Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje det står på vitnemålet hvordan du kan klage?

Gjest mislykket
Skrevet

Hei!

De kan ta kontakt med skolen Dykkar. Læringssentret kan òg gi svar.

Beste helsing

Skrevet

Ta kontakt med skolen. På skolen jeg jobber har vi standardskjema som du fyller ut, så blir oppgaven sendt til ny vurdering. Veit ikke om alle skoler har det, men ta en prat med dem iallefall.

Ellers kan du bare skrive et brev, skriv bare et par linjer.. "Jeg klager herved på min karakter på eksamen i faget x, som er satt til x. Jeg ber om at prøven blir tatt opp til ny vurdering."

Skrevet

Du kan like gjerne få en dårligere karakter enn en bedre ved ny vurdering...

Skrevet

Du kan sikkert laste ned klageskjema fra nettet. Leveres instituttet - pass på å få kvittering. Dessuten, klagen må leveres i rett tid.

Skrevet

Eg ville spurt faglærar (går ut frå at dette er et fag du måtte opp i skriftleg eksamen i). Skulen skulle prøva å klaga ein gong eg fekk Ng i eit skriftleg fag, der eg som regel fekk Mg- på prøvane(dette var i gamle dagar), men eg høyrde aldri noko meir. Eg kom inn på gymnaset likevel og fekk Mg der.

Gjest nemlig
Skrevet

Skal du klage, veslo? Jeg fikk 6 på nynorsken og 5 på hovedmål... Ikke rart du syntes det var dumme oppgaver om du "ikke kan norsk".

Skrevet

Skal du klage, veslo? Jeg fikk 6 på nynorsken og 5 på hovedmål... Ikke rart du syntes det var dumme oppgaver om du "ikke kan norsk".

Ikkje kan norsk?? Høh! Det får da vere grenser! Eg fekk 5 i hovudmål og 4 i sidemål. Mor, som er norsklærar meinte sidemålsstilen min, ei novelle, var verdt ein 6-ar. Ho har lese kladden, det er ei av mine beste noveller. Mor har også vore sensor i norsk, og seier at mykje av karaktersetjinga er svært tilfeldig. Derfor er det verdt å klage. Kanskje sensorane ikkje har skjønt bodskapet i novella mi? Det finnes nok av håplause lærarar, skal eg seie deg...

Derfor skal eg klage!

Gjest nemlig
Skrevet

Ikkje kan norsk?? Høh! Det får da vere grenser! Eg fekk 5 i hovudmål og 4 i sidemål. Mor, som er norsklærar meinte sidemålsstilen min, ei novelle, var verdt ein 6-ar. Ho har lese kladden, det er ei av mine beste noveller. Mor har også vore sensor i norsk, og seier at mykje av karaktersetjinga er svært tilfeldig. Derfor er det verdt å klage. Kanskje sensorane ikkje har skjønt bodskapet i novella mi? Det finnes nok av håplause lærarar, skal eg seie deg...

Derfor skal eg klage!

SELVFØLGELIG mener moren din at du skulle fått en 6er! Jeg kom hjem med en 2er på matteprøven en gang, og mamma mente jeg skulle fått myyyye bedre. Det er det mødre er til for, vet du...

Skrevet

SELVFØLGELIG mener moren din at du skulle fått en 6er! Jeg kom hjem med en 2er på matteprøven en gang, og mamma mente jeg skulle fått myyyye bedre. Det er det mødre er til for, vet du...

Ho kan vere objektiv som norsk-lærar, sjølv om ho er mor mi. Men eg veit eg kan skrive, og har ingenting å tape på å klage! Eg har ALDRI fått dårlegare enn 5 på ein stil før.

Dessutan har eg 6 i standpunkt.

Gjest nemlig
Skrevet

Jaja. Da er det tydelig at du ikke har det som skal til for å lykkes helt på en eksamen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...