Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Først:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/06/24/371949.html

Og så en kommentar til den:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/06/24/371950.html

Personlig finner jeg det ganske sterkt at kvinnen i den siste linken kan si at det er Kripossjefen som skaper fremmedfrykt med sine uttalelser.

Hun kan umulig å fulgt med i avisen de siste dagene.

Det er disse:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/06/24/371947.html

Og disse:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=64908

Som skaper fremmedfrykt i Norge.

De som tar opp problemet, for et problem har det utvilsomt blitt, skal ikke klandres når de forteller hvordan det faktisk er, og fakta faen er at våre nye landsmenn står for en ekstremt stor del av faenskapet som skjer her til lands. Det går det ikke ann å motstride.

De som tar opp problemet er ikke de som skaper fremmedfrykten, tvert i mot. Det er de som lukker øynene for det som skjer og istedet snakker om skostørrelseproblematikken som skaper fremmedfrykt her til lands uten at noe blir gjort.

Det er tross alt deres feil at disse jævlene, som tross alt er veldig mange, kan ødelegge for lovlydige innvandrere her til lands.

Ved å lukke øynene blir det verre, og nordmenn blir enda mer redde og de lovlige innvandrerne, selvsagt flertallet, får svi.

Jeg tror faktisk vi har noe å være redde for også. Vi slipper tross alt inn mordere og flykaprere og dette sprer seg rundt forbi noe som medfører at enda flere mordere og flykaprere og den slags berme søker seg til Norge og ender opp med å drepe bestemødre og skyte blink på Gardermoen, voldta over en lav sko, rane, knivstikke og skyte, svindle, bedra og generelt lage faen. I tillegg formerer denne bermen seg og oppdrar sine barn som igjen blir berme. Eplet faller tross alt ofte ikke langt fra stammen og

Bermen blir flere mens nordmenn blir enda reddere, noe som medfører at stabile innvandrere ikke får jobb da ingen vil ha dem fordi man dømmer dem pga det andre innvandrere gjør, så enkle er mange tross alt, de blir sett stygt etter på gata om de går i flokk da man tror de er en "gjeng", og disse må etter hvert livnære seg kriminelt fordi nordmenn ikke vil ha dem, og vi har det gåendes.

Og alt er de kriminelle innvandrerne sin skyld, godt hjulpet av politikere som lar dem ture fram helt uten å gjøre noe som helst for å stoppe galskapen, akkurat som de har gjort i alle år da de er livredde for å bli stemplet som rasister eller som Huuse nå; for å spre fremmedfrykt.

Det er enda godt at de i ny og ne skyter på hverandre, men i morgen kan klovnene i A-gjengen ta hevn og kula kan faktisk bomme på sitt mål og treffe deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110353-fremmedfrykt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja… At Huuse har helt rett er jeg aldri i tvil om. Det faller på sin egen urimelighet det Rafiq kommer med. Hun har en egen evne til aldri å erkjenne de reelle problemene med innvandringen, men å vri det over på andre ting.

Kardemommeloven kjenner de fleste til, det er liksom den vi skal følge. Det er helt latterlig at vi skal behandle sånt pakk med silkehansker. Det sier litt at politiet ikke får lov å sjekke fingeravtrykk opp mot innvandrerregisteret - noe som burde vært en selvfølge.

Man kan si at innvandrere har vært litt "uheldige" i det siste, da de har vært involvert i de seneste alvorligere hendelsene vi har hatt. Men det slutter nok dessverre ikke her. Per dags dato kan vi ikke gjøre annet enn å sitte og se på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110353-fremmedfrykt/#findComment-652842
Del på andre sider

Lillelurven

Du har utvilsomt et godt poeng der.

Jeg som i alle år, har krangla med resten av familien, må vel snart si meg enig med deres synspunkter. Ikke alle. Men noen.

Det som skjer, nå, skper på mange måter en frykt, for hvor vi ender. Ikke minst politisk!

