Gå til innhold

Fremgang på trening !


Gjest en_som_vil_mere

Anbefalte innlegg

Gjest en_som_vil_mere

Jeg har trent litt ujevnt i flere år på SATS. Men siden juli har jeg kommet inn i en flott periode hvor jeg trener 3 dager i uken fast, og merker jo at formen er mye bedre nå.

Jeg er 37 år, dame og kraftig bygd men med noen kilo for mye etter målene :-)

Men har en god helse og er i farta hele dagen lang.

Jeg trener 40-45 min kondisjon hver gang (step og/eller sykkel)

pluss at jeg har fått satt opp vektprogram, som tar for seg alle muskelgrupper i tur og orden.

Spørsmålet er :

Jeg har merket både strammere kropp og mye bedre kondisjon, men vil jeg merke mere fremgang ved å fortsette i samme tempo ? Jeg er redd for å "stagnere" og miste motivasjonen....

Føler ikke at jeg har gått ned noe i vekt, men er mye sterkere i musklene og ser "bedre" ut.

Jeg spiser ganske så sunt med hovedsaklig 3 måltider om dagen, litt frukt og litt kos i helgene.Hvor mye mere må jeg satse i matveien for å kunne ta av noen kilo også ved siden av fremgang med trening ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så å si alle stagnerer litt en eller annen gang. Får å stagnere så sjeldent som mulig vil jeg anbefale deg få set og høy intensitet på vekttreningen(intensiteten stimulerer muskelvekst, hvert set du tar bryter ned muskelmasse).

Og det kanskje aller viktigste: variasjon. Skift øvelser ca hver 6 uker + tren med høy rep av og til.

Når du har trent i en 6 måneders tid kan du også begynne å tenke på diverse intensitets teknikker men pass deg for overtrening.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

en som vil mere.

Det høres ut som du har mye glede av treningen og at du har fått et bra forhold til kroppen din !!

Men hva du skal gjøre videre er jo avhengig av målsettingen ! Din fysiske form er bra men kan selvsagt bli bedre uten at du behøver trene noe mer, men øk vektene litt når du styrketrener og intensiteten på spinningen !!

Hvis du har lyst til å forbrenne noe mer kalorier, er lang tur i helgen ett godt tillegg. Når det gjelder kaloriinntak, er det et godt råd å spise mest den første halvdelen av dagen og så mindre den siste. Grunnforbrenningen blir på denne måten optimal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...