Gå til innhold

Mistet troen på terapi

Anbefalte innlegg

Gjest slitern

Jeg har nå gått i terapi i mange år. Jeg synes ikke alle mine problemer har blitt løst. Skal nå søke meg over til en privat pyskolog, men jeg merker at jeg har mistet litt troen på terapi. Føler ikke at psykologen kan forandre meg. Mitt problem er mest i forhold til andre mennesker. Jeg har rett og slett mistet litt av lysten til å være sosial siden jeg synes det er vanskelig å finne mennesker som jeg trives med. Har ikke råd til å melde meg på kurser for å bli kjent med folk. Kontaktannonser er jo litt riski siden jeg ikke har sett personen først. Kan noen gi meg noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110546-mistet-troen-p%C3%A5-terapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at det kan være sunt å ha noen år/måneder uten terapi også - så kanskje du kunne prøve uten en stund hvis du er lei eller har mistet troen på terapi?

Savner du å ha mer kontakt med andre mennesker? Ikke alle har like stort behov for å være sammen med andre og ikke alle trives like godt med å bruke mye tid sammen med andre...

Hvis du ønsker mer kontakt med andre og samtidig synes det er vanskelig å finne folk du liker, så ville jeg forsøkt å tenke gjennom hvilke egenskaper det er du verdsetter hos andre og hvor det er sannsynlig å treffe mennesker med de egenskapene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...