Gå til innhold

Du verden! Verden går litt videre...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg blander ikke irasjonelle momenter inn i en diskusjon. Jeg forsøker å være saklig.

Legg merke til at det bare er du som vil presse din mening over på andre -- selv vil mener jeg begge standpunkter er like gode/dårlige.

Beste hilsen

Jeg erindrer meget klart og tydelig at du kaller deg selv emotiv hedonist. Hvorfor er du da så opptatt av å kalle meg irrasjonell?

Til ditt standpunkt om at det er greit å kriminalisere homofile har jeg bare en ting å si:

Trøste og bære. Du er virkelig reaksjonær.

Nå sank du virkelig _dypt_ i mine øyne :-/

Fortsetter under...

Gjest mislykket

Jeg erindrer meget klart og tydelig at du kaller deg selv emotiv hedonist. Hvorfor er du da så opptatt av å kalle meg irrasjonell?

Til ditt standpunkt om at det er greit å kriminalisere homofile har jeg bare en ting å si:

Trøste og bære. Du er virkelig reaksjonær.

Nå sank du virkelig _dypt_ i mine øyne :-/

Kjære venn!

Du må visst ha det hele en (?) gang til:

(1) Du må skille mellom moral/etikk og metaetikk.

(2) Det eneste jeg har fremholdt er et noe mer nyansert bilde enn det du ønsker å presse på oss.

(3) Å hevde at legalisering av homofili er et fremskritt er like dumt/smart som å si at det samme er et tilbakeskritt.

(4) Din bruk av begrepet reaksjonær er spesiell. Du synes å forutsette at det per definisjon er et fremskritt at homofili blir tillatt -- alle som hevder det motsatte er reaksjonære. Men: vil den samme logiske formel gjelde for eksempelvis pedofili? Jeg håper ikke du kaller meg reaksjonær bare fordi jeg aktivt vil motsette meg ethvert forsøk på å legalisere pedofili.

(5) Jeg har IKKE sagt at jeg er motstander av å legalisere homofili. Eneste jeg har sagt er at ikke bare din mening i denne saken nødvendigvis er den eneste rette. Tvert imot: det er like logisk/ulogisk å hevde at homofili ikke burde være legalisert som å hevde at det burde være legalisert.

(6) Disse punktene berører i all hovedsak prinsipper for saklig argumentasjon. Om du ikke er interessert i å delta i en saklig debatt, er det din rett. Men da kan du ikke forvente at jeg skal bruke tid på denne debatten.

(7) Om det fremdeles er uklart for deg, må jeg henvise til PPT og/eller skolesjefen i din hjemkommune for opplæring på grunnskolens område.

(8) Alternativt kan du oppsøke din fastlege.

Beste hilsen

Gjest mislykket

Signaturen mislykket mener altså at enten avkriminaliserer vi _alle_ mennesker og handlinger - eller tvert imot, samfunnet opererer med et strafferettslig 'anyhing goes'. Det er ikke snaut.

Hei!

Du snakker over deg. Tur til fastlegen?

Beste hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...