Men vi får håpe, det er et puff, i retning av å skjerpe rettsvesenet i Norge. Strafferammene,og prioriteringene har vært på viddene i alt for mange år nå.

Måtte de heller skyte hverandre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110353-fremmedfrykt/#findComment-652850
Del på andre sider

petter smart

Skal til dels være enig i at medias overfokusering på kriminalitet begått av innvandrere skaper frykt. Men noen må sette søkelys på problemet. Så lenge innvandrere, spesielt fra den tredje verden og øst-Europa, står for en uforholdsmessig stor del av kriminaliteten her i landet så har vi et problem.

Dette problemet må vi gjøre noe med da det skader innvandrerne selv i større grad enn det skader etniske nordmenn. Mørkhudete personer som har levd hele sitt liv i Norge og er like norske som du og jeg blir uglesett. Det er ingen tjent med.

Hvorfor innvandrerrepresentantene er så imot å sette søkelys på problemet og prøve å gjøre noe med det er et mysterium. En kan ikke løse et problem før en innser at det er et problem.

Jeg tviler på at innvandrere generelt er mer lovløse enn nordmenn. De har nok en annen kultur, som bl.a. innbefatter mer svindling av det offentlige, men problemet ligger ikke der.

De færreste mener at innvandrere er kriminelt avskum. Men det er noe som gjør at de er mer kriminelle enn andre. Dårlig integrasjon, uten krav om norskkunnskaper og uten kurs i norsk kultur, et vanskelig arbeidsmarked og fremmedfrykten som kommer av kriminalitet er viktige elementer.

Jeg synes Aslam Ahsan er mer fornuftig og jordnær på dette området. Han har i mange år påpekt at den norske stat i altfor stor grad bruker silkehandsker på innvandrere og at de må bli tøffere. Kun da kan innvandrerne skjønne alvoret. Han vil også kreve norskkurs og at innvandrere må sverge troskap til det norske flagg og lover.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110353-fremmedfrykt/#findComment-652883
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare spørre; Er du betalt av DOL for å skrive innlegg og svar...hvordan i huleste får du tid til å være såååå aktiv??? (",)..

Jeg er en av de som er våken 25 timer i døgnet, altså sitter jeg i perioder her om natta.

Dessuten skraper webbis sammen en pen sum til meg hver måned, men det er nok mest fordi han er så glad i meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110353-fremmedfrykt/#findComment-653306
Del på andre sider

Skal til dels være enig i at medias overfokusering på kriminalitet begått av innvandrere skaper frykt. Men noen må sette søkelys på problemet. Så lenge innvandrere, spesielt fra den tredje verden og øst-Europa, står for en uforholdsmessig stor del av kriminaliteten her i landet så har vi et problem.

Dette problemet må vi gjøre noe med da det skader innvandrerne selv i større grad enn det skader etniske nordmenn. Mørkhudete personer som har levd hele sitt liv i Norge og er like norske som du og jeg blir uglesett. Det er ingen tjent med.

Hvorfor innvandrerrepresentantene er så imot å sette søkelys på problemet og prøve å gjøre noe med det er et mysterium. En kan ikke løse et problem før en innser at det er et problem.

Jeg tviler på at innvandrere generelt er mer lovløse enn nordmenn. De har nok en annen kultur, som bl.a. innbefatter mer svindling av det offentlige, men problemet ligger ikke der.

De færreste mener at innvandrere er kriminelt avskum. Men det er noe som gjør at de er mer kriminelle enn andre. Dårlig integrasjon, uten krav om norskkunnskaper og uten kurs i norsk kultur, et vanskelig arbeidsmarked og fremmedfrykten som kommer av kriminalitet er viktige elementer.

Jeg synes Aslam Ahsan er mer fornuftig og jordnær på dette området. Han har i mange år påpekt at den norske stat i altfor stor grad bruker silkehandsker på innvandrere og at de må bli tøffere. Kun da kan innvandrerne skjønne alvoret. Han vil også kreve norskkurs og at innvandrere må sverge troskap til det norske flagg og lover.

