Gjest Maria0 Skrevet 24. juni 2003 Skrevet 24. juni 2003 gruer meg fælt!!! skal ikke inn før kl fire heller! noen råd mot å roe ned litt?? 0 Siter
Høne I Frikassè Skrevet 24. juni 2003 Skrevet 24. juni 2003 Noen råd for eller mot å roe ned? ;P Spis godt i kveld, legg deg tidlig - les en bok eller se på TV. Pust rolig og prøv å sette fokus på noe annet en morgendagen. I morgen kan du ta et langt bad og slappe av. Ha god tid, ikke stress. 0 Siter
fresja Skrevet 24. juni 2003 Skrevet 24. juni 2003 Høne foreslår et godt måltid mat. Dette nå du selvsagt ikke gjøre om du skal la være og spise i timesvis før operasjonen..... 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juni 2003 Skrevet 24. juni 2003 Høne foreslår et godt måltid mat. Dette nå du selvsagt ikke gjøre om du skal la være og spise i timesvis før operasjonen..... Hun kan helt sikkert spise i kveld. De gangene poden og lillemor har vært i narkose har de fastet i 12 timer på forhånd. 0 Siter
shandy Skrevet 24. juni 2003 Skrevet 24. juni 2003 Noen råd for eller mot å roe ned? ;P Spis godt i kveld, legg deg tidlig - les en bok eller se på TV. Pust rolig og prøv å sette fokus på noe annet en morgendagen. I morgen kan du ta et langt bad og slappe av. Ha god tid, ikke stress. Hva slags trøst er det i å stappe i seg masse mat egentlig. Ja jeg bare lurer? 0 Siter
Gjest Maria0 Skrevet 24. juni 2003 Skrevet 24. juni 2003 Høne foreslår et godt måltid mat. Dette nå du selvsagt ikke gjøre om du skal la være og spise i timesvis før operasjonen..... sant.. er innmari dumt å få det så sent på dagen. lenge og gå helt til kl fire. alltid skummelt å skulle i narkose, og man vet jo ikke helt hva man går til 0 Siter
Gjest Maria0 Skrevet 24. juni 2003 Skrevet 24. juni 2003 Hva slags trøst er det i å stappe i seg masse mat egentlig. Ja jeg bare lurer? ingen trøst akkuratt!!! 0 Siter
Høne I Frikassè Skrevet 25. juni 2003 Skrevet 25. juni 2003 Hva slags trøst er det i å stappe i seg masse mat egentlig. Ja jeg bare lurer? Poenget var jo - at hvis hun skal ha operasjon på ettermiddagen - klokken FIRE - så er det lite tenkelig at hun får spist noe FØR dette. Ved en operasjon må man ofte faste fra klokken 00:00 kvelden før. Var det så vanskelig å forstå? Her må virkelig alt presiseres med teskje. I allefall for noen. *hint* 0 Siter
Høne I Frikassè Skrevet 25. juni 2003 Skrevet 25. juni 2003 Høne foreslår et godt måltid mat. Dette nå du selvsagt ikke gjøre om du skal la være og spise i timesvis før operasjonen..... Jeg skrev i går at hun burde spise et godt måltid I KVELD. Dette med tanke på at operasjonen er SENT på dagen i dag. *oppgitt over utrolig dumme folk som ikke skjønner noen ting* 0 Siter
Kvinna Skrevet 25. juni 2003 Skrevet 25. juni 2003 Hva slags trøst er det i å stappe i seg masse mat egentlig. Ja jeg bare lurer? Godt spørsmål :-) 0 Siter
shandy Skrevet 26. juni 2003 Skrevet 26. juni 2003 Poenget var jo - at hvis hun skal ha operasjon på ettermiddagen - klokken FIRE - så er det lite tenkelig at hun får spist noe FØR dette. Ved en operasjon må man ofte faste fra klokken 00:00 kvelden før. Var det så vanskelig å forstå? Her må virkelig alt presiseres med teskje. I allefall for noen. *hint* Jeg vet vel for pokker at folk som skal opereres i narkose må faste. Det kan være alt fra 6 timer før operasjonen, til midnatt kvelden før operasjonen. Man skal heller ikke tygge tyggegummi eller røyke (fordi dette gir økt produksjon av magesaft) Se hva Maria0 svarte meg - så skjønner kanskje DU høna også hva jeg mente. Rådet ditt var sikkert godt ment, men mat er nok ikke det man tenker mest på å trøste seg med, når man venter på en operasjon. De fleste er vel heller småkvalme og nervøse og har plunder med å sove. De får da en sovetablett hvis de ønsker. Mat skal heller aldri være trøst for noe, men noe man spiser for å overleve eller rett og slett nyter - når DET passer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.