Gå til innhold

Tiscali og Lindorff - syns inkasso kom litt vel fort?

Anbefalte innlegg

Gjest Postboks 283

Jeg hadde for en stund tilbake internetttilkobling gjennom Tiscali. (modem)

Så kom en regning hvor det stod at resten av det som skulle betales kom på neste regning.

Så da neste regning kom og jeg ikke hadde betalt den første så trodde jeg at det beløpet var dekkende for alt jeg hadde vært på nettet.

Men nei, da.

Noen regninger senere får jeg inkasso-brev! 2 regninger før dette trodde jeg var feilsendt fordi jeg jo hadde betalt. Trodde jeg.

Hoverkravet var på under 100 kr, mens inkassosalæret var på 265 kroner.

Er det noe vits i å klage? Syns ikke det kom klart fram av de forrige regningene hva som var tellerskritt og hva som var gebyrer og jeg trodde ærlig talt at jeg hadde betalt.

Jeg pleier ikke å rote med regninger, men denne gangen syns jeg det ble fort inkasso.

Er det bare meg med kjipe erfaringer fra Tiscali/Lindorff?

Bør jeg ta det på egen kappe?

Mvh

Fortsetter under...

Tiscali/Lindorff sender regninger og inkasso i årevis etter at abonnementet er sagt opp. Jeg har ALDRI vært borte i noe firma som roter engang 5% så mye med regningene som det Tiscali presterer.

Betal det du skal direkte til Tiscali, sammen med et surt brev at hvis de roter mer så sier du opp abonnementet.

Jeg måtte true med 1000 kr i "behandlings gebyr" per "uberettiget regning" før de ga seg.

Tiscali/Lindorff sender regninger og inkasso i årevis etter at abonnementet er sagt opp. Jeg har ALDRI vært borte i noe firma som roter engang 5% så mye med regningene som det Tiscali presterer.

Betal det du skal direkte til Tiscali, sammen med et surt brev at hvis de roter mer så sier du opp abonnementet.

Jeg måtte true med 1000 kr i "behandlings gebyr" per "uberettiget regning" før de ga seg.

Huffda, det der høres ikke bra ut. Jeg har hatt adsl-abbonnement fra Tiscali i noen mnd nå, og enda ikke fått regning... Får kanskje ringe dem snart... Liker ikke at folk roter med penger, enda verre med firmaer. Kanskje jeg skal sende inn en jobb-søknad som økonomiansvarlig, siden de tydeligvis trenger en...?

Gjest Postboks 283

Har dessverre betalt Inkasso til Lindorff.

Er vel for dumt å komme å spørre om å få tilbake penga etterpå..

Snakket med dem på telefonen for noen dager siden og det hørtes ut på dem som om jeg måtte betale uansett.

Jeg var selvfølgelig redd for å få doblet gebyret og betalte..

Huffda, det der høres ikke bra ut. Jeg har hatt adsl-abbonnement fra Tiscali i noen mnd nå, og enda ikke fått regning... Får kanskje ringe dem snart... Liker ikke at folk roter med penger, enda verre med firmaer. Kanskje jeg skal sende inn en jobb-søknad som økonomiansvarlig, siden de tydeligvis trenger en...?

Du kan forvente regninger til langt inn i pensjonsalderen...

Jeg sa opp for flere år siden (og fikk bekreftelse på det), men for noen måneder siden fikk jeg krav om 3 dagers (!)internett abonnement for 3 tilfeldige dager ifjor sommer!

Synes du skal søke på jobben, for den er åpenbart ubesatt også! :)

Med vennlig hilsen

Det ringer ei bjelle her... Lindorff har jeg også fått endel inkassovarsler fra uten at jeg skjønte bæret. Hver gang sendte Lindorff tilbaketrekning av varslene en tid etter. En gang måtte jeg stå på i telefonen for å få fjernet lorten.

Dette firmaet har ikke orden i sysakene og er lugubert etter min mening.

Stå på ditt, ikke gi dem littegranne. Tror du ikke de spekulerer i at folk ikke orker å mase om en hundrelapp her og en tohundrelapp der? Sånn får de seg ekstra i kassa.

Annonse

Det ringer ei bjelle her... Lindorff har jeg også fått endel inkassovarsler fra uten at jeg skjønte bæret. Hver gang sendte Lindorff tilbaketrekning av varslene en tid etter. En gang måtte jeg stå på i telefonen for å få fjernet lorten.

Dette firmaet har ikke orden i sysakene og er lugubert etter min mening.

Stå på ditt, ikke gi dem littegranne. Tror du ikke de spekulerer i at folk ikke orker å mase om en hundrelapp her og en tohundrelapp der? Sånn får de seg ekstra i kassa.

Har fått regninger (småe ) som ikke har rot i virkeligheten fra dem flere ganger . Gjalt internett abb på en adresse jeg bodde på for en tid tilbake , dvs den som sto i tlf.katalog på den tiden . Virket som de plukker ut og sender regninger i øst og vest , vet om flere som har fått , Er på bare 150-200kr . Truet de med anmeldelse og siden har jeg ikke hørt noe fra de ....

Du kan forvente regninger til langt inn i pensjonsalderen...

Jeg sa opp for flere år siden (og fikk bekreftelse på det), men for noen måneder siden fikk jeg krav om 3 dagers (!)internett abonnement for 3 tilfeldige dager ifjor sommer!

Synes du skal søke på jobben, for den er åpenbart ubesatt også! :)

Med vennlig hilsen

Den jobben dere sankker om er nok besatt , av en apekatt som har god humor..

Min erfaring med lindorff er at de har elendige faktura-rutiner og tror de har sendt ting de ikke har sendt, samt at de gjerne bruker 10x så mye som de vil få inn, på å sende et team av advokater etter privatpersoner uten juridisk bistand, bare for å "vinne".

Tiscalis faktura-rutiner er om mulig verre.

De som jobber der påstår selv at de knapt har oversikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...