Gå til innhold

Sulten,sulten,sulten! Sommer my ass!

Anbefalte innlegg

Gjest anonym dol-traver

Må bare få ut litt frustrasjon!

Sommern er her og bikinien er for liten. Ergo; jeg er på slankern,grrr!

I dag er jeg bare helt for jævlig sulten!

Klokken er ikke 12 såvidt 11 og jeg har allerede spist opp lunsjen + mellommåltidet jeg skulle ha kl 14!

Hvordan klarer folk å slanke seg??

Hvor mye mat trenger egentlig en overvektig skrott bare for å sitte på ræva og knotte på pc`en?

Noen tips før jeg går ned og voldtar sjokoladeautomaten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110374-sultensultensulten-sommer-my-ass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest oppogned

Under en liten nedtur i livet mitt, orket jeg ikke mat. Da jeg blir fryktelig svimmel av å ikke spise, gikk jeg og gomlet frukt og grønnsaker hele dagen. Vekten gikk ned, og det fortsatte i et halvt år etterpå, enda jeg da hadde gått over på feit frokost, feit middagsmat og alt jeg kunne få i meg, for det var så vondt å sitte. Kan ikke noe om slanking, så jeg vet ikke om det er å anbefale, men det virket på meg ;-)

Gjest anonym dol-traver

Under en liten nedtur i livet mitt, orket jeg ikke mat. Da jeg blir fryktelig svimmel av å ikke spise, gikk jeg og gomlet frukt og grønnsaker hele dagen. Vekten gikk ned, og det fortsatte i et halvt år etterpå, enda jeg da hadde gått over på feit frokost, feit middagsmat og alt jeg kunne få i meg, for det var så vondt å sitte. Kan ikke noe om slanking, så jeg vet ikke om det er å anbefale, men det virket på meg ;-)

Jeg tror ikke jeg klarer å leve på frukt og grønnsaker i et halvt år!

Men takk for tips!

Prøver Grethe Roede metoden jeg,og spiser 1000 kalorier om dagen + litt trim hver dag.

Men takk for råd :)

Jeg får vel bare lide videre!

(eller kjøpe ny bikini..)

Men takk for tips!

Prøver Grethe Roede metoden jeg,og spiser 1000 kalorier om dagen + litt trim hver dag.

Ta deg et par knekkebrød med magert pålegg. En gjennomsnittelig kvinne trenger ihvertfall 1700 kcal om dagen, så det er ikke rart du er sulten.

Høne I Frikassè

Men takk for tips!

Vel, du har i allefall bommet hva gjelder kaloriinntak om dagen. Alt avhengig av hvor mye du har planer om å gå ned/hvor overvektig du er. Men EN ting er sikkert - du skal ligge mellom 1200 og 1300 kalorier om dagen.

Såkalte maxikursdeltakere (de som skal ned over 20kg) skal ligge på 1400- 1600 kcal. Hvis det er moderat mosjon med i bildet, kan man spise litt mer de dagene man trener.

Spis sunt, kutt ut alt annet. Det er alt det aaandre man legger på seg av. Ikke knekkebrød med magerost.

Annonse

Gjest anonym dol-traver

Vel, du har i allefall bommet hva gjelder kaloriinntak om dagen. Alt avhengig av hvor mye du har planer om å gå ned/hvor overvektig du er. Men EN ting er sikkert - du skal ligge mellom 1200 og 1300 kalorier om dagen.

Såkalte maxikursdeltakere (de som skal ned over 20kg) skal ligge på 1400- 1600 kcal. Hvis det er moderat mosjon med i bildet, kan man spise litt mer de dagene man trener.

Spis sunt, kutt ut alt annet. Det er alt det aaandre man legger på seg av. Ikke knekkebrød med magerost.

Betyr det,at man går ned i vekt på 1200 kalorier om dagen SELV om man ikke mosjonerer mye?

Jeg har en stillesittende jobb,men går en liten tur på ca 30 minutter hver dag.

Jeg trodde man skulle spise 1200 kun når man mosjonerte..

Ser man det..kan ikke dette nei,,

Gjest Shisheido

Betyr det,at man går ned i vekt på 1200 kalorier om dagen SELV om man ikke mosjonerer mye?

Ja, du vil gå ned selvom du ikke trener ved siden av. Også hvis du legger deg på 1300-1400 kcal. pr. dag!! Men like viktig som å miste kilo er å sørge for at kroppen strammer seg opp samtidig! Jeg har gått noen GR-kurs uten å trene ved siden av, og selvom kiloene forsvant, fikk jeg slapp hud fordi jeg ikke trimmet.....

Alle monner drar - en halvtimes gåtur om dagen er fint!! :)

Enten: spis mer til frokost og lunsj. Sunn mat kan du nesten spise så mye du vil av.

Eller: det går veldig fort å få mindre magesekk hvis man spiser mindre måltider, oftere. Det tar bare et par dager å stabilisere sultfølelsen basert på signaler fra magesekken.

serendipity

Kjøp gulrøtter, stangselleri og blomkål. Kutt det opp, og lag en dip av yogurt naturell og en pose med Maarud dip (eller lag selv av løkpulver, paprika pulver,litt hvitløk og evt. urter eller andre krydder) Dette kan du kose deg med til kvelds. Ellers så kan du trøste deg med at du holder det ryddig i huset. Har aldri hatt det så strøkent hjemme som da jeg sluttet å røyke fordi jeg måtte holde på med noe hele tiden. Prøv å finne på noe. ( Gå og ta sol, brunt "flesk" er penere enn hvitt)

Lykke til :-)

Gjest GR-deltager

GR sitt opplegg er lagt opp etter 1/2 time`s gange og ca 1200 kcal pr dag.

