Gå til innhold

sextrakassering -straff?

Anbefalte innlegg

Gjest sjokkert

Leste dere om den grove sextrakasseringen i VG i dag, utført av en ingeniør mot ei vaskedame hvor han som hadde gjort ugjerningene ikke fikk straff men bare mistet jobben??? Det var visst han som gikk til sak mot kommunen for å få jobben tilbake, men tapte på alle punkter og måtte betale motpartens saksomkostninger. Offeret fikk ikke erstatning, gjerningsmannen fikk ikke straff... Syns dette er et snodig regelverk... Her burde fengsel vært minstekravet syns jeg, hun det gikk utover ble til og med tvunget til munnsex, og sextrakassert på det groveste stod det i VG. Noe lignende skjedde med en barndomsvenninne av meg for noen år siden, også den gang slapp gjerningsmannen unna straff... Er det virkelig på denne måten samfunnet vårt fungerer???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110335-sextrakassering-straff/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan umulig ha lest artikkelen skikkelig.

Dama sier tross alt selv at hun overhodet ikke ble tvunget til noe seksuelt.

Det eneste mannen har gjort seg skyldig i var sextrakassering på jobben, noe han ble straffet for: Han mistet tross alt jobben sin. Saksomkostninger på 150000 kroner må han også ut med.

At dama var så dum at hun onanerte og sugde fyren får hun ta på sin kappe.

Gjest sjokkert

Du skriver at hun ikke ble tvunget til oralsex, men etter hva jeg forstår så ble hun ikke _fysisk_ tvunget, men _psykisk_ tvunget... Jeg syns fortsatt det er helt på jordet at denne mannen ikke fikk noen reel straff... Kan han bare bli tilsett i en ny stilling et annet sted, og fortsette på den samme, syke måten???

Du skriver at hun ikke ble tvunget til oralsex, men etter hva jeg forstår så ble hun ikke _fysisk_ tvunget, men _psykisk_ tvunget... Jeg syns fortsatt det er helt på jordet at denne mannen ikke fikk noen reel straff... Kan han bare bli tilsett i en ny stilling et annet sted, og fortsette på den samme, syke måten???

Fyren trenger åpenbart hjelp med sin seksualitet, det skal jeg være enig med deg i.

Jeg synes derimot ikke at man skal kunne straffe en fyr fordi han har mast på en jente om sex. Det blir helt feil. Hun burde sagt nei. Dette skjedde så vidt jeg leste ikke bare en gang, men gang på gang. Ergo er det jo ikke engang sikkert at fyren trodde jenta var motvillig til det hele.

Det ville i hvert fall ikke jeg trodd om en jente sugde meg gang på gang, etter at jeg hadde mast om det (dog har jeg selvsagt - som de fleste andre - vett nok til ikke å mase om den slags).

Jeg kan heller ikke fatte hvordan noen, i godt voksen alder, kan la seg "psykisk" presse til å ha sex med mindre det er en eller annen form for tvang med i bildet, og det står det ingenting om at det var.

petter smart

"Kan jeg få sex med deg?" - "Nei" "Kan jeg få sex med deg?" - "Nei" "Kan jeg få sex med deg?" - "Ja ok da".

Er dette tvang? Bør dette straffes med fengsel?

Begge to må være litt rare. Han som maser om sex og hun som gir etter.

Hva er noe "lignende"?

Annonse

"Her burde fengsel vært minstekravet syns jeg, hun det gikk utover ble til og med tvunget til munnsex, og sextrakassert på det groveste stod det i VG"

Hun ble ikke tvunget, hun ga etter da han maste lenge nok. Hun burde jo hatt vett nok til å si nei hvis hun ikke ville, og ikke gå med på det først for så å rope opp om tvang.

Fengsel? Mener du virkelig det?

Riktignok må han ha vært temmelig merkelig og sær som drev og maste seg til sex, men dama kan ikke ha vært særlig oppgående heller som gikk med på det over lengre tid, uten at hun ville det, og uten å si fra om trakasseringen før hun begynte å utføre munnsex på fyren.

At han mistet jobben var riktig, men å rope opp om tvang osv syns jeg virker underlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...