Gå til innhold

Fortelle familie om sterilisering?

Anbefalte innlegg

Gjest hvavillederegjort

Hvis man velger å sterilisere seg, er det da vanlig å fortelle nærmeste familie om dette? Eller er det bare en sak mellom de to. Familien vet forsåvidt at vi ikke vil ha barn, men jeg tror de stadig mener vi kommer til å ombestemme oss snart. Neste gang noen spør når det er vår tur, skal vi bare si sannheten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110685-fortelle-familie-om-sterilisering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kanke

For å si det slik:dette er et privat anliggende.Men..familie og venner lurer vel på om det ikke blir barn på dere snart.Da ville jeg vært ærlig,og sagt:jeg skal sterilisere meg,for vi skal ikke ha barn.Og vet du hvorfor?Da slipper du flere spørsmål om det i ettertid.

Annonse

Fatter'n steriliserte seg visst for fire år siden. Vet ikke hvorfor han fortalte det til oss, men... :o)

Jeg hadde en sjef som steriliserte seg etter at kona hadde født barn nesten årlig i en årrekke. Hun stakk en tid senere innom kontoret med stor mage, så det er ikke alltid operasjonen er vellykket. Heldigvis antydet ingen at hun hadde vært utro.

Dere vil ikke ha barn. Greit. Nå. Det er imidlertid mange med samme innstilling som har ombestemt seg etter noen år.

Ting kan forandre seg, dere som par ombestemmer dere, dere skiller lag, møter nye partnere og lysten på barn kan meget vel dukke opp.

Sterilisering er i utgangspunktet en alvorlig beslutning. Hvis dere ikke har barn er sterilisering et meget alvorlig skritt å ta, noe legene deres også kan fortelle. Hva er galt med prevensjon?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...