Gå til innhold

Til hundeeiere. ADVARSEL!!

Anbefalte innlegg

Gjest Laylie

Hei!

For en noen uker siden bandt jeg hunden min utenfor en matbutikk. Mens jeg var inne og handlet ble hunden min stjålet.

Heldigvis i mitt tilfelle, så ringte jeg politiet med en gang. De fant hunden ikke så lenge etter. Men har hørt om andre tilfeller som ike har vært like heldig.

Det finnes dessverre desperate folk som tar hunder for å selge dem videre. Ofte har disse hundene en mørk framtid foran seg.Dette er et stort problem enkelte steder.

JEG VIL ADVARE FOLK MOT Å BINDE HUNDENE SINE UTENFOR BUTIKK O.L.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110427-til-hundeeiere-advarsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

8

• spirito

7

• Copy

6

• Ulv I Faarikaal

4

Mest aktive i denne tråden

Det er uforsvarlig å gå fra hunder utenfor butikker. Det er ikke bare det at den kan bli stjålet, det er mye annet som kan skje også!

Den kan skremme noen, den kan bli plaget, den kan bli mishandlet, og den kan bite hvis den føler seg utrygg og presset opp i et hjørne.

Annonse

Gjest Laylie

Det er uasvarlig å binde hundene sine uttafor butikker,...det er meningen at andre folk som kanskje ikke liker hunder og som er redd for hunder skal inn der også...tenkt på det???

Hvis du synes det er uforsvarlig å binde hundene sine utenfor butikken pga noen er redde hunder. Så må det jo også være uforsvarlig å bare gå tur med hunder ute blant folk. Selvfølgelig finnes det folk som er redde eller ikke liker hunder, men en hund angriper/biter veldig sjelden uten grunn. Dessuten er det jo ikke slik at man binder hunden rett foran inngangen. Har ikke sett det ihvertfall..

Gjest Felicia24

Hunder liker ikke å bli forlatt på et fremmed sted. De blir redde og kan fort bite noen, kanskje et barn. Mange barn er blitt bitt av hunder bundet utenfor butikker.

Jeg er enig med deg at enkelte hunder ikke bør bindes uten oppsyn. Jeg ville aldri ha bundet en hund hvis den var aggresiv f.eks. Og det er noen hunder som ikke liker å bli etterlatt. Men det gjelder ikke alle hunder. Og hva med voksne..passer de ikke på barna sine? Lærer de ikke barna å ha respekt for hunder som står i band? Hvis en hund biter et barn, så er det ofte en grunn til det. Og det kan skje overalt.Og det skjer overalt.

Gjest Laylie

Kanskje dette lærer deg at du ikke skal ta med deg hunden ut annet enn når du skal gå tur med den.

Ja, tar ofte med hunden ut. Ikke bare når jeg skal på tur. Men også når jeg f.eks skal besøke venner osv. Ser ikke noe galt i det. Men jeg kommer ALDRI til å etterlate han på et fremmed sted.

Jeg er enig med deg at enkelte hunder ikke bør bindes uten oppsyn. Jeg ville aldri ha bundet en hund hvis den var aggresiv f.eks. Og det er noen hunder som ikke liker å bli etterlatt. Men det gjelder ikke alle hunder. Og hva med voksne..passer de ikke på barna sine? Lærer de ikke barna å ha respekt for hunder som står i band? Hvis en hund biter et barn, så er det ofte en grunn til det. Og det kan skje overalt.Og det skjer overalt.

Dette samfunnet er primært til for mennesker, ikke for rovdyr. Hunder og andre dyr som tygger i levende kjøtt bes holde seg langt unna mine og andres barn.

Hvis du synes det er uforsvarlig å binde hundene sine utenfor butikken pga noen er redde hunder. Så må det jo også være uforsvarlig å bare gå tur med hunder ute blant folk. Selvfølgelig finnes det folk som er redde eller ikke liker hunder, men en hund angriper/biter veldig sjelden uten grunn. Dessuten er det jo ikke slik at man binder hunden rett foran inngangen. Har ikke sett det ihvertfall..

Hva om noen barn kommer bort og plager hunden din? Hunden blir redd og biter, og ungene blir skadet. Ungen får kanskje angst for hunder resten av livet, og hunden blir sannsynligvis avlivet.

Jeg ville ikke tatt den risken.

Annonse

tigertrollet

Godt at du fikk hunden din tilbake igjen!:-)

Jeg slipper aldri hunden min av syne i sentrum pga både faktoren at noen kan stjele den og for at folk kanskje ikke lar den være i fred (selv om den står usjenert til).

Det kom ikke som en bombe at enkelte bare er nødt til å vri fokus over på noe annet som har vært diskutert opp og i mente på dette forumet..

Det virker som om hunder får frem det verste i kjerringer. Da skjæres alle under en kam, vi anser alle hunder for potensielle angrepshunder og vi overlater alt ansvar og sunn fornuft til hundeeieren.

Så flaks at de aller-aller fleste hundeeiere er oppegående da! De viser hensyn, plukker opp etter bikkja, sørger for at den ikke plager andre, binder hunden der den ikke sjenerer andre og har en hverdagslydig hund..

Men blir _det_ kommentert? Nei, la oss blåse opp og hisse oss opp over det vi kan. La oss få ut aggresjonen på en kampsak. Så fint at det finnes hunder for disse kjerringene å bråke over. Ellers hadde det vel gått ut over noen andre.

