i større fare for å få hjertestans enn dine barn, og det siste de antakelig vil her i livet, er å være morlaus.

Jamen tror du ikke at den har fått så mye støv i lungene sine at den er død nå?

huh???

Jeg liker edderkopper som dør lett.

jeg har selv FOBI i høyeste grad for edderkopper!!jeg grøsser bare jeg skriver ordet!! Pleier å stå på lang avstand og støvsuge dem opp! Jeg har lurt fælt på om den krabber ut igjen *grøss*¨¨

men det gjør den ikke!!!

En gang skulle jeg legge meg i sengen og kjente noe som sprellet under låret mitt der lå det en svææær edderkopp. Typisk at jeg måtte oppleve det!!!!

Den trakk seg sammen og jeg trodde den lå i en angrepsituasjon! den lå helt stille!! Fy faen!! jeg lå på sofaen i 3 dager!!

Apropos edderkopper og frykt liksom!!¨¨

he he!!

Annonse

jeg har selv FOBI i høyeste grad for edderkopper!!jeg grøsser bare jeg skriver ordet!! Pleier å stå på lang avstand og støvsuge dem opp! Jeg har lurt fælt på om den krabber ut igjen *grøss*¨¨

men det gjør den ikke!!!

En gang skulle jeg legge meg i sengen og kjente noe som sprellet under låret mitt der lå det en svææær edderkopp. Typisk at jeg måtte oppleve det!!!!

Den trakk seg sammen og jeg trodde den lå i en angrepsituasjon! den lå helt stille!! Fy faen!! jeg lå på sofaen i 3 dager!!

Apropos edderkopper og frykt liksom!!¨¨

he he!!

Det hørtes grusomt ut!!!

Jeg er livredd dem og har ofte mareritt om edderkopper om natten, men samtidig er det noe i meg som syns så skrekkelig synd på dem også!

De er jo egentlig noen flotte skapninger (eh) som lager de mest fantastiske spindelnett for å fange mat. De er LIVREDDE for oss mennesker (er de ikke det da?). Da han krøp sammen til noe du trodde var angrepsposisjon, var bare at edderkoppen var lammet av skrekk og ville gjøre seg så liten og usynlig som mulig!

Altså, når jeg dreper eller spyler ned/støvsuger opp en liten Eddie, så blør hjertet mitt (herregud så svulstig) - fordi jeg syns synd på den. Fordi jeg har tilegnet den følelser og personlighet.

Og jeg har meg selv i terapi, og bevarer disse små (under 1 cm i diameter) og venner meg til dem. Sier til meg selv at de er søte.

Ulv I Faarikaal

Det hørtes grusomt ut!!!

Jeg er livredd dem og har ofte mareritt om edderkopper om natten, men samtidig er det noe i meg som syns så skrekkelig synd på dem også!

De er jo egentlig noen flotte skapninger (eh) som lager de mest fantastiske spindelnett for å fange mat. De er LIVREDDE for oss mennesker (er de ikke det da?). Da han krøp sammen til noe du trodde var angrepsposisjon, var bare at edderkoppen var lammet av skrekk og ville gjøre seg så liten og usynlig som mulig!

Altså, når jeg dreper eller spyler ned/støvsuger opp en liten Eddie, så blør hjertet mitt (herregud så svulstig) - fordi jeg syns synd på den. Fordi jeg har tilegnet den følelser og personlighet.

Og jeg har meg selv i terapi, og bevarer disse små (under 1 cm i diameter) og venner meg til dem. Sier til meg selv at de er søte.

En liten Eddie Skoller ?

Gjest agrofobi

Ååh herregud, jeg husker en gang det var en diger edderkopp i servanten. Jeg pøste på med vann, skoldende hett vann og så edderkoppen forsvinne ned i avløpet.

Lot vannet renne lenge og vel, og da jeg skrudde av kom den helvetes edderkoppen kravlende opp igjen.

Da var det bare en ting å gjøre, springe ut av badet og lukke døra godt igjen!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...