Går du en time eller mer pr dag, ja så må du spise litt mer.

Høne I Frikassè

Ja, det stemmer.

Jeg har beinhinnebetennelse som gjør at jeg ikke kan gå mye. Løping er utelukket. Sykling/spinning går til nød, men like forbanna vondt i beina.

Svømming fikser jeg heller ikke, da jeg har en fucked skulder.

Eneste mosjonen jeg får, er all sex'en jeg har. *knegg*

Så ja - man går glatt ned i vekt på 1200 kalorier om dagen uten trening. Jeg gikk ned 12 kilo på 14-1600 kalorier om dagen uten trening. Man får dog litt slappere kropp enn man ville fått om man trente, samt at jeg ikke får den optimale forbrenningen jeg ellers ville ha hatt. Men desto lettere man blir, desto lettere blir det å trene. Det blir en god sirkel.

Litt styrketrening mens man ser på TV er ikke dumt. *ler*

Løkke tell!

Gjest anonym dol-traver

Ja, du vil gå ned selvom du ikke trener ved siden av. Også hvis du legger deg på 1300-1400 kcal. pr. dag!! Men like viktig som å miste kilo er å sørge for at kroppen strammer seg opp samtidig! Jeg har gått noen GR-kurs uten å trene ved siden av, og selvom kiloene forsvant, fikk jeg slapp hud fordi jeg ikke trimmet.....

Alle monner drar - en halvtimes gåtur om dagen er fint!! :)

Tusen takk!

Da prøver jeg å øke kaloriinntaket til 1200 og så saksøker jeg deg hvis jeg ikke går ned! :)

Annonse

Gjest tror du tar feil ja

GR sitt opplegg er lagt opp etter 1/2 time`s gange og ca 1200 kcal pr dag.

Går du en time eller mer pr dag, ja så må du spise litt mer.

Så selv om jeg sitter på skolen hele dagen,men trener 1 time kondisjon til jeg blir svett så går jeg ned på 1200 kcal??

Det er MYE mat,er du sikker på at det er riktig?

Tror man må være rimelig aktiv for å gå ned på såpass lite..

Høne I Frikassè

Så selv om jeg sitter på skolen hele dagen,men trener 1 time kondisjon til jeg blir svett så går jeg ned på 1200 kcal??

Tar nok ikke feil. Se på www.greteroede.no f.eks. Eller ring en venn som helt sikkert har en Grete Roede bok liggende. Over halparten av Norges befolkning har en slik bok. :o)

Dessuten er det tøffere å bruke nicket sitt, enn å gjemme seg bak et eller annet fjollete utsagn.

Les og lær før du sier noe du ikke vet noe om.

Hei!

Jeg oppdaget nylig et kjempetriks som jeg vil dele med deg:

Jeg spiser en mager yoghurt med 20 gram kli oppi hver morgen.

Dette holder meg god og mett,og gjør at det berømte "suget" etter mat blir mindre/borte.

Det som imidlertid er viktig er å huske å drikke et par glass vann med frokosten.

Jeg synes dette både SMAKER godt og GJØR godt,så du burde prøve.

Fiber generelt er viktig når man vil ned i vekt.

Spis ALDRI under 1000 kalorier,du er FLINKEST når du spiser 1200! Helt sant!

Lykke til og håper du blir kvitt sulten.

Man trenger ikke å sulte seg for å bli slank!

Gjest GR-deltager

Vi hadde ei på gruppa vår som gikk jevt og trutt ned "mye" pr uke, så begynte de med husbygging, og hun jobbet veldig mye der om dagene, da stoppet vekten opp.

Vår kursleder kontaktet GR, og fikk beskjed om at 1/2 times gange pr dag skulle "holde" for 1200 kcal. Trimmet hun mer så måtte også matinntaket økes.

Så nei, jeg tar nok ikke feil der nei.

Selvfølgelig kommer det jo an på hvilket inntak av mat du har hatt før du starter på kurs også.

For vi har samtidig ei som er KJEMPESTOR der, hun er så stor at noen gåturer har hun ikke klart, men vekten er nå 20 kilo mindre allikevel. Hun innrømmer at hun IKKE spiste noe særlig sunt tidligere .....

Ja, det stemmer.

Jeg har beinhinnebetennelse som gjør at jeg ikke kan gå mye. Løping er utelukket. Sykling/spinning går til nød, men like forbanna vondt i beina.

Svømming fikser jeg heller ikke, da jeg har en fucked skulder.

Eneste mosjonen jeg får, er all sex'en jeg har. *knegg*

Så ja - man går glatt ned i vekt på 1200 kalorier om dagen uten trening. Jeg gikk ned 12 kilo på 14-1600 kalorier om dagen uten trening. Man får dog litt slappere kropp enn man ville fått om man trente, samt at jeg ikke får den optimale forbrenningen jeg ellers ville ha hatt. Men desto lettere man blir, desto lettere blir det å trene. Det blir en god sirkel.

Litt styrketrening mens man ser på TV er ikke dumt. *ler*

Løkke tell!

Har du hatt beinhinnebetennelse i lengre tid? Går det ikke over når man er i ro og eventuelt tar medisiner?

Hva med å gå på myk skogbunn i oppoverbakke, går ikke det heller?

Du har min fulle medfølelse. Jeg er løpsnarkoman, og et avbrudd på mer enn en uke ville gjøre meg umulig å være i hus med. Abstinensen er bare for jævlig!

Av og til har jeg kjent tendenser til beinhinnebetennelse, men har da roet litt ned og smurt leggen med en salve laget av gift bra bier som jeg kjøper på helsekosten. Den tar smertene og hindrer at det blir noe mer. Veldig bra mot musearm også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...