Gå til innhold

Ikke bare positivt å bli sett på som pen

Anbefalte innlegg

Medfødt utseende og oppøvde ferdigheter er to forskjellige ting.

Det er klysete og narsisistisk å beundre sitt eget ytre, men det er helt ok å jobbe for og bli glad for å nå et mål.

Mener du at det er OK å framheve oppøvde ferdigheter (jeg er en god sjåfør), men ikke medfødte talenter (jeg er pen)?

Tja. Jeg har veldig godt språkøre og absolutt gehør. Dette er en gave. Høres det blærete ut?

Til syvende og sist tror jeg mye har sammenheng med måten vi sier ting på. "Jeg er penere enn de fleste andre" er jo fryktelig uspiselig uansett, da. "Jeg er dyktigere enn de fleste andre" er vel ikke så mye bedre. Så å framheve seg selv i sammenligning med andre er usympatisk uansett.

Men: "Jeg er så heldig å være velsignet med et godt utseende" må vel gå an? Passe ydmykt og takknemlig?

Fortsetter under...

Mener du at det er OK å framheve oppøvde ferdigheter (jeg er en god sjåfør), men ikke medfødte talenter (jeg er pen)?

Tja. Jeg har veldig godt språkøre og absolutt gehør. Dette er en gave. Høres det blærete ut?

Til syvende og sist tror jeg mye har sammenheng med måten vi sier ting på. "Jeg er penere enn de fleste andre" er jo fryktelig uspiselig uansett, da. "Jeg er dyktigere enn de fleste andre" er vel ikke så mye bedre. Så å framheve seg selv i sammenligning med andre er usympatisk uansett.

Men: "Jeg er så heldig å være velsignet med et godt utseende" må vel gå an? Passe ydmykt og takknemlig?

Er det et 'medfødt talent' å være pen - på linje med andre talenter? Hmm..

Nå synes jeg for øvrig du modifiserte fint her.

Det er selvsagt mulig å konstatere at man har et ok utseende, kanskje endog si til seg selv at 'javisst er jeg pen'. Men å fortelle andre at 'jeg er penere enn deg' er ganske ulekkert.

Det samme kan du godt si om utøvende ferdigheter, skryting er ikke så alrigt uansett.

Men jeg tror det har med alminnelig sømmelighet å gjøre når en selv (og andre) verdsetter indre, oppøvde kvaliteter, egenskaper og handlinger framfor et tilfeldig ytre.

På denne årstiden er uansett de aller, aller fleste vakre. Såh... :)

Er det et 'medfødt talent' å være pen - på linje med andre talenter? Hmm..

Nå synes jeg for øvrig du modifiserte fint her.

Det er selvsagt mulig å konstatere at man har et ok utseende, kanskje endog si til seg selv at 'javisst er jeg pen'. Men å fortelle andre at 'jeg er penere enn deg' er ganske ulekkert.

Det samme kan du godt si om utøvende ferdigheter, skryting er ikke så alrigt uansett.

Men jeg tror det har med alminnelig sømmelighet å gjøre når en selv (og andre) verdsetter indre, oppøvde kvaliteter, egenskaper og handlinger framfor et tilfeldig ytre.

På denne årstiden er uansett de aller, aller fleste vakre. Såh... :)

"skryting er ikke så alrigt uansett."

Hvorfor det?

Annonse

Hei!

Det verste må vel være å bli sett på som STYGG... slik som jeg?

Beste hilsen

Jeg ser ikke på deg som stygg. Om du hadde vært det kunne jeg likt deg uansett.

Det er langt verre å være nedlatende, usaklig og lite sympatisk.

Gjest mislykket

Jeg ser ikke på deg som stygg. Om du hadde vært det kunne jeg likt deg uansett.

Det er langt verre å være nedlatende, usaklig og lite sympatisk.

Hei!

Jeg lurer litt på det. Synes du Viggo Kristiansen virker sympatisk? Det er nok av kvinner som vil "ha" ham.

Meg vil ingen ha. Jeg har venner. Men kvinner synes jeg er så ufattelig stygg. Du har aldri sett meg, så du vet ikke om jeg ville gjort deg kvalm eller ei.

Beste hilsen

Hei!

Jeg lurer litt på det. Synes du Viggo Kristiansen virker sympatisk? Det er nok av kvinner som vil "ha" ham.

Meg vil ingen ha. Jeg har venner. Men kvinner synes jeg er så ufattelig stygg. Du har aldri sett meg, så du vet ikke om jeg ville gjort deg kvalm eller ei.

Beste hilsen

Du kan sende meg et bilde om du har. :)

Hvis du ser litt i ukeblader så kan du merke deg at mennesker med alvorlige handicap og brannskader i ansiktet også får kjærester.

Uansett så er det et merkelig fenomen at enkelte kvinner tiltrekkes voldsmenn som sitter i fengsel. Det har nok noe med statusen man dessverre kan få ved å være mye i media.

Gjest mislykket

Hvis du ser litt i ukeblader så kan du merke deg at mennesker med alvorlige handicap og brannskader i ansiktet også får kjærester.

Uansett så er det et merkelig fenomen at enkelte kvinner tiltrekkes voldsmenn som sitter i fengsel. Det har nok noe med statusen man dessverre kan få ved å være mye i media.

Hei!

Kanskje det er denne type personlighet kvinner liker?

Vel, jeg akter ikke å gjøre som herr Kristiansen.

Vennlig hilsen

Åneida, jenter tiltrekkes av slemme gutter uansett om de kan få oppslag om det i media eller ikke.

Det som jeg tror ligger til grunn er følelsen å ha omvendt et menneske fra å være slemt til å bli snilt, noe jenter tror de klarer med kriminelle. Og det må jo være litt av en bekreftelse på seg selv, at man klarer å få en person fra å gjøre ulovlige ting? Desverre er det desverre sjelden det som skjer...

Har selv hatt følelsen... "hvis han bare blir sammen med meg, skjønner han nok at det han driver på med nå er galt..."

Hei!

Kanskje det er denne type personlighet kvinner liker?

Vel, jeg akter ikke å gjøre som herr Kristiansen.

Vennlig hilsen

Jeg tror du vet bedre enn som så enn at du tror at det Kristiansen representerer er det norske kvinner vil ha.

Gjest mislykket

Jeg tror du vet bedre enn som så enn at du tror at det Kristiansen representerer er det norske kvinner vil ha.

Hei!

Han representerer iallfall det noen kvinner vil ha. Mens INGEN vil ha en som er slik jeg er: stygg, romantisk, ærlig, dum, dyslektisk.

Beste hilsen

Annonse

Åneida, jenter tiltrekkes av slemme gutter uansett om de kan få oppslag om det i media eller ikke.

Det som jeg tror ligger til grunn er følelsen å ha omvendt et menneske fra å være slemt til å bli snilt, noe jenter tror de klarer med kriminelle. Og det må jo være litt av en bekreftelse på seg selv, at man klarer å få en person fra å gjøre ulovlige ting? Desverre er det desverre sjelden det som skjer...

Har selv hatt følelsen... "hvis han bare blir sammen med meg, skjønner han nok at det han driver på med nå er galt..."

Hva med å begrense deg til NOEN jenter? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...