Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er om det samme hele tiden,nemlig at vi må ha en større bolig.Men han mener jeg må være medsøker på lånet.Nå står han nemlig alene på det.Men jeg har ingen jobb.Går hjemme med sønnen min på 16 mnd.Det er ikke akkurat så lett å få jobb denne tiden heller.

Han vil ikke ha et barn hvis vi ikke har større leilighet,mens jeg mener at det holder litt til.

Men det jeg blir irritert er at han fra før kjører en ny bmw,men skal bytte igjen.Da skal han låne veldig mye til det.Hvorfor for faen ikke heller priotere en større leilighet for det da.Tjener godt gjør han og,men jeg må være medsøker på lånet sier han.Det virker for meg at han heller skylder på det,enn at han vil ha et barn til.

Hv mener dere?Jeg kan jo ikke være medsøker når jeg ikke har jobb?

Skrevet

Kanskje han sier dette fordi han ønsker at du skal skaffe deg en jobb? Det høres uansett ikke ut som om dere har snakket _ordentlig_ med hverandre, så det er det første dere burde gjøre. Sett av tid på en dag hvor dere ikke er slitne og diskuter bolig, jobb, barn og framtid. Finn ut hva dere er enig om og hvor dere må inngå kompromisser.

Skrevet

Kanskje han sier dette fordi han ønsker at du skal skaffe deg en jobb? Det høres uansett ikke ut som om dere har snakket _ordentlig_ med hverandre, så det er det første dere burde gjøre. Sett av tid på en dag hvor dere ikke er slitne og diskuter bolig, jobb, barn og framtid. Finn ut hva dere er enig om og hvor dere må inngå kompromisser.

Ja,jeg har søkt på jobber.Så det er jeg helt enig.Vil ut i jobb,så jeg får svangerskapspenger igjen.Vi er også begge enige om at vi har lyst på et barn til.Men han mener at han ikke får større lån hvis jeg ikke er medsøker.Men dyr bil har han råd til.Det er det jeg blir irritert for.

Men da begynner jeg å lure på om han kanskje ikke vil ha barn alikelvel,for han sier vi

MÅ ha større bolig hvis vi skal ha et barn til.Men da hadde vel han ikke sagt at han ville vel.Vi har prøvd nå i 6 mnd med å få et barn til.Kanskje han er lei alt maset om barn.Det er bare jeg som blir forvirret.Det ender alltid med en krangel.Jeg kan ikke være medsøker før jeg får jobb.Så presset er der.

Får kanskje den jobben jeg søkte på til høsten,da løser det vel seg.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor ikke du vil være med som medsøker? Du kan da det selv om du ikke har inntekt for øyeblikket. Du stiller da også sterkere rettslig dersom dere skulle gå fra hverandre en eller annen gang. Det er jo stadig saker i media der den kvinnelige samboeren ikke har fått noen økonomisk kompensasjon etter mange års samboerskap fordi det var kun han som sto i papirene.

Prat ordentlig med hverandre og kartlegg situasjonen skikkelig. Hva er valgmulighetene deres, osv. Å skaffe ny bil nå hørtes ikke akkurat så smart ut av samboeren din. Her må det nok kompromisser til :)

lillegullet
Skrevet

Ja,jeg har søkt på jobber.Så det er jeg helt enig.Vil ut i jobb,så jeg får svangerskapspenger igjen.Vi er også begge enige om at vi har lyst på et barn til.Men han mener at han ikke får større lån hvis jeg ikke er medsøker.Men dyr bil har han råd til.Det er det jeg blir irritert for.

Men da begynner jeg å lure på om han kanskje ikke vil ha barn alikelvel,for han sier vi

MÅ ha større bolig hvis vi skal ha et barn til.Men da hadde vel han ikke sagt at han ville vel.Vi har prøvd nå i 6 mnd med å få et barn til.Kanskje han er lei alt maset om barn.Det er bare jeg som blir forvirret.Det ender alltid med en krangel.Jeg kan ikke være medsøker før jeg får jobb.Så presset er der.

Hvis dere krangler så mye, er det vel ikke så lurt å presse på med å få et barn til?

