Gå til innhold

Verpesjuk - IGJEN! Kan noen fraråde meg å bli gravid nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Må nesten ha påminnelser innimellom for at jeg ikke skal voldta samboern min og bli gravid... Ser nusselige bebbiser overalt og vil bare kose og dulle med dem! ; ) Elsker unger og har lyst på min egen nå.. men det er vel litt tidlig vel? Er begge 22,. vært sammen i fire år..

Føler på en måte at vi har det veldig fint nå også (siden vi kom opp av dumpa vi var i for noen mnd. siden). Men vet ikke om vi er klare for mating og bleieskift 24/7 ennå heller... Men de er jo så nydlige! Vi er begge glad i barn.

kom med fem gode grunnen til at vi bør vente - pliiiis.. Ellers kan det hende jeg har bolle i ovnen innen jul, og da er det forsent å angre!

Fortsetter under...

Ingen gode råd fra meg, nei! Dersom du føler deg sikker (så sikker som man kan bli..)på at forholdet skal vare, er det bare å stupe i det!

Kjekt å være ung mor, kjekt å HA ung mor. Jeg fikk min eldste da jeg var 23, han skal begynne på ungdomsskolen nå, og forteller sin mor til stadighet at han er glad vi fikk ham tidlig. Han er stolt av sin unge (?) og pene (?) mor, alt er jo relativt, da men..

Stup i det, og lykke til!

mvh

Gjest ikkehernei

Nei hvorfor iall verden skal jeg fraråde deg det.

Hvis dere er sikre på forholdet deres, og begge har lyst på barn så er det jo bare å sette igang.

Dere VET jo heller ikke da om dere får det til med en gang. Ingen har noen garanti idag, så tenk hvis det ikke skulle klaffe med en gang heller ..... årene flyr fort de.

Dere er unge og spreke nå, og når barna er store nok til å "klare seg selv", ja da kan dere faktisk begynne med deres andre ungdom.

Vi klarte det ikke selv, så etter mange år på å prøve å få det til, og laaaange lister for å komme inn på Rikshospitalet .... ja så går tiden fort.

serendipity

Om dere var inne i en dårlig periode for litt siden som du har skrevet om vill ejg iallefall latt det bero et helvt års tid for å se at det har "stabilisert" seg. Men sånt vet man jo heller ikke om kan "blusse" opp igjen, og garantier har man aldri.

Voldta han du... :-) hehe

Gjest Pricilla

Ingen gode råd fra meg, nei! Dersom du føler deg sikker (så sikker som man kan bli..)på at forholdet skal vare, er det bare å stupe i det!

Kjekt å være ung mor, kjekt å HA ung mor. Jeg fikk min eldste da jeg var 23, han skal begynne på ungdomsskolen nå, og forteller sin mor til stadighet at han er glad vi fikk ham tidlig. Han er stolt av sin unge (?) og pene (?) mor, alt er jo relativt, da men..

Stup i det, og lykke til!

mvh

Har lyst til å være ung mor jeg og... Dessuten så føler ejg at jeg jeg er ferdig med den krampe-aktige festinga. Liker familieliv og elsker barn!

begge har jobb, men vi eier ikke leilighet, men det kopmmer vi ikke til å gjøre får om en god stund allikevel..

Kanskje vi bør prate litt mer om det da? Har snakket om barn i ett år, men begge har vært enige om å vente lit.. Ved jultider ble vi egentlig eninge om å vente til etter sommerferien - og det er jo rett rundt hjørnet! Og som dere sier så har man ingen garanti på at det går bra heller.

Gjest Pricilla

Om dere var inne i en dårlig periode for litt siden som du har skrevet om vill ejg iallefall latt det bero et helvt års tid for å se at det har "stabilisert" seg. Men sånt vet man jo heller ikke om kan "blusse" opp igjen, og garantier har man aldri.

Voldta han du... :-) hehe

ja vi var det, men det har også mye med min rastløshet å gjøre. At det ikke skjer noe likosm, vi kommer ikke videre sor å si det sånn.. men hvor skal vi? Flipper litt ut av og til og irriterer meg over alt han gjør. men når ejg tenker meg om så vet ejg at jeg kan leite lenge etter en snillere samboer.. Tror ikke jeg dinner det!

