Gå til innhold

Rapport - den store Dagen vår (langt!)

Anbefalte innlegg

På søndag hadde vi både barnedåp og bryllup. Dagen startet med at vi ga hverandre morgengave. Egentlig er det vel sånn at man tradisjonelt gir morgengave dagen etter bryllupet, men vi valgte å gjøre det litt annerledes. Jeg fikk en DVD film med musikk og film med min favorittgruppe av min kjære. Han fikk en hvit skjorte av meg - som han brukte under selskapet etter dåpen og vielsen. Vi kom til Skårer kirke klokken 9 om morgenen. Min kjære kjørte av gårde for å hente henne som skulle sette opp håret mitt. Hawk var ganske stresset, og kjørte en del fortere enn fartsgrensen på veien til kirken. Man er jo alltid sent ute når det er noe viktig som skjer... vel, i alle fall nesten alltid. Litt over klokken ni dukket M og AC opp. De dekorerte masse i festsalen, og noe av det mest spesielle de dekorerte med var papirfly som hang ned fra taket i garnsnorer. Ellers hadde hele gjengen laget to lange "papirbannere" som ble hengt opp. På det ene sto det BLESHA + "Hawk's RL navn" = ROY IVAR", bokstavene var laget av biter av ukeblader og lignende. På det andre var det mange tegninger og utklipp. Jeg fikk ikke sett særlig nøye på den, men det jeg fikk sett var morsomt. Gjengen vet å finne på morsomme og rare ting. Jeg skiftet fra joggebukse og genser til en lilla ermeløs kjole, lilla tynt sjal, brune nylonstrømper og sorte sandaler. Etter hvert ble det litt hektisk. K var ikke ferdig med å sette opp håret mitt før nesten kvart på elleve, og vi måtte forte oss opp for å få på Roy Ivar dåpskjolen. (Vi var i festsalen i underetasjen). Hvordan det enn gikk til, ble vi ferdig i tide, og gikk i prosesjon opp midtgangen med den lille skjønningen vår :-) Det var to andre dåpsbarn den dagen, begge var gutter og en del mindre enn Roy Ivar. Lillegutten vår var 7 måneder, de andre var 3 1/2 og 4 måneder gamle. Vår lille gutt, som ellers stort sett er en solstråle, ble veldig sint da jeg la ham ned for at han skulle komme med hodet over døpefonten. Han skal jo ikke ligge, han er stor gutt og vil bare sitte eller stå :-) Fadderne til Roy Ivar var M og Småtten. Min mormor var stolt luemor. Ikke lenge etter at dåpen var gjennomført, ble babyen vår veldig urolig, og jeg fant ut at det var best å gå ut med ham. Han var definitivt ikke noe glad i å ha på seg dåpskappen, han syntes visst bare at den var i veien. Fikk ikke rørt så mye på seg som han hadde lyst til i den. Derfor tok vi den av, og tok på ham en findress (lånt av Småtten) i stedet. Han begynte å bli trøtt, og ei venninne tok ham med seg ut i trillen og gikk litt frem og tilbake utenfor kirken. Da sovnet han, og sov veldig godt og lenge.

Etter gudstjenesten var ferdig var det mange som tok bilder av dåpsbarna og presten. Vi tenkte at i og med at presten som døpte lillegutten vår skulle være med på selskapet, kunne vi ta bilder etterpå. Dessverre fikk vi ikke gjort det, men det kommer flere anledninger til å ta bilde sammen med presten, for min kjære jobber sammen med henne. Han jobber i administrasjonen i Den Norske Kirke. Når det gjelder å få tatt bilde av gutten vår i dåpskappen, kan vi gjøre det hos Småtten. Det er hun som har strikket dåpskappen. Vi gikk ned i festsalen nede, hvor det ble mye prating og det ble satt frem litt loff, pålegg og drikke. Selskapet var annonsert til å skulle begynne klokken ett, derfor ble det en del ventetid. Da alle hadde kommet, fortalte Hawk at fordi han jobber i kirken og det var en del kolleger av ham tilstede, skulle det være en liten ekstra seanse oppe i kirken. Hawk og jeg gikk og skiftet, og forloverne gikk for å få instrukser fra sognepresten (som viet oss). E (som ledet meg til alteret), Småtten og jeg var i sidesal A mens alle gjestene gikk opp trappen og inn i kirkesalen. Hawk, M og sognepresten var i sakristiet. Når alle hadde satt seg ned inne i kirkesalen og vi var på plass utenfor bakerste dør til kirkesalen, begynte organisten å spille "Purpose" av Richard Nordraak. Småtten gikk bak E og meg og holdt orden på slepet. Jeg sang en sang til Hawk under seremonien. Bak ordene i sangen ligger det så mye mer enn de som ikke kjenner Hawk og meg godt kan forstå. Men Hawk forsto, og den dype meningen bak ordene rørte ham så mye at han begynte å gråte. Det samme gjorde hans foreldre og min mor. I talen snakket presten rett til oss, og alt han sa gikk dypt. Han kjenner oss veldig godt etter hvert, og hadde noe mer grunnlag for talen sin enn han ville hatt ellers. Etter vielsen var ferdig gikk vi ut til tonene av "Book of Days" med Enya. Salmene vi hadde i løpet av seremonien var "Deg være ære" og en annen. Jeg husker ikke hva den het, men den fokuserte på kjærligheten og nærheten mellom to mennesker som elsker hverandre. Vel ute av kirken, kom alle gjestene og gratulerte oss. Det var mange av dem som visste om at vi skulle gifte oss, men det var også noen som ikke visste det. For familien til Hawk var det en stor overraskelse. Da foreldrene hans kom for å gratulere, så jeg tårene i øynene deres. De hadde blitt kjemperørt, smilte og var kjempeglade. Litt senere på dagen fortalte de meg at de ikke hadde forstått hva som skulle skje før organisten begynte å spille. Etter gratulasjoner, klemmer og håndtrykk var gitt, var det tid for fotografering. Det var mange mennesker som hadde kameraer, og det tok sin tid. Roy Ivar ble med på noen bilder, og så ble det tatt bilder av Hawk og meg alene. Lillegutten var inderlig opptatt av brudebuketten min, han tittet på den hele tiden mens han var på armen til Olav. Brudekjolen var kjempefin, den lånte vi av VesleMøy. Henne har jeg fått kontakt med gjennom Mammakroken (www.mammakroken.net). Tusen takk, VesleMøy! Kjolen var uten ermer, og hadde en halvsirkelutringning. Et bilde av kjolen finner du på denne linken: http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=71348

