Gå til innhold

Naboen jobber veldig svart..

Anbefalte innlegg

Gjest skatten min..
Skrevet

Jeg er absolutt ikke typen som sladrer, men nå har jeg så lyst!

Ekteparet ved siden av oss er kjempekoselige og alt det der, så derfor får jeg meg ikke til å si noe..

Men.. Han jobber, hun er offisielt hjemmeværende. De har to skolebarn. Det ligningskontoret ikke vet, er at fruen de siste 4 årene har jobbet full tid i en forretning uten å oppgi dette.

Absolutt all inntekt er svart, hun står oppført med null i inntekt, skatt og formue. Men hun tjener ca. tusen kroner dagen.

Dette forteller hun til alle som vil høre på, og ingen sier noe, for hun er jo så koselig. Men nå begynner jeg å synes det er litt ekkelt.

Ulempene er jo selvsagt at hun ikke får feriepenger, sykepenger og pensjonspoeng, men allikevel..

Mannen hennes får jo også stor skattefordel fordi han har hjemmeværende kone, da havner man i skatteklasse 2.

Jeg kommer nok ikke til å sladre, men hva ville dere ha gjort..?

Gjest peacemaker
Skrevet

Ville nok ikke sladret om de er greie nei,

Skrevet

Ikke bland deg borti sånne ting. Det er deres liv, og eventuellt deres kommende problem.

Skrevet

Får hun svart betaling i den butikken da?

Hvis ikke blir hun jo oppdaget (forh.) før eller senere.

Skrevet

Skjønner ikke at butikken kan ha noen fordel av å ha "svarte" arbeidstakere. Den kan vel ikke bokføre det som lønn når den ikke betaler inn arbeidsgiveravgift og skattetrekk?

Kanskje din nabofrue er en lystløgner. Jeg tviler på om hun tjener 1000 kr pr dag også, det er vel langt over tariff. Kanskje hun tjener så lite at det er tatt med på mannens selvangivelse (jeg antar du har søkt på internett). Eller du har stavet navnet hennes feil og ikke finner inntekt.

Gjest Pricilla
Skrevet

Skjønner ikke at butikken kan ha noen fordel av å ha "svarte" arbeidstakere. Den kan vel ikke bokføre det som lønn når den ikke betaler inn arbeidsgiveravgift og skattetrekk?

Kanskje din nabofrue er en lystløgner. Jeg tviler på om hun tjener 1000 kr pr dag også, det er vel langt over tariff. Kanskje hun tjener så lite at det er tatt med på mannens selvangivelse (jeg antar du har søkt på internett). Eller du har stavet navnet hennes feil og ikke finner inntekt.

En bekjent av meg jobber svart i en "grå" bedrift. Dvs. ikke all inntekt blir ført opp, mye går rett i lomma på eieren under bordet. Denne bekjente av meg tjener 1080 om dagen, 8 timer x 135 kr/t - svart..

Arbeidsgiveren tjener allikevel dette tilbake på det andre svarte som blir tjent i bedriften siden ikke alt er registrert. jeg har i hvert fall lyst til å sladre, men gjør det ikke allikvel siden det egentlig ikke er min sak. men urettferdig er det!

Gjest malun
Skrevet

Nei, jeg ville ikke ha sladret.

Men ettersom naboen din åpenbart snakker mye om dette, ville jeg nevnt hva jeg mente om svart arbeid og hva ulempene er når hun begynte å snakke om det neste gang.

petter smart
Skrevet

Ikke bland deg borti sånne ting. Det er deres liv, og eventuellt deres kommende problem.

Dersom alle sluttet å betale skatt ville du fortsatt ment det var deres problem?

petter smart
Skrevet

Ville nok ikke sladret om de er greie nei,

Ville du anmeldt en mann som banket kona, eller en som ranet kiosker?

Dette er også kriminellt og går utover oss alle da vi må betale mer i skatt/staten får mindre penger å bruke på samfunnet.

Skrevet

ikke si noe!!!! alle burde jobbe mer svart!! den jævla grådige staten suger inn alt den kan, og vi får ikke mye igjen for det. jeg vil oppfordre alle til å jobbe så mye svart som overhodet mulig!!

og for all del, ikke sladre på dem som jobber svart, særlig hvis de er koselige!hvem er dere venner med, egentlig, naboene eller staten?