Jeg mener bare det ikke er lurt å forhaste seg, før dere er kommet frem til enighet om jobbsituasjon, bolig osv. Jeg er enig i at det er feilprioritering å kjøpe ny bil nå, men når han tjener pengene er det vel hans ønsker som teller mest...Du stiller sterkere om du prioriterer jobb først og fremst..

Skrevet

Klart du kan være medsøker selv om du ikke har jobb!

Kanskje det er et hint om at du kan finne deg en jobb?

Hvorfor sier du "mitt barn"?

Høres ut som det er mer her som ikke er helt som det bør...

Vanskelig for pss og gi deg noen gode råd når det blir fremstilt så ensidig som her.

Skrevet

Klart du kan være medsøker selv om du ikke har jobb!

Kanskje det er et hint om at du kan finne deg en jobb?

Hvorfor sier du "mitt barn"?

Høres ut som det er mer her som ikke er helt som det bør...

Vanskelig for pss og gi deg noen gode råd når det blir fremstilt så ensidig som her.

Det var en feil fra min side å skrive det.Så ille krangler vi ikke.Det bare blir sånn fra min side når vi er uenige.

Skrevet

Hvis dere krangler så mye, er det vel ikke så lurt å presse på med å få et barn til?

Jeg mener bare det ikke er lurt å forhaste seg, før dere er kommet frem til enighet om jobbsituasjon, bolig osv. Jeg er enig i at det er feilprioritering å kjøpe ny bil nå, men når han tjener pengene er det vel hans ønsker som teller mest...Du stiller sterkere om du prioriterer jobb først og fremst..

Vi krangler ikke så mye som overskriften sier.Det er bare det at jeg føler at når vi er uenige så blir det så mye negatvt ut av det.

Skrevet

Du vil gjerne bo, men ikke være medansvarlig for boliglånet. Du tjener ikke penger, men vil gjerne bestemme hva han gjør med pengene sine. Du har ikke jobb, men vil gjerne ha et barn til. Ikke rart han setter seg på bakbeina.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor ikke du vil være med som medsøker? Du kan da det selv om du ikke har inntekt for øyeblikket. Du stiller da også sterkere rettslig dersom dere skulle gå fra hverandre en eller annen gang. Det er jo stadig saker i media der den kvinnelige samboeren ikke har fått noen økonomisk kompensasjon etter mange års samboerskap fordi det var kun han som sto i papirene.

Prat ordentlig med hverandre og kartlegg situasjonen skikkelig. Hva er valgmulighetene deres, osv. Å skaffe ny bil nå hørtes ikke akkurat så smart ut av samboeren din. Her må det nok kompromisser til :)

Bil går på et annet budsjett, det har dere damene aldri fattet. Akkurat som 50 par sko går på et annet budsjett for dere.

Skrevet

Det var en feil fra min side å skrive det.Så ille krangler vi ikke.Det bare blir sånn fra min side når vi er uenige.

Sett dere ned og snakk skikkelig vel! La han legge frem sin versjon, og legg frem din. La fyren snakke ferdig og hold et litt høyere nivå enn du gjør her.

Sett opp regnestykker, be om møte med rådgiver i banken.

Gjest stoiker
Skrevet

Uansett bør du snarest mulig komme deg ut i jobb så du kan få svangerskapspermisjon med lønn når nestemann kommer!

I tillegg er det min - og mange med meg - sin erfaring at en større leilighet slik at det blir bedre plass, senker konfliktnivået. Jeg er overbevist om at dersom vi hadde hatt mer plass her vi bor nå, ville vi ikke ha knuffet og kranglet så mye.

Og angående det lånet, du skal selvsagt søke sammen med ham dersom dere skal bo i felles bolig?! Være med på å dra lasset? Også økonomisk? Ikke minst ved en skilsmisse/brudd sikrer du barnas - og din - økonomi på den måten. Vær glad han vil ha deg med på det, du.

Kanskje dere skal ringe familievernkontoret og be om en samtale om økonomi, de har ofte ansatt advokat der som tar seg av slikt, slik at dere kan snakke saklig gjennom fordeler og ulemper ved å søke sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...