Gå til innhold

Naboen jobber veldig svart..

Anbefalte innlegg

petter smart

det er STOOOR forskjell på å banke kona og rane kiosker, og å snyte på skatten!

se på dette landet, da, alt det vi betaler i skatt, og alt det vi har av oljepenger, likevel står folk i lange sykehuskøer, unge funksjonshemmede er på gamlehjem, kollektivtrafikken er svindyr osv, osv. staten er et grådig svin, da har vi rett til å gjøre det vi kan for å få det vi trenger!!

Det er kriminelt og skader andre.

"Alle" klager på at de betaler for mye i skatt og at de får for lite igjen for det. For et paradoks. Det er nettopp fordi enkelte snyter på skatten at vi andre må betale så mye. Og det er derfor en del av tilbudene er så dårlige, staten får ikke inn de pengene de skulle.

Vi har IKKE rett til å ta oss til rette og betale det VI mener er riktig. Vi nyter godt av mange tilbud i dette landet, vi har det bedre enn de aller fleste i verden. Likeve klager vi på alt. Vi burde betale vår skatt med glede.

Fortsetter under...

petter smart

Om det er riktig det de gjør - nei. Jeg hadde allikevel ikke ansett det som min oppgave å opptre som sladrekjerring.

Hvorfor er det å sladre hvis en sier fra om svart arbeid mens det er bra når det gjelder konemishandling?

Begge er kriminelle handlinger som går utover andre.

Gjest skatten min..

Nei,jeg ville ikke ha sladra på nabon om hun/han jobba svart,det ville være sleipt gjort rett og slett!Det er såpass høy beskatning i dette landet at jeg ville unne dem de ekstra kronene om en av dem jobba svart.Jeg skjønner ikke hvordan du i detheletatt kan SPØRRE om dette,virker som du innerst inne har lyst til og gå bak ryggen på naboene dine(ellers hadde det vel ikke falt deg inn og spurt?).La de kose seg med de ekstra kronene!

Jeg spør vel ikke, jeg bare forteller hvordan noen gjør det.

Men da vet jeg det, at det å snyte på skatten i et sånt omfang ikke er en big deal.

Gjest skatten min..

Skjønner ikke at butikken kan ha noen fordel av å ha "svarte" arbeidstakere. Den kan vel ikke bokføre det som lønn når den ikke betaler inn arbeidsgiveravgift og skattetrekk?

Kanskje din nabofrue er en lystløgner. Jeg tviler på om hun tjener 1000 kr pr dag også, det er vel langt over tariff. Kanskje hun tjener så lite at det er tatt med på mannens selvangivelse (jeg antar du har søkt på internett). Eller du har stavet navnet hennes feil og ikke finner inntekt.

Hun er frisør, og jeg vet hva hun tjener. Hun jobber i en dyr salong, og jobber 8-9 timer om dagen. 1000 kroner, det er 3 hårklipper, det!

Jeg søkte på nett etter at hun fortalte meg at hun nå ikke hadde betalt skatt for tredje år på rad. Jeg nektet å tro det, for jeg vet hvor mye hun jobber, men det er altså helt sant.

Tenk om alle skulle tenke sånn da! Er det ok at alle jobber svart da mener du? Ja, ja.. deg om det!

Jeg synes det er jævli urettferdig fordi han jobber svart + "stjeler" av mine skattepenger ved å motta arbeidsledinghetstrygd! Derfor! Synes det er en veldig veldig god grunn. Jeg er for ærlig til å snylte på samfunnet, skulle ønske flere var det. Sånne som deg er samfunnsparasitter vi ikke har brukt for.

Og hva skjer hvis man blir skadet på arbeidsplassen og blir hardt skadet eller ufør?

Oooops?

Annonse

Hun er frisør, og jeg vet hva hun tjener. Hun jobber i en dyr salong, og jobber 8-9 timer om dagen. 1000 kroner, det er 3 hårklipper, det!

Jeg søkte på nett etter at hun fortalte meg at hun nå ikke hadde betalt skatt for tredje år på rad. Jeg nektet å tro det, for jeg vet hvor mye hun jobber, men det er altså helt sant.

Jeg forstod det slik at hun var butikkansatt. Veldig mange frisører er "selvstendig næringsdrivende", hun låner/leier vel bare en stol der hun jobber. Da lar det seg vel gjøre å jobbe svart en tid, før hun blir tatt og straffelignet for flere år.

Noen ganger vet endatil likningssjefen at noen jobber svart, uten å gjøre noe med det. Jeg var med i det kommunale skatteutvalget noen år. Vi behandlet en gang en søknad fra en dame (uten mann) med latterlig lav inntekt, langt under minstepensjonen. Da en av nemndmedlemmene kommenterte at det var umulig å leve av en så lav inntekt, sa likningssjefen at hun var svart dagmamma.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...