Vi har det stort sett veldig fint. Og det er jo en grunn til at vi har holdt sammen i fire år da! ; )

Annonse

Har lyst til å være ung mor jeg og... Dessuten så føler ejg at jeg jeg er ferdig med den krampe-aktige festinga. Liker familieliv og elsker barn!

begge har jobb, men vi eier ikke leilighet, men det kopmmer vi ikke til å gjøre får om en god stund allikevel..

Kanskje vi bør prate litt mer om det da? Har snakket om barn i ett år, men begge har vært enige om å vente lit.. Ved jultider ble vi egentlig eninge om å vente til etter sommerferien - og det er jo rett rundt hjørnet! Og som dere sier så har man ingen garanti på at det går bra heller.

Man må vel ikke eie noen leilighet før man får barn...Det gjorde ikke vi, men barnet kom alikevel :)

Gjest Pricilla

Som jeg skrev lenger ned så var i en dårlig periode som gikk over etter 2 dager... : ) Noen ganger ser alt svart ut vettu! Men vi har det veldig bra nå, har også hatt det bra siden vi snakka ut etter alle mine frustrasjoner og noen overdrivelser..: ) Ingen forhold er perfekt hele tiden.

Gjest den må vel svi litt vel

Å herregud ..... akkurat ja.

Spørs om hun er så verpesyk lenger når hun blir påminnet hva hun skrev for (BARE) 20 dager siden !!!!!!!!!!

Hun burde iallefall ikke være det lenger, makan til surrehue !!

Nei sånne burde ikke få barn på MANGE MANGE år enda, når de ikke er mer seriøse !!!!

Gjest påminnelse

Som jeg skrev lenger ned så var i en dårlig periode som gikk over etter 2 dager... : ) Noen ganger ser alt svart ut vettu! Men vi har det veldig bra nå, har også hatt det bra siden vi snakka ut etter alle mine frustrasjoner og noen overdrivelser..: ) Ingen forhold er perfekt hele tiden.

Nei men det er jo måte på da .... selvfølgelig er ingen forhold perfekte, men det du skrev 4/6 var såpass alvorligt at du må jo bare revurdere barn med en gang.

Siden du legger ut om typen din så enormt her på nettet, og dette problemet gikk over etter to dager, ..... dere er ikke mye voksne i mine øyne da, barn trenger noe mer stabile og trygge forhold rundt seg enn som så.

Nei, ingen forhold er perfekte hele tiden, men hvis dette var ståa for bare 3 uker siden så klem igjen en stund til du. Drøy den til over jul, dersom det fremdeles er like rosenrødt da så kan dere begynne å vurdere å reprodusere dere. Et barn kan styrke et dårlig forhold, men det kan også ta knekken på et godt et!

Annonse

Gjest Pricilla

Å herregud ..... akkurat ja.

Spørs om hun er så verpesyk lenger når hun blir påminnet hva hun skrev for (BARE) 20 dager siden !!!!!!!!!!

Hun burde iallefall ikke være det lenger, makan til surrehue !!

Nei sånne burde ikke få barn på MANGE MANGE år enda, når de ikke er mer seriøse !!!!

Hvordan "sånne" da? Den synes jeg var jævls frekk!!!!

Du veit ikke en dritt om hvordan jeg er eller hvor moden jeg er, så ikke kom her å kan meg for "en sånn en".

Fornærma!!!

Gjest Pricilla

Nei men det er jo måte på da .... selvfølgelig er ingen forhold perfekte, men det du skrev 4/6 var såpass alvorligt at du må jo bare revurdere barn med en gang.

Siden du legger ut om typen din så enormt her på nettet, og dette problemet gikk over etter to dager, ..... dere er ikke mye voksne i mine øyne da, barn trenger noe mer stabile og trygge forhold rundt seg enn som så.

Den var like frekk som den over! Ikke tro du vet hvor moden jeg er eller ikke er pga. et innlegg her! Det er faktisk noe annet i RL.

