Gå til innhold

Gallestein, nyrestein eller ballestein?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

I går fikk jeg stikkinger i magen ved ribbeinsveen (under puppa). Så kom smertene jevnere. Hadde kjempevondt i magesekken tror jeg, ikke mageknip. Magen var kjempeøm over det hele, fikk kramptak i magesekken (kjente det ut som) og hadde stikkinger på begge sidene ved lungene. Kaldsvetta, frøys, kvalm, svimmel og jævli vondt..

Lå på badegulvet mens tåra rant i en time, klarte ikke reise meg. Endte med at hele middagn kom opp. Så ble det bra! Kjente litt stikkinger før ejg la meg, men ikke noe mer.

OPplevde akkuratt det samme for ca. 3 uker siden. Lurer på om det er gallestein eller kan det være magesår?

Noen opplevd lignnde? Ja, jeg skal til lege, men ikke før ferein som begynenr til helgen. Dette er virkerlig jævli vondt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110522-gallestein-nyrestein-eller-ballestein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Hvis jeg var deg, ville jeg jammen ha oppsøkt lege før ferien!! Du vet aldri med sånne ting.... Tenk om ferien blir ødelagt p.g.a. smerter og tull! Nei, ring legen og få det sjekket ut!! Det er mitt råd! :)

God bedring!! Og god ferie!! :)

Takk! men legen er på ferie skjønenr du, og jeg drar på søndag - så har ikke altfor god tid.. men bekymra meg litt for det jeg og! Greit nok når det hendte en gang, men likte ikke at det kom tilbake. trodde det var maten første gang men skjønte jo at det ikke var det nå.

Gjest Shisheido

Takk! men legen er på ferie skjønenr du, og jeg drar på søndag - så har ikke altfor god tid.. men bekymra meg litt for det jeg og! Greit nok når det hendte en gang, men likte ikke at det kom tilbake. trodde det var maten første gang men skjønte jo at det ikke var det nå.

Hva med legevakten? Uff, jeg synes du burde sjekke det ut,jeg.... Ellers pleier legesenterne å sette deg opp hos en annen lege dersom din egen er fraværende - du kan jo ringe dem å høre om du kan få komme inn?

Gjest signaturen min

Hva med legevakten? Uff, jeg synes du burde sjekke det ut,jeg.... Ellers pleier legesenterne å sette deg opp hos en annen lege dersom din egen er fraværende - du kan jo ringe dem å høre om du kan få komme inn?

Ja, kontakt annen lege eller legevakten!!

Gjest Pricilla

Ja, kontakt annen lege eller legevakten!!

Legevakten går jeg ikke til hvis jeg ikke ligger for døden.. har fått så dårlige leger der at det er helt jævli! De kan ikke en dritt der, dessuten behandler de deg som søppel - så der setter ejg ikke mine bein. Har ikke fastlege heller skjønner du.. Har lege på et sykehus siden jeg har en kronisk sykdom, og det er umulig å få noe hjelp der hvis han er borte.

Hva kan det være? Må vel være et eller annet med magesekken?

Annonse

Hei, og velkommen til min verden...

Slik som du forteller her har jeg hatt det i over 6 år nå. Med jevne mellomrom ligger/sitter jeg i timesvis på badegulvet med henda i kaldt vann og rugger meg selv i transe for å takle kaktusen som herjer i magen.

Hver _eneste_ dag, etter jeg har spist noe, må jeg ligge 15 min. på gulvet fordi det er for vondt til at jeg kan stå eller sitte. Etter hvert måltid er det slik. I perioder klarer jeg ikke spise i det hele tatt. Så fort matbiten er ferdigtygget og jeg svelger den, så skyter det ut tusen sylskarpe pigger i magen min.

Jeg har vært hos legen ørten ganger, og tatt en masse prøver. Legen gir meg syrenøytraliserende gang etter gang, men det hjelper jo ikke. Etter siste gastroskopi sa legen til meg at: "Ja, vi er alle født med den magen vi har - du får bare lære deg å leve med din."

Etter det har jeg ikke turt å gå til legen pga magen min. Det er vel 4 år siden nå.

"Kaktusen" er ikke lenger bare i magesekken, men sitter nå i hele systemet.

Jeg håper inderlig at du kommer deg til en god lege, Pricilla. En som tar deg på alvor og som ikke gir seg før dere finner ut hva dette er. Ikke vær så dum som meg, som "venner seg til" det.

Håper du blir tatt alvorlig!

Kos deg på ferie nå, men kom deg til legen med det samme du kommer hjem!

Lykke til!

Gjest ikke signatur

Slik som du forteller her har jeg hatt det i over 6 år nå. Med jevne mellomrom ligger/sitter jeg i timesvis på badegulvet med henda i kaldt vann og rugger meg selv i transe for å takle kaktusen som herjer i magen.

Hver _eneste_ dag, etter jeg har spist noe, må jeg ligge 15 min. på gulvet fordi det er for vondt til at jeg kan stå eller sitte. Etter hvert måltid er det slik. I perioder klarer jeg ikke spise i det hele tatt. Så fort matbiten er ferdigtygget og jeg svelger den, så skyter det ut tusen sylskarpe pigger i magen min.

Jeg har vært hos legen ørten ganger, og tatt en masse prøver. Legen gir meg syrenøytraliserende gang etter gang, men det hjelper jo ikke. Etter siste gastroskopi sa legen til meg at: "Ja, vi er alle født med den magen vi har - du får bare lære deg å leve med din."

Etter det har jeg ikke turt å gå til legen pga magen min. Det er vel 4 år siden nå.