Som man ser på bildet, er Roy Ivar totalt fokusert på brudebuketten min :-)

Da fotograferingen var ferdig, gikk vi ned i underetasjen. Jeg gikk arm i arm med min "ekstra far" ned bakken. Lakksko, langt slep og asfaltert nedoverbakke er ikke en helt trygg kombinasjon... Nede i festsalen ble vi stående å prate en stund før maten og brusen ble satt frem. Bordene sto i en hestesko, og på kortenden satt mormor, mamma, jeg, Hawk og Hawks foreldre. Min lillesøster satt på langenden ved hjørnet hvor mormor satt, mens Hawks yngste lillesøster og hans niese satt på langenden ved hjørnet hvor Hawks mor satt, rett i nærheten av Hawks onkel og tante. Mens vi spiste ble det holdt små taler. Først sa Hawk noen ord til meg, så holdt svigerfar (oi...rar følelse å si det) en liten tale til oss, så sa min "ekstra mor" litt, så to venninner av meg, og til slutt sa jeg selv litt. Jeg sa blant annet at jeg har følt en stund at jeg sto alene (jeg har jo min kjære, mente utenom ham...), men at når jeg så på alle menneskene som var tilstede, forsto jeg at jeg ikke er alene. Takket alle sammen for at de er der for oss.

Vi fikk mange gaver, selv om vi hadde sagt på forhånd i invitasjonene at vi ønsket at gjestene heller skulle ta med seg litt mat og drikke i stedet for gaver. De fleste tok med seg både gave og mat/drikke.

Takk til alle som var med og gjorde dagen til en spesiell dag for oss. Og min personlige takk til Småtten, som var fadder for Roy Ivar og forlover for meg, og er en nær venn av meg.

I det store og hele var dagen en kjempefin dag, og jeg kommer ikke til å glemme den :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110525-rapport-den-store-dagen-v%C3%A5r-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annette

Gratulerer så mye! Nyydelig kjole! Også så heldig med været da!

STOR klem fra

Jeg ville bare gratulere dere så mye!Synd jeg ikke fikk vært med,men sendte gode tanker med sambo som han bringte videre til dere alle 3.Nå er sambo dessverre innlagt med blindtarmbetennelse,stakkar.Menalt går nok bra for han,han har bare gode minner fra dagen!

Klemmer fra

Annonse

Takk for denne grundige rapporten Blésha - kjempekoselig å lese om den store dagen deres. Jeg synes det var leit at jeg ikke fikk vært tilstede, men nå har jeg i alle fall fått lese litt og sett et bilde. Et riktig vakkert bilde til og med! Og så flott en kjole du hadde :o)

Tillykke, alle tre!

*stor klem fra*

Gratulerer så mye! Nyydelig kjole! Også så heldig med været da!

STOR klem fra

Ja, vi var heldige med solskinn og litt vind. Det var litt kaldt å stå i skyggen mens brudebildene ble tatt da...Tok noen få bilder i solen, men mest i skyggen.

Håper du titter innom oss en dag. Neste uke er vi ikke hjemme, men uken etter det er du hjertelig velkommen! Vi er hjemme i morgen (lørdag).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...