Hehe hadde en sånn fase selv da jeg var 20(!). Søøte babyer overalt og jeg hadde såå lyst på en selv (ekstra ille ble det da to av venninnene mine gikk hen og ble gravide). Nå, to år senere, er jeg veeldig lykkelig over at jeg ikke kutta p-pillene og voldtok sambo (som forøvrig er X-sambo nå:P). Min nåværende 'fase' er vel heller "usj, unger, sånt skal jeg aldri ha!" ;)

Jeg henter de fem gode grunnene fra deppe-innlegget ditt fra tidligere denne måneden. Jeg vet at det ble skrevet i frustrasjon, men jeg skal love deg at det er vanlig å føle seg frustrert innimellom når man har fått den nydelige babyen, også.

- Tiltaksløshet hos partneren er utrolig irriterende når man sitter der med en unge som hyler på pupp i en leilighet som ser ut som et rottehøl - ikke pga. pizzaesker og askebegre, men pga. bleieposer, gulpekluter og skittentøy. Hvis du synes TV- og PC-vanene hans er frustrerende nå, så tenk hvordan det ville vært hvis du hadde hendene fulle av babyarbeid i tillegg.

- Du kan risikere at han blir ditt eneste bindeledd til verden forøvrig, når du har permisjon fra den sosiale, interessante jobben din, babyen vil ha mat ca. hver 3. time og det er et vinterføre ute som er omtrent uforenlig med barnevogn. Ditt sosiale liv vil bestå av den nydelige, men hylende babyen, og det han kan bidra med når han kommer hjem. Trangen din til å komme ut vil øke, og det vil være mye mer omstendelig å få det til.

- Hvis du føler at det er du som gir og gir uten å få særlig igjen, så tenk på hvilket overskudd du vil ha til det når du i tillegg har en krevende bylt som helst vil bæres halve dagen og hele natten

- "Uvaner" i et forhold i form av skjev arbeidsfordeling etc., stivner ofte totalt når man får barn. I verste fall må du gjøre det du gjør nå, pluss alt som har med en nyfødt baby å gjøre. Samtidig som du gir avkall på nattesøvnen.

- Økonomien blir ikke bedre av å få barn. En baby koster ikke mye hvis dere synes det er greit å kjøpe brukt utstyr, men barnepass er svindyrt.

Dette er satt på spissen, men det var det du ba om. Søk litt på Foreldreforum (på f.eks. "husarbeid" sammen med "samboer") hvis du tror jeg overdriver. :-)

Tja, hva skal man si. Jeg mener du må følge din egen magefølelse. Er dette riktig for deg/dere nå, så spiller det igrunn ingen rolle hva andre måtte mene.

Det er du som kjenner deg og forholdet best, og om dere har hatt noen krangler, vil ikke det si det samme som at dere ikke er klare. Ingen går igjennom et forhold uten at det knirker litt av og til. Så når er man egentlig klar.

Ingen kan spå i fremtiden, og ingen har garanti for noe som helst, samme hvor lenge dere eventuellt ser det ann.

Det er nå du er ung og sprek, ikke sant :)

Uansett - lykke til.

Gjest Humlepungen

Får dere barn før dere BEGGE er klare kan du risikere at forholdet ryker. Det vil du vel ikke. Vil du bli "alenemamma"?

Er du så kosesyk så kjøp deg et kjæledyr. En kattepus eller en hund kan være en liten trøst frem til du får ditt eget barn.

Bit i deg det du føler nå og vent til dere begge er klare. Å respektere partneren sin på dette feltet er alfa omega. Han vil nok sikkert føle seg mer klar når dere har vært sammen lenger. Og husk at det er forskjell på å føle seg klar og på å faktisk VÆRE klar. Kanskje du føler deg klar nå, men trenger noen år å modne på før den første minien blir produsert:o)

Tja... dere bør ha god tid for dere selv før dere får unge. Ha kvalitetstid sammen begge to, før du får hormonsjuke og blir aldeles ustabil i humøret ;)

Jeg var 20 og syntes det var alle tiders å få unge da, men jeg var først ute av venneflokken, og ble sittende alene hjemme mens de dro ut på byen og hadde det moro. Deretter ble det til at enten jeg eller faren måtte være hjemme og passe barna, som etter hvert ble flere, og vi fikk fint lite tid til å være kjærester mer. Det resulterte i at jeg sitter med tre stykker alene i dag, og angrer litt på at jeg startet så tidlig. Jeg burde ventet, men etterpåklokskap er jo ganske normalt.

Vent litt du, til dere virkelig har lyst på barn begge to!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...