Gå til innhold

Minst usunne alkoholdrikk?

Anbefalte innlegg

Gjest hankjønn, faktisk

Jeg liker å ta en fest innimellom, men prøver samtidig å holde vekta nede.

I så henseende er kanskje ikke øl det lureste å drikke - føler meg alltid så stinn og stappa av det også.

Sprit inneholder jo også masse kalorier, så jeg ender vel på vin.

Hvis jeg har resonnert riktig, hva er da "sunnest" (dvs minst fetende) av hvitvin og rødvin? Har det noe å si om den er musserende eller ei?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110835-minst-usunne-alkoholdrikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hunnkjønn, faktisk

Ærlig talt!

Kaloriforskjellene må jo være MIKROSKOPISKE!! Har nok fint lite å bety. Ta deg en dans ut på kvelden, du. Så er nok det meste forbrent - i alle fall den eventuelle kaloriforskjellen dersom det skulle være det med 'mest' kalorier du drikker!

Hei,

Med mindre du drikker dessertvin (den som er så søt at den er kvalmende) så tror jeg ikke det er noen signifikant forskjell. Det er få gram sukker igjen i vin.

Musserende vin har fått sukker tilsatt, men jeg tror ikke det er så mye sukker igjen.

Uansett så er det snakk om veldig lite sukker i en liter vin.

*skål*

:-)

Med vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...