Gå til innhold

Rettigheter arbeidsledig!!!

Anbefalte innlegg

Gjest snart arbeidsledig?

Hei,

Det er blitt skikkelig utrivelig på jobb, så jeg ønsker nå å levere inn min oppsigelse. Det jeg lurer på i den forbindelse er hvor kan jeg lese om mine rettigheter om arbeidsledighetstrygd e.t.c? Går for tiden i en redusert stilling. Hvilken lønnsslipp er det som leveres til arbeidskontoret med søknad om arbeidsledighetstrygd? Er det den siste? Har nemelig lurt på om jeg burde gå 100% i oppsigelsetiden min? Er det ikke slik at du må ha en karantene pp å8 uker når du sier opp stillingen selv?

Håper på svar

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110659-rettigheter-arbeidsledig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Aetats sider tenker ejg du finner masse info. Du må vente en god stund til du får pnger siden du selv velger å gå ja.. er ikke sikker på hvor lenge. Men sjekk med Aetat!

PS: Har du sjekka muligheten for omplassering der du er nå? Kan hende det er triveligere på en annen avdeling vettu!

Lykke til.

Gjest Sarina

Aetats sider tenker ejg du finner masse info. Du må vente en god stund til du får pnger siden du selv velger å gå ja.. er ikke sikker på hvor lenge. Men sjekk med Aetat!

PS: Har du sjekka muligheten for omplassering der du er nå? Kan hende det er triveligere på en annen avdeling vettu!

Lykke til.

Ta heller kontakt med personalansvarlig på jobben din og hør om hva de kan gjøre for at du skal få det bedre, i følge arbeidsmiljøloven er de faktisk pliktige til det!

Ps! du får mindre i trygd og det er et pes uten like å være arb.ledig, mas om søknadskurs hele tiden! "hvordan søke på jobber" - kurs, som om vi ikke kan det fra før....

Det er siste kjende års inntekt (nå er det vel blitt 2002) eller gjennomsnittet av de tre siste årene som legges til grunn for utregning av arbeidsledighetstrygd. Så da spiller det vel liten rolle hva du tjener nå. Dessuten får du kanskje ikke øke jobbprosenten, siden du skal slutte likevel. De vil vel heller at du skal lære opp en ny.

Annonse

Som Prozak sier er det 8 uker karantene, men det er et unntak i regelen. I særskillte tilfeller kan det søkes om å slippe karantenetiden. Dette burde du undersøke før du sier opp jobben.

I Generellt rundskriv om arbeidsledighetstrygd - tror det er punkt 6, står det noe om dette. Men ring for sikker hets skyld arbeidsdirektoratet.

Er du organisert, kan du jo undersøke der også.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...