Gå til innhold

potatoskills - oppskrift?

Anbefalte innlegg

Gjest kokka
Skrevet

Hjelp!

Jeg har lovet å lage potatoskills til noen veninner, men finner ikke oppskrift. Noen som hvet hva/hvordan jeg gjør det?

Gjest Masahiro
Skrevet

Er det potatoskins du mener? Slike potetbåter der mesteparten av innmaten fjernes slik at det blir igjen litt potet i tillegg til skallet? Og der stekt bacon og Smeltet Cheddarost er del av herligheten?

I såfall har jeg oppskrift hjemme, og kan ta den med i morgen?? :)

Skrevet

Er det potatoskins du mener? Slike potetbåter der mesteparten av innmaten fjernes slik at det blir igjen litt potet i tillegg til skallet? Og der stekt bacon og Smeltet Cheddarost er del av herligheten?

I såfall har jeg oppskrift hjemme, og kan ta den med i morgen?? :)

Ja kan du? Jeg vil også gjerne ha oppskriften!!!

Gjest Masahiro
Skrevet

Skal legge den inn når jeg kommer hjem eller i morgen, jeg!! Knakende godt hvertfall - spiste masssse når jeg var i USA...Nam!!! :)

Skrevet

Fire bakepoteter bakes i ovn ca 220 grader i litt over en time. Skjær dem i båter, og skrap ut det meste av innmaten og legg skinnene på et stekebrett. Strø over masse revet cheddar og stek ved 250 grader i ca 8 minutter (litt høyt i ovnen). Strø sprøstekte baconbiter, rømme og hakket gressløk over før servering.

Skrevet

Fire bakepoteter bakes i ovn ca 220 grader i litt over en time. Skjær dem i båter, og skrap ut det meste av innmaten og legg skinnene på et stekebrett. Strø over masse revet cheddar og stek ved 250 grader i ca 8 minutter (litt høyt i ovnen). Strø sprøstekte baconbiter, rømme og hakket gressløk over før servering.

Jeg skrev litt feil der. Når du har skrapt ut innholdet av potetskinnet og lagt det på stekebrett så steker du det 8 minutter _uten_ ost først og så 5 minutter _med_ ost, da blir det sprøtt og godt.

Gjest Masahiro
Skrevet

Hei!

Ser at Tornerose allerede har lagt ut oppskrift, men jeg har nå funnet frem min - så her er den:

Crisp potato-skins med rød og grønn salsa

4 store bakepoteter

2 ss olivenolje

150 g skarp ost,gjerne Cheddar -revet

2 dl lettrømme

-----------------------------

Tomatsalsa

2 tomater, flådd og grovhakket

1 chilipepper, uten frø, finhakket (eller 1/2 ts chilipulver)

1 ss finhakket koriander (eller 1 ts tørket)

1/2 rødløk, grovhakket (eller vanlig løk)

1 fedd hvitløk, presset

salt og pepper

1 ts sitronsaft

-------------------------------

Avocadosalsa

2 modne avocado, finhakket

saft av 1 lime, eller sitron

1 ss finhakket koriander (eller 1 ts tørr)

1/2 finhakket løk

1 liten chilipepper, uten frø (eller 1/2 ts chilipulver)

Bland alle ingrediensene til tomat- og avocadosalsaene. Bak potetene i ovnen ved 200 grader C i ca. 1 time. Del dem i fire. Ta ut noe av innmaten. Pensle skallet med olje, og sett potetene tilbake i ovnen ved 225 grader C til skallet er sprøtt. Dryss på ost og stek noen minutter til. Server med rømme og rød og grønn salsa.

Håper det smaker!!! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...