Jeg tror det har gått for langt til at det er enkelt med integrering nå. Det er tross alt for mange som ikke følger norske lover og norsk praksis til at dette kan tas tak i i forhold til de som allerede er her.

Her har politikerene feilet i alle år.

Det man burde gjøre nå er å slå hardt mot hardt.

1. Asylsøktere som kommer til Norge bør kastes på hue og ræva ut med første fly så fort de gjør noe som helst kriminelt. Enten vi snakker om knivstikkin eller kjibbing av en Snickers på Narvesen. Vi må vise at denne bermen vil vi ikke ha i Norge, og sette standaren, hardt!

2. Vi skal selvsagt ikke ta i mot avskum som kaprer fly for å komme hit eller har begått drap i sitt hjemland, ei heller bør vi ta i mot terrorister som Krekar.

3. Når det gjelder gjengkriminalitet så ser man hele tiden at disse gutta enten ikke får straffer, ikke får straffer som matcher det de har gjort, eller likevel går inn og ut av fengselet med kortere eller lengre dommer.

Her bør man sette i verk en politikk lignende den de har i California, dog ikke fullt så firkantet.

F.eks. bør noen som har begått tre forbrytelser som alle kvalifiserer til en straff lengre enn en gitt tid i fengsel, bures inn i en helvetes lang tid. Ali tenker kanskje mer på hvor han fekter med kniven dersom han vet at denne gangen kan knivkutting eller smugglinga medføre 21 år i fengsel istedet for 3 mnd.

Dersom han ikke tenker så langt som at han kan få 21 år i fengsel og likevel bruker kniven, så er vi i det minste kvitt faenskapet fra gata i 21 år framover.

4. Det bør være langt vanskeligere å få statsborgerskap i Norge. Dette rett og slett for å ha muligheten til å kaste ut dem som ikke oppfører seg, da det åpenbart ikke er lett å ta fra noen statsborgerskapet.

Sånn vi ser det nå er norge blitt det samme som Kristiania er for narkomane, et fristed for kriminelle, og det ryktet vil vi ikke ha på oss.

Hardt mot hart er det som må gjelde.

Lovlydige innvandrere, selvsagt de fleste, vil være tjent med at bermen blir kastet ut. Det er tross alt disse det går ut over da de, enten vi vil det eller ikke, blir uglesett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110353-fremmedfrykt/#findComment-653314
Del på andre sider

Gjest Fjott

Hun som sier det er innvandringsstopp i Norge har rett, men likevel kom det i fjor 13.000 mennesker hit på familiegjenforening. Man kan lure på hvor "stoppen" er. De som flytter hit på gjenforening er ikke mors beste barn, faktisk ikke det spøtt bedre enn asylsøkerne hvis man skal sammenligne med noen. Det brukes en uendelighet av metoder for å lure seg inn, og en stor andel er kriminelle og sosiale tapere både her og i sitt hjemland. Mange analfabeter og folk fra landsbygda. Andelen innvandrerkvinner på krisesentra øker dramatisk, store barneflokker på opptil 8 barn er nå oftere å se. Andelen personer med dårlige norskkunnskaper blir generelt flere og flere, og våre offentlige ansatte i alle etater fortviler over språkproblemene. Særlig helse og sosialvesenet, men også ligningskontorer og politi.

Siste budsjettrevisjon inneholdt nesten bare mer penger til disse formålene.

Personlig mener jeg myndighetene har mistet kontrollen siste året, de har bare ikke innsett det enda.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110353-fremmedfrykt/#findComment-653330
Del på andre sider

Det største problemet er at såkalte antirasistiske mennesker og institusjoner opptrer som selvskadere ved å forfekte alvorlige sykdomstrekk ved samfunnsutviklingen. Antirasistisk senter er sist ute gjennom å arbeide for Huuses avgang. I stedet burde de arbeidet målrettet med å motvirke de utviklingstrekkene som Huuse korrekt skisserer i en ellers unøyaktig artikkel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110353-fremmedfrykt/#findComment-653815
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...