Gjest paven og jeg Skrevet 23. juni 2003 Skrevet 23. juni 2003 Er det noen som har kjerringråd mot nuppete gensere? Har et par gensere jeg er kjempeglad i, men som nupper seg i vask. Tips? 0 Siter
Gjest vasketipset Skrevet 23. juni 2003 Skrevet 23. juni 2003 Vask den på vranga, gjerne i en sånn "pose" - og skaff deg en nuppemaskin, eller hva det heter. (En sånn tøy-barberer.) 0 Siter
Gjest ikke signatur Skrevet 23. juni 2003 Skrevet 23. juni 2003 Vask den på vranga, gjerne i en sånn "pose" - og skaff deg en nuppemaskin, eller hva det heter. (En sånn tøy-barberer.) Kan vel også fjerne nuppene med sløv engangshøvel? Ellers skal plaggene vaskes sammen med plagg av samme materiale. 0 Siter
Gjest Stjernemor Skrevet 23. juni 2003 Skrevet 23. juni 2003 Vask den på vranga, gjerne i en sånn "pose" - og skaff deg en nuppemaskin, eller hva det heter. (En sånn tøy-barberer.) Kjøpte en sånn nuppemaskin. Den var helt håpløs, tok ikke i det hele tatt. Har prøvd vanlig barberhøvel også, men det som jeg syntes fugnerer best er rett og seltt å klippe dem bort med ei skarp saks. Legg den kloss inntil stoffet, så får du klippet bort mange nupper pr saksegrep. Mye raskere enn den håpløse nuppemaskinen iallefall. 0 Siter
Åsemor Skrevet 23. juni 2003 Skrevet 23. juni 2003 Kan vel også fjerne nuppene med sløv engangshøvel? Ellers skal plaggene vaskes sammen med plagg av samme materiale. Bedre med en høvel som ikke er sløv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.