veslo Skrevet 24. juni 2003 Skrevet 24. juni 2003 ... frå skriftleg eksamen. Korleis gå fram?? 0 Siter
spirito Skrevet 24. juni 2003 Skrevet 24. juni 2003 Kanskje det står på vitnemålet hvordan du kan klage? 0 Siter
Gjest mislykket Skrevet 24. juni 2003 Skrevet 24. juni 2003 Hei! De kan ta kontakt med skolen Dykkar. Læringssentret kan òg gi svar. Beste helsing 0 Siter
Åsemor Skrevet 24. juni 2003 Skrevet 24. juni 2003 Ta kontakt med skolen. På skolen jeg jobber har vi standardskjema som du fyller ut, så blir oppgaven sendt til ny vurdering. Veit ikke om alle skoler har det, men ta en prat med dem iallefall. Ellers kan du bare skrive et brev, skriv bare et par linjer.. "Jeg klager herved på min karakter på eksamen i faget x, som er satt til x. Jeg ber om at prøven blir tatt opp til ny vurdering." 0 Siter
Åsemor Skrevet 24. juni 2003 Skrevet 24. juni 2003 Du kan like gjerne få en dårligere karakter enn en bedre ved ny vurdering... 0 Siter
favn Skrevet 24. juni 2003 Skrevet 24. juni 2003 Du kan sikkert laste ned klageskjema fra nettet. Leveres instituttet - pass på å få kvittering. Dessuten, klagen må leveres i rett tid. 0 Siter
fresja Skrevet 24. juni 2003 Skrevet 24. juni 2003 Eg ville spurt faglærar (går ut frå at dette er et fag du måtte opp i skriftleg eksamen i). Skulen skulle prøva å klaga ein gong eg fekk Ng i eit skriftleg fag, der eg som regel fekk Mg- på prøvane(dette var i gamle dagar), men eg høyrde aldri noko meir. Eg kom inn på gymnaset likevel og fekk Mg der. 0 Siter
Gjest nemlig Skrevet 25. juni 2003 Skrevet 25. juni 2003 Skal du klage, veslo? Jeg fikk 6 på nynorsken og 5 på hovedmål... Ikke rart du syntes det var dumme oppgaver om du "ikke kan norsk". 0 Siter
veslo Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Skrevet 25. juni 2003 Skal du klage, veslo? Jeg fikk 6 på nynorsken og 5 på hovedmål... Ikke rart du syntes det var dumme oppgaver om du "ikke kan norsk". Ikkje kan norsk?? Høh! Det får da vere grenser! Eg fekk 5 i hovudmål og 4 i sidemål. Mor, som er norsklærar meinte sidemålsstilen min, ei novelle, var verdt ein 6-ar. Ho har lese kladden, det er ei av mine beste noveller. Mor har også vore sensor i norsk, og seier at mykje av karaktersetjinga er svært tilfeldig. Derfor er det verdt å klage. Kanskje sensorane ikkje har skjønt bodskapet i novella mi? Det finnes nok av håplause lærarar, skal eg seie deg... Derfor skal eg klage! 0 Siter
Gjest nemlig Skrevet 25. juni 2003 Skrevet 25. juni 2003 Ikkje kan norsk?? Høh! Det får da vere grenser! Eg fekk 5 i hovudmål og 4 i sidemål. Mor, som er norsklærar meinte sidemålsstilen min, ei novelle, var verdt ein 6-ar. Ho har lese kladden, det er ei av mine beste noveller. Mor har også vore sensor i norsk, og seier at mykje av karaktersetjinga er svært tilfeldig. Derfor er det verdt å klage. Kanskje sensorane ikkje har skjønt bodskapet i novella mi? Det finnes nok av håplause lærarar, skal eg seie deg... Derfor skal eg klage! SELVFØLGELIG mener moren din at du skulle fått en 6er! Jeg kom hjem med en 2er på matteprøven en gang, og mamma mente jeg skulle fått myyyye bedre. Det er det mødre er til for, vet du... 0 Siter
veslo Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Skrevet 25. juni 2003 SELVFØLGELIG mener moren din at du skulle fått en 6er! Jeg kom hjem med en 2er på matteprøven en gang, og mamma mente jeg skulle fått myyyye bedre. Det er det mødre er til for, vet du... Ho kan vere objektiv som norsk-lærar, sjølv om ho er mor mi. Men eg veit eg kan skrive, og har ingenting å tape på å klage! Eg har ALDRI fått dårlegare enn 5 på ein stil før. Dessutan har eg 6 i standpunkt. 0 Siter
Gjest nemlig Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Skal du klage, veslo? Jeg fikk 6 på nynorsken og 5 på hovedmål... Ikke rart du syntes det var dumme oppgaver om du "ikke kan norsk". Jaja. Da er det tydelig at du ikke har det som skal til for å lykkes helt på en eksamen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.