Skrevet

En bekjent av meg jobber svart i en "grå" bedrift. Dvs. ikke all inntekt blir ført opp, mye går rett i lomma på eieren under bordet. Denne bekjente av meg tjener 1080 om dagen, 8 timer x 135 kr/t - svart..

Arbeidsgiveren tjener allikevel dette tilbake på det andre svarte som blir tjent i bedriften siden ikke alt er registrert. jeg har i hvert fall lyst til å sladre, men gjør det ikke allikvel siden det egentlig ikke er min sak. men urettferdig er det!

hva er det som er urettferdig med det?!jobb svart du også, da vel. og hvis du ikke vil det, så kan du vel unne dem som gjør det pengene?!

hva tror du egentlig staten bruker pengene til??litt går til goder for oss, men det meste går rett i politikernes og andre rikes lommer, og dyre middager og fly på førsteklasse!

ja til svart arbeid!!!

Skrevet

Ville du anmeldt en mann som banket kona, eller en som ranet kiosker?

Dette er også kriminellt og går utover oss alle da vi må betale mer i skatt/staten får mindre penger å bruke på samfunnet.

det er STOOOR forskjell på å banke kona og rane kiosker, og å snyte på skatten!

se på dette landet, da, alt det vi betaler i skatt, og alt det vi har av oljepenger, likevel står folk i lange sykehuskøer, unge funksjonshemmede er på gamlehjem, kollektivtrafikken er svindyr osv, osv. staten er et grådig svin, da har vi rett til å gjøre det vi kan for å få det vi trenger!!

Gjest ikke signatur
Skrevet

ikke si noe!!!! alle burde jobbe mer svart!! den jævla grådige staten suger inn alt den kan, og vi får ikke mye igjen for det. jeg vil oppfordre alle til å jobbe så mye svart som overhodet mulig!!

og for all del, ikke sladre på dem som jobber svart, særlig hvis de er koselige!hvem er dere venner med, egentlig, naboene eller staten?

Det er ikke snakk om hvem man er venner med, men at man skal være ærlig!!!!

Skrevet

Synes nesten hun ber om å bli sladret på hvis hun går rundt og forteller dette til gud og hvermansen. Det er jo helt forkastelig.

Kan synes det er greit at noen tar noen småjobber av og til svart, men rett og slett spekulere i det det blir ja ...forkastelig.

Så får man heller klage på staten om man mener at de ikke bruker pengene riktig. Men vi har det jo tross alt bedre enn mange andre i andre land.

Gjest Grønnnatur
Skrevet

Nei,jeg ville ikke ha sladra på nabon om hun/han jobba svart,det ville være sleipt gjort rett og slett!Det er såpass høy beskatning i dette landet at jeg ville unne dem de ekstra kronene om en av dem jobba svart.Jeg skjønner ikke hvordan du i detheletatt kan SPØRRE om dette,virker som du innerst inne har lyst til og gå bak ryggen på naboene dine(ellers hadde det vel ikke falt deg inn og spurt?).La de kose seg med de ekstra kronene!

Skrevet

Dersom alle sluttet å betale skatt ville du fortsatt ment det var deres problem?

Om det er riktig det de gjør - nei. Jeg hadde allikevel ikke ansett det som min oppgave å opptre som sladrekjerring.

Gjest Pricilla
Skrevet

hva er det som er urettferdig med det?!jobb svart du også, da vel. og hvis du ikke vil det, så kan du vel unne dem som gjør det pengene?!

hva tror du egentlig staten bruker pengene til??litt går til goder for oss, men det meste går rett i politikernes og andre rikes lommer, og dyre middager og fly på førsteklasse!

ja til svart arbeid!!!

Tenk om alle skulle tenke sånn da! Er det ok at alle jobber svart da mener du? Ja, ja.. deg om det!

Jeg synes det er jævli urettferdig fordi han jobber svart + "stjeler" av mine skattepenger ved å motta arbeidsledinghetstrygd! Derfor! Synes det er en veldig veldig god grunn. Jeg er for ærlig til å snylte på samfunnet, skulle ønske flere var det. Sånne som deg er samfunnsparasitter vi ikke har brukt for.

Skrevet

Jeg hadde ikke sladret. Jeg hadde ikke engang irritert meg over det.

Skrevet

Hadde naboen vært en stor dust og drittsekk, så hadde jeg kanskje giddet å bry meg. Men 99,9% av tilfellene ville jeg nok ikke giddet. Det er ikke min business.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...