Som hundeeier må jeg si at de ovennevnte heldigvis er i fåtall. Jeg og hunden min møter stort sett hyggelige, dyrekjære mennesker som _også_ lærer barna sine ikke gå bort til fremmede hunder og "spørre før man klapper":-)

Ulv I Faarikaal

Jeg har hatt hunder og har aldri etterlatt dem noe sted. Skulle jeg i butikken eller på puben, gikk jeg hjem med bikkja først. Jeg turde aldri la dem være ubevoktet. Jeg har selv sett unger kaste stein på en hund som står bundet utenfor butkken. Den gangen skyldtes det at hunden først knurra mot de da de nærmet seg, og så skulle unga tydeligvis straffe den slemme hunden.

Godt at du fikk hunden din tilbake igjen!:-)

Jeg slipper aldri hunden min av syne i sentrum pga både faktoren at noen kan stjele den og for at folk kanskje ikke lar den være i fred (selv om den står usjenert til).

Det kom ikke som en bombe at enkelte bare er nødt til å vri fokus over på noe annet som har vært diskutert opp og i mente på dette forumet..

Det virker som om hunder får frem det verste i kjerringer. Da skjæres alle under en kam, vi anser alle hunder for potensielle angrepshunder og vi overlater alt ansvar og sunn fornuft til hundeeieren.

Så flaks at de aller-aller fleste hundeeiere er oppegående da! De viser hensyn, plukker opp etter bikkja, sørger for at den ikke plager andre, binder hunden der den ikke sjenerer andre og har en hverdagslydig hund..

Men blir _det_ kommentert? Nei, la oss blåse opp og hisse oss opp over det vi kan. La oss få ut aggresjonen på en kampsak. Så fint at det finnes hunder for disse kjerringene å bråke over. Ellers hadde det vel gått ut over noen andre.

Som hundeeier må jeg si at de ovennevnte heldigvis er i fåtall. Jeg og hunden min møter stort sett hyggelige, dyrekjære mennesker som _også_ lærer barna sine ikke gå bort til fremmede hunder og "spørre før man klapper":-)

Interessant språk du bruker... 'disse kjerringene' i den ene enden og 'hyggelige, dyrekjære mennesker' i andre enden av skalaen.

Det er alltid lærerikt å lese hvordan hundeeiere har det.

Gjest Laylie

Hva om noen barn kommer bort og plager hunden din? Hunden blir redd og biter, og ungene blir skadet. Ungen får kanskje angst for hunder resten av livet, og hunden blir sannsynligvis avlivet.

Jeg ville ikke tatt den risken.

Hunden jeg har er en Vorster/Pointer på 7 år. Den er en utrolig lydig, stø, rolig, tillitsfull familiehund. Har vært veldig mye sammen med barn. Og har ALDRI angrepet noen. Det kan selvfølgelig skje. Det skal utrolig mye til før den angriper barn, og andre mennesker. Hvis det skulle skje med min hund, ville det ha fått meg til å lure: Lærer ikke foreldrene barna sine å ha respekt for hunder som står i bånd. Og hvis barna er små, hvor er de voksne, som skal holde oppsym med dem???

Dette skriver jeg, ikke for min egen del, men fordi det er vanlig at folk binder hunden sin utenfor butikken. For mange er det ganske normalt. Selv om det er mange ulike oppfatninger om dette temaet

Jeg er enig med de fleste her om at mange hunder BØR ikke bindes etterlatt, for barns og andres sikkerhet. Men saken har flere sider.

Hunden jeg har er en Vorster/Pointer på 7 år. Den er en utrolig lydig, stø, rolig, tillitsfull familiehund. Har vært veldig mye sammen med barn. Og har ALDRI angrepet noen. Det kan selvfølgelig skje. Det skal utrolig mye til før den angriper barn, og andre mennesker. Hvis det skulle skje med min hund, ville det ha fått meg til å lure: Lærer ikke foreldrene barna sine å ha respekt for hunder som står i bånd. Og hvis barna er små, hvor er de voksne, som skal holde oppsym med dem???

Dette skriver jeg, ikke for min egen del, men fordi det er vanlig at folk binder hunden sin utenfor butikken. For mange er det ganske normalt. Selv om det er mange ulike oppfatninger om dette temaet

Jeg er enig med de fleste her om at mange hunder BØR ikke bindes etterlatt, for barns og andres sikkerhet. Men saken har flere sider.

Når skal hundeeiere forstå at samfunnet er til for menneskene, ikke for rovdyra? Dere kan pukke på hundens rettigheter så mye dere vil, den ligger f... så tynt an hvis den åpner kjeften en gang for mye.

'Lærer ikke foreldrene barna sine å ha respekt for hunder som står i bånd. Og hvis barna er små, hvor er de voksne, som skal holde oppsym med dem???'

Lærer ikke hundeeierne hundene sine å ha respekt for barn som beveger seg fritt slik andre mennesker gjør? Og hvis hundene er små eller små, hvor er hundeeierne som skal holde oppsyn med dem???

Poenget er at det er like grusomt for en hundeeier å avlive hunden uansett hva som er årsaken. Hunden kan være aldri så snill, men hvis den blir utsatt for mishandling (pinner i rompa, steinkasting etc.) så kan den bite. Etter den nye loven, kan den kreves avlivet. Og det er forferdelig for deg uansett om ungen var slem mot den eller ikke.

Jeg har hund selv, og stoler 100% på henne. Det er ungene jeg ikke stoler på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...