Jeg håper inderlig at du kommer deg til en god lege, Pricilla. En som tar deg på alvor og som ikke gir seg før dere finner ut hva dette er. Ikke vær så dum som meg, som "venner seg til" det.

Lykke til!

Det skal da ikke være slik? Kontakt annen lege!!!!! Du KAN ikke ha det slik, noe må være riv ruskende galt!

Gjest Pricilla

Lykke til!

herregud da jente, er du ikke riktig klok? Det kan jo være livsfarlig! Kom deg til en annen lege da! Hadde ikke gitt meg så lett når det er så jævli. Hadde mest lyst til å dø i går - rett og slett, og har du det sånn hver dag må du virkelig ha det jævli!

Er litt redd for at jeg skal bli dårlig på landsbygda i Jugoslavia uten tilgang til lege.... Prøver å få en akuttime i morra hos bedriftslegen - får jeg ikke det må jeg ta sjansen.

legevakta nekter jeg plent å gå til.

Gjest Pricilla

Det kan ikke ha vært matforgiftning, da?

Nei er ikke det. trodde det første gangen, men ikke når akkuratt det samme skjer to ganger. dessuten hadde samboern min spist akkuratt det samme - hadde til og med lagd maten selv..

Etter jeg har søkt litt så kan det være gallestein eller magesår, mest sannsynlig gallestein. Siden smertene plutselig blir borte.

herregud da jente, er du ikke riktig klok? Det kan jo være livsfarlig! Kom deg til en annen lege da! Hadde ikke gitt meg så lett når det er så jævli. Hadde mest lyst til å dø i går - rett og slett, og har du det sånn hver dag må du virkelig ha det jævli!

Er litt redd for at jeg skal bli dårlig på landsbygda i Jugoslavia uten tilgang til lege.... Prøver å få en akuttime i morra hos bedriftslegen - får jeg ikke det må jeg ta sjansen.

legevakta nekter jeg plent å gå til.

Flott om du får en time før du drar - ingenting er jo bedre enn det. Du bør også gå innom apoteket og hamstre med deg midler mot alt mulig rart man kan få på ferie.

"legevakta nekter jeg plent å gå til." - der ser du selv hvordan det er ;o)

Du hadde det helt jævelig i går, men dro du til legevakta? -Nei.

For når det var over, så var det jo ikke vondt mer, sant? Og hva er vitsen med å gå til legen da? Da føler man seg jo bare dum?

Sånn er det for meg og, spesielt etter at jeg har vært der og prøvd før.

Annonse

Gjest Pricilla

Flott om du får en time før du drar - ingenting er jo bedre enn det. Du bør også gå innom apoteket og hamstre med deg midler mot alt mulig rart man kan få på ferie.

"legevakta nekter jeg plent å gå til." - der ser du selv hvordan det er ;o)

Du hadde det helt jævelig i går, men dro du til legevakta? -Nei.

For når det var over, så var det jo ikke vondt mer, sant? Og hva er vitsen med å gå til legen da? Da føler man seg jo bare dum?

Sånn er det for meg og, spesielt etter at jeg har vært der og prøvd før.

HJeg stresser som en gud for å komme meg til lege før jeg drar på feire jeg nå! Ingen grunn til å føle seg dum.. Jeg har ennå ikke glemt hvor jævli vondt det var.. hadde jeg hatt dette ofte hadde jeg gått til og med til legevakta hvis det ikke var andre muligheter!

HJeg stresser som en gud for å komme meg til lege før jeg drar på feire jeg nå! Ingen grunn til å føle seg dum.. Jeg har ennå ikke glemt hvor jævli vondt det var.. hadde jeg hatt dette ofte hadde jeg gått til og med til legevakta hvis det ikke var andre muligheter!

Flott! Jeg håper du får time, og at du får en deilig ferie uten noen form for magetrøbbel! :o)

Gjest Pricilla

Flott! Jeg håper du får time, og at du får en deilig ferie uten noen form for magetrøbbel! :o)

Tusen takk for det, det håper jeg og... : )

Men synes virkelig du bør komme deg til lege en gang til og ikke gi deg før de finner ut hva som er galt. For sånn skal det jo ikke være! Uansett hva den idiotiske legen sa til deg..

Lykke til!

Har du prøvd alternativ behandling?

Nei..? Har du noe å anbefale?

Ja, jeg synes du skal oppsøke en dyktig homeopat. Han/hun vil da stille deg en masse spørsmål og forhåpentlig finne fram til noe som hjelper deg. Homeopater jobber med hele mennesket, og er opptatt av mer enn bare de konkrete symptomene som plager deg.

Jeg har selv blitt kurert for kronisk allergi hos homeopat, med en kombinasjon av homeopatmedisin og akupunktur.

Nå kan jeg spise melkemat, drikke rødvin og klippe plenen uten problemer av noe slag. I tillegg tror jeg all treningen min har virket positivt inn.

Ja, jeg synes du skal oppsøke en dyktig homeopat. Han/hun vil da stille deg en masse spørsmål og forhåpentlig finne fram til noe som hjelper deg. Homeopater jobber med hele mennesket, og er opptatt av mer enn bare de konkrete symptomene som plager deg.

Jeg har selv blitt kurert for kronisk allergi hos homeopat, med en kombinasjon av homeopatmedisin og akupunktur.

Nå kan jeg spise melkemat, drikke rødvin og klippe plenen uten problemer av noe slag. I tillegg tror jeg all treningen min har virket positivt inn.

Takk for tipset. Jeg vet ikke helt om jeg har tro på sånt, men. Ei venninne av meg gikk en gang til en sånn og jeg syns det hørtes mystisk ut.

Men takk :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...