Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor befinner du deg?

Nein! Det koster nok adskillig mere enn 7000 kr å kjøre hit.

Jeg la på 300 kr, så fikk jeg full body polish (på bilen altså), så nu ser den splitter ny ut. 1999 modell, men under full garanti. Batteriet var litt dårlig, så det ble skiftet. Gratis. Armlenet var blitt skeivt, så det ble skiftet. Gratis. Garantien går helt til 2006!

Clutchen lagde litt ulyd, så den skiftet de sist. Gratis. Vindusviskermotoren bak. Gratis. ABS sensor. Gratis. Airbag problem. Gratis.

Det ligger selvfølgelig noe bak, jeg måtte jo betale grovt da jeg kjøpte den. Nesten 100000 kroner for et år siden! De lokale syntes det var litt i overkant. Muhahahahahaha.

Gjest Harrymann

Jeg la på 300 kr, så fikk jeg full body polish (på bilen altså), så nu ser den splitter ny ut. 1999 modell, men under full garanti. Batteriet var litt dårlig, så det ble skiftet. Gratis. Armlenet var blitt skeivt, så det ble skiftet. Gratis. Garantien går helt til 2006!

Clutchen lagde litt ulyd, så den skiftet de sist. Gratis. Vindusviskermotoren bak. Gratis. ABS sensor. Gratis. Airbag problem. Gratis.

Det ligger selvfølgelig noe bak, jeg måtte jo betale grovt da jeg kjøpte den. Nesten 100000 kroner for et år siden! De lokale syntes det var litt i overkant. Muhahahahahaha.

ka i svarte!!!

Du må jo befinne deg i Asia!!

Annonse

"Nein! Det koster nok adskillig mere enn 7000 kr å kjøre hit."

Litauen? Siden du sier det koster mer enn 7000 kr å kjøre dit. Men da koster vel ikke polishen 300 kr.

Jeg trodde kanskje du var på ferie i Tyskland, og tok bilen i samme slengen - derfor den gjettingen.

Vi måtte bytte en støtdemper på MB`n på ferietur, og det kostet ca. 350 kr for dette - inkl. støtdemper. Kaffe, brus og kake - hehe :-) I Tyskland.

"Nein! Det koster nok adskillig mere enn 7000 kr å kjøre hit."

Litauen? Siden du sier det koster mer enn 7000 kr å kjøre dit. Men da koster vel ikke polishen 300 kr.

Jeg trodde kanskje du var på ferie i Tyskland, og tok bilen i samme slengen - derfor den gjettingen.

Vi måtte bytte en støtdemper på MB`n på ferietur, og det kostet ca. 350 kr for dette - inkl. støtdemper. Kaffe, brus og kake - hehe :-) I Tyskland.

Neida, det betydde bare at jeg befinner meg langt av gårde. Mye lengre enn Tyskland, selv om de har behagelige priser. Norge er råttent på deler/jobb. Jeg er ikke Litauen heller, da ville jeg dratt til Estland i stedet. Ferie får jeg ikke før til jul.

Så sånn var det.

På den annen side; noen av oss foretrekker biler uten disse alle disse probleme med påfølgende verkstedsbesøk;-)

Jeg ventet på den. :o)

Var det fransk du kjørte, sa du?

Jo jo, men jeg kjøpte jo en godt brukt bil - og attpåtil fransk ja. Nå var det ikke meningen å gjøre undertegnede til talsmann for fornuftige bilvalg for det ville stemme dårlig med praksis. Det har alltid vært dyrt å være fattig. Kukhuene på verkstedet tar 835 + moms om dagen. Uhørt! Nå er den imidlertid rigget for ferie.

(p.s Motor sine tester viser at franske biler er blitt relativt problemfrie)

Gjest LisaF

Neida, det betydde bare at jeg befinner meg langt av gårde. Mye lengre enn Tyskland, selv om de har behagelige priser. Norge er råttent på deler/jobb. Jeg er ikke Litauen heller, da ville jeg dratt til Estland i stedet. Ferie får jeg ikke før til jul.

Så sånn var det.

Åja, du er misjonær. Det forklarer jo litt.

Annonse

Jo jo, men jeg kjøpte jo en godt brukt bil - og attpåtil fransk ja. Nå var det ikke meningen å gjøre undertegnede til talsmann for fornuftige bilvalg for det ville stemme dårlig med praksis. Det har alltid vært dyrt å være fattig. Kukhuene på verkstedet tar 835 + moms om dagen. Uhørt! Nå er den imidlertid rigget for ferie.

(p.s Motor sine tester viser at franske biler er blitt relativt problemfrie)

De er ikke så gærne. Behagelige. Renault synes jeg har en del bra.

Det ble ikke noe av 900SS. Jeg må ha noe som kan ta en passasjer. Synd, den jeg snakket om var virkelig strøken. Så nå vipper jeg mellom Yamaha Fazer 1000 og VMax. Muligens FJR 1300. Det har jeg forsåvidt gjort i et år, så det haster ikke.

De er ikke så gærne. Behagelige. Renault synes jeg har en del bra.

Det ble ikke noe av 900SS. Jeg må ha noe som kan ta en passasjer. Synd, den jeg snakket om var virkelig strøken. Så nå vipper jeg mellom Yamaha Fazer 1000 og VMax. Muligens FJR 1300. Det har jeg forsåvidt gjort i et år, så det haster ikke.

Jeg hadde rævva mi i en Jaguar her om dagen. Harde seter, men det var nesten umulig å høre motoren. Grom!

Den bilen der hadde jeg solgt tvert hvis den har så mange feil og er bare en 1999 model. Jeg kjører 15 år gamle biler og har mindre feil på mine enn du har på din.

Men nå er ikke akkurat Ford de bilene som har minst problemer heller.

Men god service var det:-))

Den bilen der hadde jeg solgt tvert hvis den har så mange feil og er bare en 1999 model. Jeg kjører 15 år gamle biler og har mindre feil på mine enn du har på din.

Men nå er ikke akkurat Ford de bilene som har minst problemer heller.

Men god service var det:-))

Du mener jeg skal kvitte meg med en bil som koster 300 kroner å ta service på? En bil hvor alt som ryker frem til 2006 blir skiftet uten spørsmål, og uten kostnader for meg? Du pleier ellers å ha en del vettugt å si om økonomi, men dette blir du nødt til å forklare nærmere.

Du mener jeg skal kvitte meg med en bil som koster 300 kroner å ta service på? En bil hvor alt som ryker frem til 2006 blir skiftet uten spørsmål, og uten kostnader for meg? Du pleier ellers å ha en del vettugt å si om økonomi, men dette blir du nødt til å forklare nærmere.

Jo fordi denne bilen vil du fortsatt ha problemer med etter at garantien har gått ut. Så lenge du har såpass problemer med den nå som den er så ny,så er det tvilsomt om du er kvitt problemene etter at garantien har gått ut. Da hjelper det ikke med billige servicer lenger, det blir dyrt uansett.

Jeg skjønner poenget ditt nå, som du er veldig godt fornøyd med servicen og alt som er skiftet gratis, men du er ikke i himmelen så lenge:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...